اطلاعیه در محکومیت جنگ ظالمانه غزه

اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محکومیت  جنگ ظالمانه  غزه

در تاریخ ۲۸/۱۰/۱۳۸۷

بسم الله الرحمن الرحیم

پس از سه هفته مقاومت و مظلومیت، بارقه های امید در صفوف مقاومت اسلامی فلسطین تابیده و زمزمه های شکست در اردوگاه دشمن جبار صهیونیستی مایه رسوایی دوباره آنها شده است. اکنون رژیمی تا بن دندان مسلّح با حمایت وقیحانه و بی شرمانه داعیه داران حقوق بشر و برخی از دولت‌های مرعوب عرب و متحجرین خائن جهان اسلام، به دور از هر گونه خصلت بشری و با قساوت تمام بر جان و مال و حیثیت ملتی محنت کشیده، مظلوم و صبور به شدیدترین انحا حمله کرده و بیش از ۲۲ شبانه روز است هر آنچه در توان داشته هزینه کرده و اینک زبون و پست‌تر از گذشته و شکست خورده‌تر از همیشه، به هزیمت و فلاکت بیش از پیش و سردرگمی روز افزون گرفتار آمده است. نتیجه ظاهری این حملات ددمنشانه هر چه باشد مقاومت جانانه مردم مظلوم فلسطین پیروزی ونصرت الهی است.

آنچه در این جنایات وحشیانه بیش از همه موجب تعجب، تاسف و تامل بیشتر می‌باشد همسویی و سکوت بعضی مجامع طرفدار حقوق بشر و برخی حکومتهای اسلامی است.

جنایت کفار حربی علیه مردم بی‌دفاع فلسطین که حال به هزاران شهید و زخمی منجر شده مگر مصداق « مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسادٍ فِی اْلأَرْضِ فَکَأَنَّما قَتَلَ النّاسَ جَمیعًا » نیست و مگر سکوت و رضایت علما و دولتمردان بلاد اسلامی از این جنایات، دوستی و مودت با دشمنان رسول الله صل الله علیه و آله و سلم نیست؟! آیا نمی‌بایست سکوت را در هم شکسته و به وظیفه الهی و مکتبی خویش در قبال این نسل کشی مسلمانان عمل نمایند؟

امروز هر که دل در گرو انسانیت و وجدان بشری داشته و با ظلم و جور سرناسازگاری دارد، از هر آئینی که هست به حمایت از غزه مظلوم روی آورده است. سران و حاکمان جهان اسلام باید بدانند که اگر امروز صهیونیسم پلید از اندیشه خام، «اسرائیل بزرگ از نیل تا فرات» چشم فروبسته، ناشی از واهمه آنان از اتحاد میان فرق مسلمانان علیه وجود جعلی اسرائیل بوده و با اندک تزلزلی در این اتحاد، همانگونه که امام خمینی (قدس سره) نیز پیشگویی کرده اند، این اندیشه شوم، دامنگیر تفرقه افکنان نیز خواهد شد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکومیت مجدد جنایات صورت گرفته، وجدان‌های بیدار امت اسلامی را به خروش هر چه بیشتر و وادارسازی دولت‌ها به اقدام عملی علیه غاصبان سرزمین قدس شریف فرا می‌خواند و معتقد است که صبح پیروزی نزدیک است و تلاش های مذبوحانه مرعوبان و خائنان به ظاهر مسلمان هم سودی به حال صهیونیست ها نخواهد داشت. انشاء‌الله.

و السلام علی من اتبع الهدی

محمد یزدی

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *