یازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای سراسر کشور، ۱۲ و ۱۳ دیماه ۱۳۹۷ در قم برگزار می‌شود

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۷/۱۰/۰۹ در نشستی خبری که با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد از برگزاری یازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای سراسر کشور، در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ۱۲ و ۱۳ دیماه ۱۳۹۷ خبر داد.

 
در ابتدای این نشست نایب رئیس جامعه مدرسین بعنوان دبیر یازدهمین اجلاس سراسری جامعه مدرسین ضمن عرض خیرمقدم و تبریک سالروز حماسه ۹ دی خدمت اصحاب رسانه، گزارشی از روند اجلاسیه های سراسری و منطقه ای جامعه مدرسین ارائه نمود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به روند تشکیل اجلاس‌های سراسری فرمودند: هر دو سال یکبار اجلاس سراسری جامعه مدرسین با حضور علما و فضلای سراسر کشور در قم برگزار می شود و امسال نیز در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ۱۲ و ۱۳ دیماه ۱۳۹۷ یازدهمین اجلاس با حضور شخصیت های تاثیرگذار و مسئولین کشوری، نمایندگان خبرنگان، اعضای محترم جامعه مدرسین و اساتید حوزه، نمایندگان طلاب و روحانیونی که در نهادهای مختلف کشوری حضور دارند برگزار خواهد شد.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین در ادامه با اشاره به موضوع این اجلاس افزود: امسال با توجه به نزدیکی زمان برگزاری اجلاس به ایام سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، موضوع «راهکارهای صیانت از انقلاب و نظام اسلامی»  برای این اجلاس در نظر گرفت شده است که بی شک اجتماع و همدلی علما و روحانیت معظم و همفکری و رایزنی پیرامون مباحث مطرح شده در این زمینه؛ اثرات ارزشمند و پرباری در پی خواهد داشت.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به انجام امور کارشناسی در کمیسیون های تخصصی فرمود: از حدود دو ماه قبل کمیسیون های تخصصی این اجلاس در چارچوب سه عنوان «حوزه و روحانیت»، «صیانت و امنیت» و «فرهنگی اجتماعی» با حضور اصحاب صاحب نظر تشکیل و جلسات متعددی پیرامون بررسی موضوع های مربوطه برگزار شده است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: مصوبات و موضوع های مطرح شده در کمیسیون های مقدماتی روز چهارشنبه ۱۲ دیماه با حضور علمای سراسر کشور به تفکیک در کمیسیون های مرتبط مورد بحث، بررسی و تصویب قرار خواهد گرفت.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: روز پنج شنبه نشست عمومی اجلاس با سخنرانی مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی بعنوان سخنران افتتاحیه در سالن اجتماعات پژوهشکده علامه طباطبایی (ره) قم آغاز به کار خواهد نمود و در دو شیفت صبح و عصر با حضور و سخنرانی علما و شخصیت های تاثیرگذار کشوری به مباحث پیرامون موضوع اجلاس پرداخته می شود.

دبیر اجرایی یازدهمین اجلاس سراسری جامعه مدرسین فرمود: گزارش کمیسیون های تخصصی در نشست عمومی اجلاس ارائه می گردد و پس از اجلاس مصوبات آن پس از تجمیع و دسته بندی موضوع های مطرح شده، طی نامه ای از طرف ریاست شورای عالی جامعه مدرسین به نهادهای مربوطه ابلاغ خواهد شد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به محدودیت های موجود در برگزاری یازدهمین اجلاس سراسری فرمود: در این اجلاس بدلیل محدودیت ها از حدود ۵۰۰ نفر از علمای سراسر کشور برای شرکت در اجلاس دعوت بعمل آمده است

در ادامه این نشست آیت الله حسینی بوشهری به سوالاتی خبرنگاران حاضر که پیرامون موضوع اجلاس و جامعه مدرسین مطرح شد پاسخ گفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *