حوزه باید پاسخگوی نیازهای نظام در عرصه های مختلف باشد

حضرت آیت الله یزدی به عنوان رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن خیر مقدم به علما و شخصیت های حوزوی، حاضر در دهمین اجلاس سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد که در محل مدرسه امام کاظم(ع) قم برگزار شد، تاکید کرد: رشد علمی حوزه های علمیه متوقف نشده و بنیه علمی آن روز به روز در حال ترقی است، گرچه بهتر از این نیز می تواند باشد.

ایشان تاکید کردند: حوزه های علمیه باید پاسخگوی نیازهای نظام اسلامی در عرصه های مختلف باشند.

ایشان خواستار توجه بیشتر حوزه های علمیه به موضوع مهم فقه حکومتی شد و گفتند: امیدواریم حوزه ها رشد خود را داشته باشند و به رسالت خود عمل کنند.

حضرت آیت الله یزدی زمان شناسی و شناخت مقتضیات و نیازهای زمان را از امور مهم برای حوزه های علمیه دانستند و تاکید کردند: آیا همچنان که انقلاب از حوزه شروع شد و حوزه و علما نقش برجسته ای در شکل گیری نظام داشته، آیا جدا شده اند، یا همراه دنیای امروز بصیرت لازم را دارند و به شرایط زمان و مکان توجه دارند.

ایشان مراجع، علما، طلاب و فضلا را از ارکان مهم حوزه های علمیه دانست و تصریح کردند: امید ما به نسل جوان حوزه است که تلاش خود را می کند، اساتید محترم هم به این مساله توجه دارند اما کم نیستند شخصیت هایی که خدایی ناکرده نه تنها به مسائل روز توجه ندارند بلکه خیلی هم لازم نمی دانند که به مباحث روز اشاره کنند.

حضرت آیت الله یزدی بیان داشتند: متاسفانه برخی نه تنها اشاره ای به مسائل مهم مورد نظام نمی کنند بلکه گاهی اوقات منع هم مشاهده می شود، اما نسل جوان حوزه به این نکته توجه دارند و ان شاءالله این بصیرت را رشد خواهند داد.

رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کردند: لازم است مراجع، اساتید و علما ضمن تقویت بنیه حوزوی، شرایط لازم برای اداره امت اسلامی در دنیای امروز و آنچه که به عهده حوزه ها است را در نظر بگیرند و خود را برای پاسخگویی آماده کنند.

حضرت آیت الله یزدی بیان داشتند: حوزه ها و مسؤولان عالی رتبه حوزه لازم است ضمن توجه به تقویت بنیه علمی، در جهت بصیرت افزایی برای پاسخگویی مسائل مورد نیاز را داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *