بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی

بسم الله الرحمن الرحیم

 

امام خمینی: هرچه فریاد دارید، بر سر آمریکا بکشید که همین فریاد همگانى‏ «مرگ بر آمریکا» براى او مرگ مى ‏آورد.صحیفه امام، ج ۱۰، ص ۳۷۳

 

یوم الله ۱۳آبان روز استکبار ستیزی و خیزش علیه ظلم و کفر بر مبنای شعار«اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّار» است. این روز که با نام پرچمدار مبارزه با آمریکا، امام خمینی(قدس سره) گره خورده است در تاریخ مجاهدت‌های ملت مسلمان ایران یاد آور حوادث و درس های فراوانی است که باید آن ها را فرابگیریم و به آنها پایبند باشیم.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تجلیل و پاسداشت یاد و خاطره امام عظیم الشأن و شهدای دانش آموز، یوم الله ۱۳ آبان را گرامی می دارد و اعلام می کند:

استکبار ستیزی اصلی قرآنی و بر مبنای محاسبات منطقی و عقلی دقیقی است و باید به فرهنگ استکبار ستیزی بعنوان یک فرهنگ دینی نگریست.

جمهوری اسلامی ایران امروز با به کار گیری مؤلفه‌های قدرت خود یک موضع تهاجمی منطقی و عقلانیت محور ضد نظام سلطه دارد و از این موضع حق طلبانه خود کوتاه نخواهد آمد.

سیزدهم آبان ماه گرچه برای مردم ایران یک روز ملی است اما امروز استکبار ستیزی و مبارزه با آمریکا یک نهضت جهانی شده است.

ملت های آزاده جهان ماهیت و ریشه شعارهای ضد استکباری ملت ایران را فهم می‌کنند و با ملت ما در مبارزه با نظام سلطه همراهی دارند.

نظام اسلامی ما در موضع اقتدار و عزت در مقابل زورگویی و زیاده‌طلبی آمریکا مقاومتی فعال و هوشمندانه داشته است و  امروز تبدیل به یک نظام عزیز، مقاوم و صاحب اقتدار منطقه‌ای شده است.

انقلاب اسلامی در دفاع صریح و صادقانه از همه مظلومان ملتزم به مبانی دینی و قرآنی است و لحظه‌ای از ستیز با استکبار عقب نخواهد نشست. ملت مؤمن و انقلابی ما نیز ترفندهای نظام سلطه و توطئه‌های پیچیده استکبار را می‌شناسند و جنایت‌های آمریکا را از یاد نخواهد برد. کودتای ۲۸ مرداد و حمله نظامی به ایران تحریم‌های ظالمانه، فتنه انگیزی های سیاسی و امنیتی، ترور سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و اخیرا نیز دزدی دریایی و تعرض به نفتکش ایرانی که البته ناکامی و رسوایی جدیدی برای امریکا رقم زد نمونه‌ای از جنایت‌های رژیم آمریکاست.

ملت ما فشار حداکثری آمریکا را با شکست مواجه کرده است و آمریکای ستیزه جو را تحت فشار افکار عمومی و فریاد‌های حق طلبانه به انزوا خواهدکشاند. ایران قوی، آمریکای جنایتکار را در موضوعاتی چون کشتار مردم بی دفاع، حمایت از تروریزم، نقض حقوق بشر و استفاده از سلاح های کشتار جمعی مجرم می شناسد و در مواجهه با ظلم و طغیان آمریکا دست برتر را دارد.(إن الباطل کان زهوقا)

 

 و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

سید هاشم حسینی بوشهری

رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

۲۷ربیع الاول۱۴۴۳

 برابر با

۱۴۰۰/۰۸/۱۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *