گزارش کمیسیون صیانت و امنیت توسط حجت الاسلام والمسلمین دیرباز

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز در نوبت عصر یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد، گزارشی از کمیسیون صیانت و امنیت ارائه کرد.

وی با بیان این که در این کمیسیون ۴۴ مورد درباره ظرفیت ها و فرصت ها، ۱۰۰ مورد درباره تهدیدات و چالش ها و ۷۳ مورد نیز درباره راهکارها مطرح گردید، ابراز داشت: پیشنهاد شد در سطح کشور نهضت جلسات اخلاق راه بیفتد، متاسفانه سطح توجه به ارزش های اخلاقی و دینی در برخی موارد پایین آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با تاکید بر این که باید نهضت ترویج ارزش های اخلاقی در جامعه راه بیفتد، گفت: نشست صمیمانه مدیران حوزه با طلاب و فضلای عزیز در قم و استان ها مورد تاکید ویژه اعضای کمیسیون صیانت و امنیت بود.

وی بیان کرد: استفاده از کالاهای تولید داخل در نهادها و مراکز حوزوی مورد تاکید کمیسیون قرار گرفت؛ اصلاح الگوی مصرف در جامعه از دیگر تاکیدات بود.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز لزوم ارتباط بیشتر جامعه مدرسین با نهادهای نظارتی دخیل در امر انتخابات و ضرورت دقت مضاعف دستگاه ها در بررسی صلاحیت ها را، از دیگر مطالبات مطرح شده در کمیسیون صیانت و امنیت عنوان نمود.

وی گفت: از همین الان جامعه مدرسین افرادی متعهد از روحانیان را شناسایی و از آنها تقاضا کند تا حضور فعال تری در مجلس شورای اسلامی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز افزود: متاسفانه حضور روحانیت فاضل در مجلس شورای اسلامی هر دوره نسبت به دوره قبل کمتر می شود و باید برای این مساله فکری شود.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز ابراز نگرانی نسبت به مشکلات اقتصادی جامعه را از دیگر مسائل مطرح شده در کمیسیون صیانت و امنیت جامعه مدرسین ذکر کرد و گفت: روحانیت در کنار مردم است و همدرد آنها است، اقشار متوسط و ضعیف در شرایط بسیار سختی به سر می برند و باید مورد حمایت ویژه قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *