آیت الله حسینی بوشهری: امروز روحانیون امتداد دهنده انقلاب هستند

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری صبح روز پنج شنبه مورخ ۱۳۹۶/۰۷/۲۷ در هشتمین اجلاس منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد فرمودند:خدا را سپاسگزاریم که با عنایت نمایندگان مقام معظم رهبری در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل این فرصت فراهم شد تا هشتمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد در شهر تبریز که شهر عالمان و اندیشمندان است برگزار ‌شود.

ایشان افزودند: از همت والای نمایندگان ولی فقیه در ۳ استان مخصوصا میزبانی حجت‌الاسلام آل‌هاشم و استاندار محترم آذربایجان شرقی صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم.

دبیر هشتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین همچنین فرمودند: از آیت‌الله شبستری نیز بخاطر اهتمام شان در جایگاه نماینده ولی فقیه و خدمات ارزشمندی که در طول این ۲۳سال در آذربایجان شرقی انجام داه اند و عنایت ویژه‌ای که برای برگزاری این اجلاسیه داشتند تقدیر و تشکر می‌کنم.

نایب رئیس جامعه مدرسین با بیان اینکه امروز به شهری قدم گذاشته‌ایم که مرکز عالمان و اندیشمندان بزرگ تاریخ است، گفت: اگر بخواهم نام شخصیت‌های  این خطه را بیان کنم، باید فهرستی طولانی از مولاناها، خسروشاهی‌ها، شبستری‌ها، اهری‌ها، مرندی‌ها، سرابی‌ها و همچنین شخصیت‌هایی چون سیدعلی قاضی طباطبایی، علامه امینی فراهم شود.

ایشان با اشاره به اینکه از تبریز می‌توان به عنوان شهر علامه‌ها و شهیدان محراب نام برد، علامه امینی، علامه طباطبایی و شهید قاضی طباطبایی را از شخصیت‌های تاثیرگذار در تاریخ اسلام دانست.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه سخنان خود به ارائه گزارشی از جلسه کمیسیون‌های حوزه و روحانیت، سیاسی و اجتماعی، فرهنگی تبلیغی و بررسی راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در روز گذشته در تبریز اشاره کرد و گفت: امروز بعد از ظهر گزارش این کمیسیون‌ها را از زبان سخنگوی هر کمیسیون خواهیم شنید.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به موضوع اجلاس که رسالت حوزه و روحانیت در نهادینه کردن فرهنگ دینی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی است، افزود: دشمنان با توطئه‌هایشان بنا بود روحانیت را بیش از گذشته منزوی کنند اما امدادهای غیبی الهی به دادمان رسید و توانستیم در مرحله اول با نظام طاغوت مقابله کنیم و انقلاب اسلامی را بنیان بگذاریم.

ایشان ادامه دادند: در این مرحله که تداوم انقلاب اسلامی نام دارد، روحانیون بیش از همیشه وظیفه دارند که درباره دغدغه‌های معیشتی، دینی و سیاسی مردم پاسخگو باشند.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بسیار شایسته فرمودند که سخنان ترامپ حتی ارزش پاسخگویی مسئولان نظام را نداشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *