بایسته های حوزه انقلابی از نگاه آیت الله العظمی سبحانی؛ حوزه مهد انقلاب است

حضرت آیت الله العظمی سبحانی در اجلاسیه دهم جامعه مدرسین و علمای بلاد به بیان دیدگاه های خود درباره حوزه انقلابی و بایسته های آن پرداختند.

ایشان حوزه های علمیه را مهد و خاستگاه انقلاب اسلامی دانستند و تاکید کردند: حضرت امام(ره) از این حوزه برخاستند و توانستند آن حرکت بزرگ را ایجاد کنند.

آیت الله العظمی سبحانی با تبیین برکات انقلاب اسلامی گفتند: این اجتماع ما در این مکان از برکات و آثار همان انقلاب اسلامی است، علت محدثه باید علت مبقیه نیز باشد.

ایشان تاکید کردند: باید حوزه های علمیه انقلابی بمانند، این نکته بسیار مهم است، نخستین بایسته این است که حوزه بتواند به معنای واقعی کلمه فقیه تربیت کند. بلاد ما در زمینه فقیه با کمبود شدید مواجه است.

آیت الله العظمی سبحانی افزودند: قدرت علمی حوزه هم در اصول و هم در فروع باید محفوظ باشد و البته پیشرفت کند، فقاهت، مرجعیت و معنویت را باید تقویت کرد. کیان شیعه مرجعیت و فقاهتش است، این را باید تربیت کرد.

ایشان تبلیغ مکتب اهل بیت(ع) در خارج از کشور را رسالت دیگر حوزه انقلابی دانستند و تاکید کردند: لازمه این کار توجه به زبان عربی در حوزه های علمیه است و باید عربی زبان دوم حوزه های علمیه باشد.

ایشان آگاهی به زمان و مقتضیات زمان را بایسته دیگر حوزه انقلابی ذکر کرده و گفتند: امروز هجمه های بسیاری به زبان های مختلف و در عرصه های گوناگون علیه تشیع و مکتب اهل بیت(ع) صورت می گیرد، این مساله رسالت و وظیفه روحانیت را سنگین می کند.

معظم له تربیت مدرس و فقیه را لازمه دیگر حوزه انقلابی دانستند و گفتند: با توجه به شبهاتی که علیه شیعه می شود باید مرکز مخصوصی در قم جهت پاسخگویی به این شبهات ایجاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *