مردم در دفاع از ولایت با هیچکس شوخی ندارند

آیت الله سید احمد خاتمی

آیت‌الله سید احمد خاتمی با بیان این که نفاق سیاسی در پی کنار زدن ولایت است، تاکید کرد: مردم در بحث ولایت فقیه با هیچ کس شوخی ندارند؛ زیرا این مساله رمز بقای انقلاب و نظام اسلامی است. ۱۳۹۰/۰۲/۲۴

به گزارش مرکز خبر حوزه، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گردهمایی طلاب و فضلای بسیجی استان کرمان مقیم حوزه علمیه قم در حسینیه آیت‌الله‌العظمی مرعشی‌نجفی‌(ره) برگزار شد، با اشاره به رشادت‌های حضرت فاطمه‌زهرا‌(س) در دفاع از ولایت، گفت: حضرت ‌زهرا‌ (س) علت ولایت ستیزی مردم زمان خود را جریان نفوذی نفاق، کم‌رنگ شدن دین، وجود منحرفان غافل و سوء استفاده فرصت طلبان اهل باطل عنوان کرده اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به معنای نفاق، ابرازداشت: نفاق در عرصه‌های اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی وجود دارد که در بین این معانی، نفاق سیاسی در فتنه ۸۸ نقش اساسی را ایفا کرد.

نفاق سیاسی در پی کنار زدن ولایت است!

امام جمعه موقت تهران،  وجود نفاق سیاسی در جامعه را مذموم دانسته و تاکید کرد: نفاق سیاسی، در پی کنار زدن ولایت است و ریشه این نفاق باید از جامعه محو شود.

عضو هیئت رییسه خبرگان رهبری، ولایت فقیه را ستون فقرات جامعه دانسته و گفت: ما از حرفهای جریان انحرافی در جامعه آگاهیم و به آنها توصیه می‌کنیم از برخورد ملت ایران در جریان فتنه ۸۸ عبرت بگیرند.

امام جمعه موقت تهران به نیت پلید فتنه‌گران در سال گذشته اشاره کرد و گفت: فتنه ۲۵بهمن ۸۹ ولایت‌ستیزی بود که با بیداری مردم با بصیرت ایران خنثی شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: مردم وقتی بحث دفاع از ولایت فقیه مطرح می‌شود با هیچ کس شوخی ندارند؛ زیرا این مساله رمز بقای انقلاب و نظام اسلامی است.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع مکتب ایرانی، گفت: در عرصه سیاسی همه چیز ما بستگی به اطاعت از دین دارد؛ چون اگر عنصر دین نبود، قطعا انقلاب اسلامی پیروز نمی‌شد.

مکتب ایرانی جریانی انحرافی است

عضو جامعه مدرسین حوزه تصریح کرد: بعد از ۳۳ سال در مقابل اسلام،‌ مکتب ایرانی درست می‌شود که نشأت گرفته از جریانی انحرافی است.

آیت الله خاتمی، حفظ دین و مکتب اسلامی را درگرو حفظ ولایت فقیه دانسته و یادآور شد: خط خود را فقط از آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای بگیریم؛ زیرا حفظ نظام اسلامی در گرو اطاعت کامل از ولایت و رهبری است.

سکوت در برابر بدحجابی خطرناک است

عضو هیئت رییسه خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود، وضعیت بدحجابی در جامعه را زنگ خطری عنوان کرده و افزود: وضعیت بدحجابی در جامعه خطر است و سکوت در مقابل آن خطرناکتر می‌باشد؛ بر این اساس باید به طور جدی با این مساله برخورد معقول همراه با روشنگری شود.

وی، آفت‌های عدم توجه به دین را مورد ارزیابی قرار داد و تاکید کرد: اگر دین در جامعه کم‌رنگ شود، جامعه ضربه می‌خورد و پای ارزش‌های غیر دینی باز می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *