رییس مرکز خدمات حوزه: حوزه در معرض هجمه های ناجوانمردانه قرار گرفته است

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن ربانی رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه در نوبت عصر اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد، با تقدیر از برگزار کنندگان اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد، یاد و خاطره علما و اعضای فقید جامعه مدرسین، بویژه حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی را گرامی داشت.

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه با تاکید بر این که در آستانه چهل سالگی انقلاب هستیم و در این ایام هم باید به نقاط قوت و هم به نقاط ضعف بپردازیم، گفت: نقاط قوت در نظام و حوزه ها به قدری زیاد است که فرصت برای شمارش آن نیست.

وی با تاکید بر این که دشمنان تلاش می کنند نقاط قوت را از ما بگیرند، تصریح کرد: بیشترین حملات بویژه در فضاهای مجازی متوجه اصل انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی وحدت فرهنگی را از رموز موفقیت انقلاب اسلامی دانست و گفت: بیشترین تمرکز دشمن برای تضعیف این عقبه است؛ مساله دیگر هجمه به ولایت فقیه و در مرحله بعد روحانیت است.

وی بیان کرد: روحانیت یکی از رموز اصلی شکل گیری و موفقیت نظام بوده و هست و امروز دشمن تلاش می کند این عقبه را از نظام بگیرد، این هجوم در سطوح و قالب های مختلف ظهور و بروز می کند و باید در این خصوص هوشیار باشیم.

رییس مرکز خدمات با اشاره به هجمه های صورت گرفته در خصوص بودجه های نهادهای حوزوی، گفت: بیمه اجتماعی طلاب و روحانیان در حد حداقل ها و کارگران است، برخی در جامعه متاسفانه این حداقل ها را نمی توانند ببینند.

وی افزود: مقایسه های نادرستی می کنند و با این کار می خواهند ذهن مردم را نسبت به حوزه و روحانیت خراب کنند، در نظام اسلامی هم روحانیت مظلوم است و هم محروم. امروز طلاب و روحانیان در سخت ترین شرایط زندگی می کنند و باید به درستی در برابر این هجوم نابرابر بایستیم.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی گفت: امروز ظالمانه و خائنانه و برخی نیز غافلانه شدیدا در حال هجمه به روحانیت هستند و می خواهند این عقبه را از نظام بگیرند.

وی در پایان تصریح کرد: برای تبیین نقش روحانیت باید برنامه ریزی درستی را داشته باشیم، امروز باید نهضت خدمت رسانی به مردم را بیش از گذشته دنبال کرد و با مردم با محبت، لطف و تواضع برخورد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *