بیانیه جامعه مدرسین در محکومیت اظهارات مداخله جویانه اردوغان

بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محکومیت اظهارات مداخله جویانه اردوغان

مورخ ۱۳۹۹/۰۹/۲۲

بسم‌الله الرحمن الرحیم

 

اظهارات  غیر مسئولانه و مداخله جویانه اردوغان، سخنانی خام اندیشانه و به دور از عقل و تدبیر سیاسی است.
این اظهارات که ناشی از تفکر پوچ سلطه گری و بلند پروازی های اردوغان در ترسیم اندیشه نوعثمانی گری وکسب قدرت منطقه ای است  به سرنوشت موهوم و تاریکی دچارشده است.

پیوند های سیاسی آلوده دولت ترکیه با اسرائیل و دشمنان مقاومت وهمچنین حرکت در مسیر فتنه انگیزی های استکبار در سوریه، عراق و قفقاز، نشان از اعتماد به دشمنان امت اسلامی و دوری از ملت‌های مسلمان دارد.

حمایت‌ها و همراهی‌های ایران خطر سقوط را از دولت اردوغان در کودتای سال۲۰۱۶ دور کرد. حال آیا این سخنان حاشیه دار با منطق قدرشناسی و منش همسایگی و حسن همجواری سازگار  است؟

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکومیت هرگونه اظهار کلام مداخله جویانه و تعرض به تمامیت ارضی و حریم مقدس جمهوری اسلامی ایران، اعلام می‌دارد: ایران یکپارچه، در وحدتی بی‌نظیر و مستحکم تمام قومیت‌ها و تفاوت‌های فرهنگی را در کنار خود همچون یک فرصت و موهبت می‌داند و تنوع اقوام را در وحدت ایمانی و ملی به یک قدرت فرهنگی تبدیل کرده است.

نگاه اسلامی، برادری و همدلی اقوام ایرانی، حقیقتی پایدار و ماندگار است و آذربایجان عزیز که بخشی از هویت، فرهنگ و تمدن ایران ماست برای همیشه ایرانی باقی خواهد ماند.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
سید هاشم حسینی بوشهری
نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *