نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز تبیین کرد؛ راهکارهای صیانت از انقلاب اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر پنج شنبه ۱۳ دیماه ۱۳۹۷ در یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد با اشاره به موضوع این اجلاسیه، چالش ها و موانع پیشرفت کشور از منظر رهبر معظم انقلاب را تشریح کرد.

وی حرکت به سمت اشرافی گری، دل سپردن به طبقات مرفه به جای توجه به اقشار ضعیف، تکیه و اعتماد به خارجی ها به جای تکیه به مردم و ظرفیت های داخلی، قبیله گرایی سیاسی یا جناحی و سرگرم شدن به اختلافات، تعصب نداشتن به اقتصاد ملی و کالای داخلی، مصرف گرایی و اسراف و تبذیر و رفاه طلبی را از مهم ترین چالش های متوجه انقلاب برشمرد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز مقدم ساختن منافع بیگانه بر منافع ملی، بی توجهی به درون زایی اقتصاد، عدم مبارزه جدی با فساد، اتکای به نفت، فراموش کردن روحیه و جهت نهضت حضرت امام(ره) و از بین رفتن انسجام ملی را از دیگر آسیب ها و چالش های متوجه انقلاب ذکر کرد.

وی هوشیاری و تداوم مبارزه بی امان با استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل، بصیرت افزایی، امیدآفرینی و حفظ نشاط انقلابی، شناخت و شناساندن مبانی، ماهیت و اهداف انقلاب اسلامی، دشمن شناسی و درک عمیق توطئه دشمنان، استقامت و پایداری و حفظ روحیه انقلابی، عدالت طلبی و مقابله فرهنگی با جنگ نرم دشمن را از مهم ترین راهکارهای صیانت از نظام اسلامی ذکر کرد.

امام جمعه تبریز افزود: نهادینه کردن فرامین رهبری، توجه ویژه به فرامین رهبری، صیانت از انقلاب اسلامی، تبیین دستاوردهای انقلاب و ترویج اندیشه اسلام ناب محمدی از دیگر راهکارهایی است که می تواند در صیانت بخشی از انقلاب و نظام اسلامی مؤثر باشد و روحانیت نیز در این راستا نقش بسیار ویژه و مهمی را عهده دار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *