ابعاد مختلف حوزه انقلابی در اجلاس سراسری جامعه مدرسین بررسی می شود

آیت الله مرتضی مقتدایی قائم مقام جامعه مدرسین در مراسم افتتاحیه کمیسیون‌های تخصصی دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد، از حضور علما و شخصیت ها در دهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد، قدردانی کرد.

وی از اهداف برگزاری اجلاسیه های جامعه مدرسین، هم‌اندیشی اعضای جامعه مدرسین با علمای سراسر کشور ذکر نمود و تصریح کرد: دور هم نشستن علما با یکدیگر و بحث و تبادل نظر درباره موضوعات مختلف آثار و برکات بسیاری دارد.

آیت الله مقتدایی ابتکار برگزاری اجلاسیه های جامعه مدرسین را مربوط به بزرگان این نهاد برجسته حوزه دانست و تصریح کرد: افزون بر برگزاری اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد که در قم برگزار می‌شود، اجلاسیه هایی نیز به صورت منطقه ای برگزار می شود که نخستین دوره آن به صورت استانی در مشهد مقدس برگزار شد.

وی بیان داشت: بعد از برگزاری نخستین اجلاسیه به صورت استانی تصمیم گرفته شد که اجلاسیه ها به صورت منطقه ای برگزار شود و اعضای جامعه مدرسین با حضور در استان ها جلسات باشکوهی را برگزار کرده‌اند که آثار بسیار خوبی را نیز به دنبال داشته است.

ایشان در ادامه سخنان خود با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره حوزه انقلابی و لزوم انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه، گفت: جامعه مدرسین تصمیم گرفته است که موضوع دهمین اجلاسیه خود را بر همین موضوع استوار کند و راهکار و بایسته‌های تحقق آن را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: در کمیسیون‌های چهارگانه حوزه و روحانیت، سیاسی و اجتماعی، حوزه و بین الملل و فرهنگی تبلیغی مسائل مختلف مورد بحث و تبادل نظر علما قرار خواهد گرفت و ابعاد مختلف حوزه انقلابی مورد تحلیل و اظهار نظر علما قرار می گیرد.

آیت الله مقتدایی تصریح کرد: فردا پنج شنبه ۱۸ آذرماه ۱۳۹۵ نیز اجلاسیه رسمی با حضور و سخنرانی بزرگان، مراجع، علما و شخصیت‌های برجسته برگزار می‌شود و دبیران کمیسیون‌ها نیز گزارش‌های مربوطه را ارائه خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *