مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور: امروز ۹۰ هزار طلبه شاغل به تحصیل و ۱۰۰ هزار فارغ التحصیل در حوزه های علمیه خواهران کشور داریم

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی پیش از ظهر روز پنج شنبه مورخ ۱۳۹۶/۰۷/۲۷ در هشتمین اجلاس منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تبریز، گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حوزه های علمیه خواهران کمتر از انگشتان دست بودند و به برکت انقلاب زنان سازمان یافته وارد حوزه های علمیه می شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که امروز حوزه های علمیه خواهران به پدیده ای عظیم و مبارک تبدیل شده است، افزود: امروز ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در کشور و ۹۰ هزار طلبه شاغل به تحصیل و ۱۰۰ هزار فارغ التحصیل در حوزه های علمیه خواهران کشور داریم.

ایشان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی این فرصت را برای خواهران فراهم کرد تا کسب معارف کنند، عنوان کرد: ۶۸ مدرسه علمیه خواهران در مناطق مرزی و مذهبی مشترک و مناطق محروم فعالیت می کنند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور از فعالیت ۴۵ سازمان مردم نهاد در حوزه های علمیه خواهران خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۷۳ کانون قرآن در کنار مدرسه علمیه در حال فعالیت هستند که نقش تربیت نسل آینده و آشنا کردن آن با معارف قرآنی را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی همچنین از حضور خواهران طلبه در مدارس دخترانه خبر داد و تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان امسال بیش از ۵۰ هزار نشست قرآنی توسط خواهران طلبه با کمترین امکانات برگزار شد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به فعالیت طلاب خواهر در تولید محتوای دینی در فضای مجازی تصریح کرد: قریب به ۱۰ هزار مبلغه خواهر در شبکه «کوثر بلاگ» روزانه تولید محتوای دینی می کنند که روزانه ۱۶ هزار بازدید دارد و در مقایسه با آغاز بکار، رشد ۲۰۰ درصدی داشته است.

ایشان افزود: شبکه دیگری به نام «کوثرنت» راه اندازی شده که هر طلبه خواهر در بدو ورود وارد این شبکه می شود و به صورت هوشمندگروه های فرهنگی و تبلیغی را تشکیل می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی تاکید کرد: ۹۲۷ کرسی آزاداندیشی در کمتر از سه سال توسط حوزه های علمیه خواهران برگزار و ۵۱۹ هسته پژوهشی طلاب از بین فارغ التحصیلان تشکیل شده که ۲۰۰ جلد کتاب از نتایج این هسته های پژوهشی تولیدشده است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور همچنین گفت: بعد از گذشت ۲۱ سال از تاسیس مرکز مدیریت حوزه های خواهران حائزین رتبه در المپیادهای علمی مشترک، از استان های دوردست بوده اند و این نشان می دهد انحصار تولید محتوای علمی شکسته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *