اطلاعیه پیرامون وقایع پس از انتخابات ۲۲ خرداد ۱۳۸۸

اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  پیرامون وقایع پس از انتخابات ۲۲ خرداد
در تاریخ ۲۷/۰۳/۱۳۸۸

بسم الله الرحمن الرحیم

حوادث ناگوار اخیر در کشور و بویژه در شهر تهران که به نابودی بخشی از اموال عمومی و غارت اموال مردم و نیز کشته و زخمی شدن برخی از هموطنانمان انجامید، دل رهبر معظم انقلاب«مدظله العالی»، مراجع معظم تقلید«دامت برکاتهم» و علما و روحانیون و دلسوزان انقلاب اسلامی را به درد آورد. تردیدی نیست که غارتگران اموال عمومی و اغتشاش‌گران جریان اخیر به هیچ گروه یا نامزدی در انتخابات وابسته نیستند و هدف از این گونه اعمال – همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره فرمودند – تلخ کردن شیرینی پیروزی ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری و حضور حماسی آنان بود.
از این رو توجه همگان را به چند نکته جلب می‌نماییم:
– متاسفانه حوادث اخیر سوژه خوبی برای رسانه‌های وابسته به صهیونیسم و تخریب چهره نظام جمهوری اسلامی فراهم نموده و چنین اعمالی باعث شاد کردن دشمنان خواهد بود که هوشیاری و درایت ملت ایران را در خنثی سازی این توطئه می‌طلبد.
– مرجعیت قانونی رسیدگی به تخلفات، شورای نگهبان است. بنا بر این به کلیه نامزد‌های مختلف که همه از طرفداران نظام جمهوری اسلامی ایران هستند توصیه می‌شود هر یک از کاندیداها همانطور که شکایت خود را به شورای نگهبان داده‌اند از طریق این مراجع قانونی نسبت به نتیجه بررسی شکایت خود اقدام نمایند و شورای نگهبان موظف است پیگیری ‌نموده و پاسخ داده شود. در نهایت آنچه مهم است اجرای قانون است اگر چه به ظاهر به نفع یا ضرر شخصی تمام شود.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن ابراز انزجار از پدید آورندگان حوادث اخیر و محکوم کردن این توطئه دشمنان اسلام و با دعوت به رعایت مصالح نظام و مردم، همه مردم شریف ایران را به آرامش و حفظ وحدت و قانون‌گرایی فرا می‌خواند و حمایت خود را از رهنمودهای مقام معظم رهبری اعلام می‌دارد.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
محمد یزدی
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *