حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور: غرب به بهانه توسعه، هویت زن و خانواده را تحریف کرده است

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور مدیر حوزه های علمیه خواهران روز پنج شنبه ۱۳ دیماه ۱۳۹۷ در اجلاس سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد، با بیان این که پس از پیروزی انقلاب دو جریان گفتمانی در برابر هم بودند، گفت: یک گفتمان مربوط به غرب است که تصور می کرد جهان را فرا گرفته اما جریان انقلاب اسلامی کفر و الحاد را به چالش کشید.

وی افزود: اصلی ترین بخشی که در گفتمان غرب بر آن تمرکز شد و در کشورهای اسلامی سعی بر توسعه داشتند این بود که از زن برای به حاشیه بردن روحیه صلابت، استواری و شجاعت استفاده کنند، غرب به بهانه توسعه، خانواده و جایگاه زنان را به چالش کشید.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که غرب هویت زنان را تحریف کرده است، اظهار داشت: امروزه به وسیله برخی زنان به این چالش دامن زده می شود، امروز روحانیت وظیفه بزرگی بر عهده دارد و نظام دینی ترسیم خاص خود را از زن و خانواده دارد.

وی ادامه داد: نظام اسلامی اصرار دارد که روابط اجتماعی و خانوادگی بر اساس دستور اسلام برقرار شود، اگر سکوت کنیم و تلاش لازم را انجام ندهیم جریان دیگر به سرعت جای خود را در اجتماع پیدا می کند و با انواع تغییرات در زندگی فردی و اجتماعی زنان مواجه خواهیم شد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که  امروز شرایط به گونه ای است که مسأله زنان و خانواده ها دین و احکام نیست، ابراز داشت: امروز مسأله جامعه زنان به تدریج از اولویت مسائل فقهی به حوزه مسائل اخلاقی و بینشی منتقل می شود.

وی عنوان کرد: گاهی امروز باورها و رفتارها را به چالش می کشند، حوزه باید تمرکز خود را برای دفاع از بینش و ترسیم نگاه اسلام در مسأله زنان به کارگیرد و مراقب باشد ذائقه جامعه اسلامی تغییر نکند و گرایش های متعالی باقی بماند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور خاطرنشان کرد: ۶۰ هزار طلبه در حوزه های خواهران فارغ التحصیل و آماده خدمت هستند، تولید و بازتولید اندیشه اسلامی باید با توجه به نیازها و مسائل مربوط به زنان شود، باید به تبلیغ تخصصی توجه بیشتری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *