مدینه سیاست، امام راحل بود و باب سیاست، مقام معظم رهبری است

آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران روز پنج شنبه مورخ ۱۳۹۴/۰۷/۱۶ در هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ساری با تقدیر از حضور گسترده علما و روحانیان شمال کشور در این اجلاسیه به بیان خاطره ای از آیت الله مشکنی(ره) اشاره کرد و گفت: بزرگانی که در خبرگان تشریف داشتند ایشان در مقام خیر مقدم به بزرگان و علمای خبرگان می گفت اگر امکان داشت پای شما مهمانان عزیز را می بوسیدم.

وی در ادامه سخنان خود با گرامیداشت روز مباهله به تقارن برگزاری این اجلاس با این روز مهم در اسلام اشاره کردند و فرمودند: زمانی که آیت الله خزعلی (ره) به ساری تشریف آوردند فرمودند من بنیاد غدیر را تشکیل دادم تا موقع مردن علی به ما لبخند بزند.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود به فاجعه انسانی در منا اشاره کرد و با بیان این که فاجعه مصیب بزرگی برای اسلام بوده است، افزود: هر روز که از این قضیه می گذرد عمق فاجعه بیشتر مشخص می شود.

وی با اشاره به این که متأسفانه حجاج ۲۴ کشور اسلامی غریبانه و با لب تشنه بر اثر بی کفایتی، سوء تدبیر و یا اقدام عامدانه آل سعود کشته شدند، خاطرنشان کرد: این بزرگترین خیانت آل سعود به دنیای اسلام بود و امیدواریم آل سعود و آل یهود به زودی با هم نابودند شوند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که اعلام کردن سه روز عزای عمومی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نشان از عمق این فاجعه انسانی دارد، گفت: همان طور که ایشان نیز فرمودند باید کمیته حقیقت یاب در خصوص بررسی این فاجعه انسانی تشکیل شود و بی کفایتی آل سعود مشخص شود.

وی با تأکید بر این که امت اسلامی باید مدیریت حج را بر عهده بگیرند، تصریح کرد: باید مدیریت انحصاری حج از دست آل سعود پلید خارج شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که علما در این احلاسیه زحمت کشیدند و مشکلات استان را کالبد شکافی کردند، ادامه داد: جامعه مدرسین بیش از نیم قرن است که در حال تلاش است و اگر در همان ابتدا موضع گیری آنها نبود قصد اعدام امام را داشتند و با امضای آنها که امام مرجع است جان امام (ره) حفظ شد.

وی با بیان این که رهبری نعمت بزرگی برای ملت ایران است افزود: مقام معظم رهبری در سال های اخیر با تدابیر عالمانه خود توانستند این کشور را به خوبی مدیریت کنند.

امام جمعه ساری با بیان این که امام آیت الله خامنه ای جامعه ایران را به خوبی مدیریت کرده اند، ادامه داد: حضرت آیت الله جوادی با اشاره به حدیث انا مدینه العلم و علی بابها فرمودند مدینه سیاست امام راحل بود و باب سیاست مقام معظم رهبری است و این امنیت و آسایش به برکت مقام معظم رهبری است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این که اخلاق و تهذیب باید در حوزه ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید حرف های نو و بدیع زده شود و بهترین کار این است که یک کتاب تهذیب و اخلاقی جامع تألیف شود تا طلاب بتوانند از آن استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *