آیت الله خاتمی: حوزه و روحانیت همراه انقلاب و رهبری است

آیت الله سید احمد خاتمی در یازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد، با تاکید بر این که وضعیت معیشت مردم به گونه ای نیست که انسان بی موضع باشد، گفت: در مواجهه با این مساله یک موضع این است که انکار کنیم و بگوییم مردم مشکلی ندارند، این ناشیانه ترین موضع است؛ یک موضع این است که بنزین روی آتش بریزیم، این خائنانه ترین موضع است و موجب سوء استفاده ضد انقلاب و دشمنان می شود.

وی افزود: موضع سوم موضع منصفانه است، این که بگوییم ما مشکلات را قبول داریم اما دو مساله را در نظر بگیریم، یکی اینکه داده های خدا را ببینید، این ناسپاسی و کفران نعمت است؛ دوم امید به آینده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از مسئولان نظام و کشور خواست برای حل مشکلات مردم جهادی عمل کنند و تمام همت و توان خود را بکار گیرند.

آیت الله خاتمی در ادامه با تشریح دستاوردها و برکات نظام اسلامی در عرصه های مختلف، تاکید کرد: از جمله شیوه های امیدوار کردن مردم به انقلاب، ارائه آمار به صورت مقایسه ای است؛ باید با آمار دقیق برکات و دستاوردهای انقلاب در عرصه های مختلف برای جامعه تبیین شود.

آیت الله خاتمی حضور دین در صحنه را از برکات معنوی انقلاب اسلامی دانست و گفت: علی رغم مشکلات و سختی ها، امروز جوانان به دین و انقلاب علاقه مند هستند؛ باید برای مردم تشریح شود که قبل از انقلاب چه خبر بوده است؛ عیاشی و لهو و لعب برایشان نقل و نبات بود؛ امروز مسئولان عالی رتبه ما گرچه به برخی از آنها ایراد و انتقاد داریم اما حتی پر ایراد ترین مسئول نظام یک مویش به تمام حکومت پهلوی می ارزد.

وی وضعیت مردم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را با زمان رژیم طاغوت غیر قابل قیاس دانست و افزود: قبل از انقلاب مردم هیچ نقشی در تعیین سرنوشت شان نداشتند؛ اگر انتخاباتی هم در دوران سیاه پهلوی برگزار می شد، فرمایشی بود؛ رژیم پهلوی مردم را به شدت تحقیر می کرد؛ این موضوع در کتاب هایشان نیز موجود است.

عضو هیات رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آزادی بیان و قلم را از دیگر برکات بی بدیل انقلاب اسلامی دانست و با انتقاد از سوء استفاده برخی افراد، گفت: اسف بار است کسانی در این فضای آزاد در تهران می نشینند و به بی بی سی می گویند در اینجا آزادی نیست؛ کسانی دارند نظام را فحش بار می کنند، آرزوی شان این است که آنها را دستگیر کنند اما کسی کاری به کارشان ندارد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: البته هیچ نظامی براندازان را تحمل نمی کند، نظام اسلامی هم همین گونه است، معقول هم نیست که براندازان تحمل شوند.

آیت الله خاتمی با اشاره به حکمرانی آمریکایی ها در زمان شاه، گفت: هیچ پست مهمی بدون اجازه آمریکایی ها امکان نداشت که مسئول آن منصوب شود؛ اما به برکت انقلاب اسلامی ما مستقل ترین کشور جهان هستیم.

وی با تاکید بر تبیین درست این نعمت های بی بدیل از سوی روحانیت، افزود: راز این همه شیطنت این است که می خواهند ایران اسلامی را مجددا به بردگی بگیرند؛ اما این آرزو را به گور خواهند برد؛ این نظام اسلامی مورد تایید حضرت صاحب الامر(عج) است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، حضور در صحنه و نرفتن به سمت بی طرفی را رسالت حوزه های علمیه دانست و گفت: برخی شدیدا بر حوزه بی طرف نسبت به اصل انقلاب و نظام اسلامی می دمند، اینها البته زیاد نیستند، اقلیتی هستند که موریانه وار کار خود را انجام می دهند؛ بی طرفی نسبت به انقلاب ناسپاسی است و چوبش را خواهند خورد.

وی همراهی صمیمانه حوزه با ولایت فقیه از ابتدای انقلاب تاکنون را مورد اشاره قرار داد و گفت: به عنوان عضو شورای عالی حوزه عرض می کنم در اوج تصمیمات شورای عالی توجه به فرمایشات و تاکیدات مراجع تقلید و بویژه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای است.

عضو شورای عالی حوزه با تاکید بر این که اکثریت حوزه با ولایت بوده، هستند و خواهند بود، گفت: البته این محبت متقابل است و همین که رهبر معظم انقلاب نماینده خود حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی را برای ابلاغ سلام به این اجلاسیه فرستاده اند نشانه محبت و عنایت رهبر معظم انقلاب است.

آیت الله خاتمی بصیرت افزایی را رسالت مهم روحانیت دانست و تصریح کرد: چرا این واقعیت را صریح و بی پرده برای مردم نگوییم که دشمن درصدد براندازی است، این مساله را مقامات آمریکایی به صراحت به زبان می آورند؛ آنها برای براندازی، محور کانونی نظام اسلامی یعنی ولایت فقیه را هدف قرار داده اند.

وی تشویق مردم به حضور در صحنه را جلوه دیگری از حق شناسی روحانیت نسبت به نعمت انقلاب اسلامی ذکر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *