حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری: حوزه به کمک ستاد نماز جمعه بیاید

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور در یازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد که در شهر مقدس قم در حال برگزاری است، از برگزاری نماز جمعه در حدود ۹۰۰ شهر کشور خبر داد.

وی گفت: این نعمتی است که به برکت انقلاب اسلامی عاید ملت و کشور ما شده است؛ یکی از شیرین ترین میوه های شجره طیبه انقلاب اسلامی، رونق نمازهای جمعه در سراسر کشور است.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه بیان داشت: شایسته است در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب نگاهی داشته باشیم که این مجموعه چه خدماتی را ارائه کرده است، ما در این عرصه با احصائی که داشته ایم واقعا عملکرد با برکتی داشته ایم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، بسیج مردم، تاسیس مراکز دینی و قرآنی، بصیرت افزایی و تاسیس حوزه های علمیه و دانشگاه ها را از جمله افتخارات نماز جمعه و ائمه جمعه ذکر کرد و افزود: نماز جمعه در عرصه خدمات اجتماعی نیز در بسیاری از بلاد خدمات ویژه ای داشته است، برخی از اساسی ترین مشکلات مردم با همت و پیگیری ائمه جمعه حاصل شده است.

وی اعلام کرد: سال آینده سعی می کنیم جمع بندی از این برکات و دستاوردها که متعلق به انقلاب اسلامی است، را احصا و معرفی کنیم و در اختیار جامعه قرار دهیم.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گفت: در شرایط فعلی برای صیانت از انقلاب اسلامی نهاد نماز جمعه متناسب با شرایط و نیازها باید خود را از جهات مختلف تقویت کند و همان گونه که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند باید بر کیفیت و شکوفایی آن بیفزاییم.

وی با تاکید بر این که برای پاسخگویی به این مطالبه رهبری همه توان خود را به میدان می آوریم، گفت: در این مسیر به حمایت و هدایت حوزه نیاز مبرم داریم و باید بهترین های خود را برای این مساله گسیل دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری بیان کرد: اگر این مساله رخ دهد یکی از مهم ترین عوامل صیانت بخش انقلاب را محقق کرده ایم چراکه حصار معنوی و بصیرت بخش و امید آفرین است.

وی  با تاکید  بر این که حوزه نهاد نماز جمعه را با نقد، نظر و هدایت رهنمون کند، گفت: امیدواریم با برنامه ریزی مناسب و کمک حوزه، هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی و حضور گسترده جوانان شاهد نماز جمعه های مطلوبی باشیم و به اهداف خود برسیم.

رییس شورای سیاست گذاری نماز جمعه اظهار داشت: نماز جمعه برای اعتلای فرهنگی، معنوی باید به دستگاه مناسب برای ارتقا مجهز شود، امام جمعه باید با داشتن برنامه و نقشه راه خط نگه دار تعالی فرهنگی و اجتماعی شهرها باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که روحانیت باید رویکرد اجتماعی خود را تقویت کند، یادآور شد: ما در این خصوص قدری غفلت کرده ایم، ارتباطات مردمی و روحیه تواضع، بی تکلف و نزدیک با مردم به یک مطالبه عمومی از جامعه روحانیت و ائمه جمعه تبدیل شده است.

وی با تاکید بر این که روحانیت باید از همه توان و سرمایه خود برای خدمت گزاری به مردم استفاده کند، بیان کرد: برای صیانت از انقلاب اسلامی باید برای این بخش به صورت حساب شده برنامه ریزی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در پایان با اشاره به این که بدون تعارف باید عرض کنم نسبت به مسجد بی مهری کرده ایم و ظرفیت آن را دست کم گرفته ایم، گفت: یکی از مهم ترین رویکردهای ما در مسیر پیش رو بازگشت به مسجد و شناخت دوباره آن و سرمایه گذاری برای عمران و آبادانی مساجد باید باشد.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور ابراز داشت: صیانت از انقلاب اسلامی با مساجد که پایگاه اصلی آن است میسر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *