در دیدار وزیر علوم با آیت الله حسینی بوشهری مورد تأکید قرار گرفت:

برگزاری همایش‌های مشترک میان حوزه و دانشگاه به منظور بررسی مشکلات روز کشور

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تأکید بر لزوم تقویت ارتباط حوزه و دانشگاه، خواستار برگزاری همایش‌های مشترک میان حوزه و دانشگاه به منظور بررسی مشکلات روز کشور شد و ابراز داشت: متأسفانه از زمانی که شعار وحدت حوزه و دانشگاه مطرح شد، ارتباطات این دو نهاد رو به کاهش رفت و در مباحث محتوایی کمتر ورود شد.
دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با آیت الله حسینی بوشهری دیدار و گفت و گو کرد. رئیس جامعه مدرسین با تأکید بر لزوم تقویت ارتباط حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: ارتباطی که باید بین حوزه و دانشگاه برقرار باشد، وجود ندارد و باید هم حوزه در تقویت این ارتباط تلاش کند و هم وزارت علوم.

وی خواستار برگزاری همایش‌های مشترک میان حوزه و دانشگاه به منظور بررسی مشکلات روز کشور شد و تصریح کرد: لازم است همایش‌هایی به صورت مشترک میان حوزه و دانشگاه راجع به مسائل اجتماعی مورد ابتلای کشور و به منظور دست‌یابی به راه حل‌های احتمالی و کاربردی و گره گشایی از کار نظام برگزار شود.

وی ادامه داد: متأسفانه از زمانی که شعار وحدت حوزه و دانشگاه مطرح شد، ارتباطات این دو نهاد رو به کاهش رفت و در مباحث محتوایی کمتر ورود شد؛ فلذا باید در این همایش‌ها، دیدگاه‌های حوزویان و دانشجویان راجع به مسائل مختلف مورد جمع بندی قرار گیرد و خروجی آن به سبد نظام اضافه شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه ویژه علوم انسانی اسلامی، خواستار برگزاری مستمر جلسات مشترک میان حوزویان و دانشجویان در قالب گروه‌های فعال به منظور تبادل نظر راجع به مباحث مختلف علوم انسانی و اسلامی شد و آن را نتیجه بخش توصیف کرد.

وی ضمن تأکید بر لزوم تربیت پژوهشگران و نظریه پردازان قوی در حوزه علوم دانشگاهی، اظهار داشت: باید جایگاهی برای رشد علمی و به خصوص پژوهشی دانشجویان به منظور نظریه پردازی در علوم مختلف، در نظر گرفته شود تا مانند گذشته شاهد تربیت افراد فرهیخته و خوشنام در عرصه‌های مختلف علمی باشیم.

 

مهارت افزایی در دانشگاه بیشتر مورد توجه قرار گیرد

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری مهارت افزایی را لازمه موفقیت دانشجویان و بالندگی کشور در عرصه‌های مختلف علمی عنوان کرد و ابراز داشت: دانشجویان برای محیط کار نیازمند مهارت افزایی هستند؛ بنابراین باید مهارت افزایی در محیط‌های دانشگاهی بیشتر مورد توجه قرار گیرد. تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت نیز در این امر مؤثر واقع خواهد شد.

وی افزود: در رابطه با طلاب و روحانیون نیز همین کار را آغاز کرده‌ایم و آموزش مهارت‌های متناسب با وظایف طلبگی را در دستور کار قرار داده‌ایم، تا طلاب بتوانند در حوزه‌های مختلف به غیر از اجتهاد نیز به نقش آفرینی مناسب بپردازند.

شایان ذکر است در این دیدار، با تأکید وزیر علوم، برگزاری همایش‌های مشترک به منظور بررسی و ارائه راه‌حل برای مشکلات و مسائل اجتماعی کشور، مورد توافق طرفین قرار گرفت و کمیته مشترکی نیز به منظور تعیین این چالش‌ها و انتخاب موضوعات متناسب، تعیین شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *