بیست هزار سؤال و مسأله به اسلام و قرآن وارد کرده اند، اما سؤال این است که آیا ما خود را برای پاسخگویی به این شبهات آماده کردیم؟

آیت الله قربانی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان در نوبت عصر نشست عمومی هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین در ساری گفت: یکی از معایب انقلاب این بود که بزرگان، فضلا و نخبگان به کارهای اجرایی مشغول شدند و نتوانستند رسالت اصلی خود را انجام دهند.

وی با اشاره به تلاش و خدمات بعضی از علمای قدیم در تزکیه جامعه و تربیت طلاب بیان کرد: در گذشته علمایی که به حوزه های علمیه نجف می رفتند نوعاً «آیه نفر» را فراموش نمی کردند و بعد از تحصیلات اگر در حد مرجعیت اعلی نبودند به شهرهای خود برمی گشتند و با قول و فعل خودشان جامعه را به سوی اسلام ناب هدایت می کردند.

آیت الله قربانی افزود: بسیاری از فضلا و دانشمندانی که در حال حاضر در این عرصه حضور دارند از محضر بزرگانی همچون سعیدالعلما و کوهستانی ها استفاده کردند و بلاد اسلامی از این چهره ها بهره می گرفت، اما متأسفانه امروز روحانیان در پست های نهادی مشغول انجام وظیفه هستند یا در حوزه قم تمرکز کردند درحالی که مناطقی وجود دارد که یک روحانی در آنجا نیست.

وی با بیان این که درخواست من این است که بعضی از فضلا و روحانیان به بلادهای خود برگردند و منطقه را با افراد سطحی رها نکنند، گفت: جامعه ما نیازمند به علمای دانا و عالم به حقایق دین دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر این که اسلام و انقلاب امروز دشمنان فراوانی دارند و به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: دشمنی های دنیا امروز با کشور ما به خاطر این است که مثل اسلام ناب محمدی است.

وی ادامه داد: اگر این اسلام ناب در دنیا تبیین و ترویج شود بسیاری از کسانی که خود را امیر، پادشاه و رؤسای کشورهای اسلامی می دانند؛ و امین و نائب بیگانگان و استکبار و استثمار هستند، جایگاهی در کشورهای اسلامی و دنیا نخواهند داشت.

نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: سازمان ملل و مراکزی که باید از حق مظلوم دفاع کند با این کیفیتی که رؤسای آنها دارند نمی توانند به حق خود برسند.

امام جمعه رشت با بیان این که کتاب های ضاله ای در دنیا وجود دارد که برعلیه اسلام نوشته شده است و نظیر این کتب ضاله در کشور ما نیز وجود دارد، خاطرنشان کرد: کسانی وجود دارند که اسلام ناب و وحی را زیر سؤال می برند و وحی را نسبت می دهند به جوشش ذهنی پیامبر و شبهاتی از این قبیل با تکیه بر آیات قرآن بر ذهن ها وارد می کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ما مسؤولیت بزرگی در قبال این هجمه ها داریم و این کتاب هایی که ما اکنون از بزرگان خود داریم سلب مسؤولیت از ما نمی کند.

آیت الله قربانی با بیان این که دوهزار برنامه از ماهواره بر علیه اسلام وحود دارد که مسائل مختلف اسلام را زیر سؤال برده است، گفت: بیست هزار سؤال و مسأله به اسلام و قرآن وارد کرده اند اما سؤال این است که آیا ما خود را برای پاسخگویی به این شبهات آماده کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *