آیت الله حسینی بوشهری در دیدار هیئت امنا کمیته امداد امام خمینی:

تبیین اقدامات و دست آوردها یکی از ابعاد مهم جهاد تبیین است

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تبیین اقدامات و دست آوردها را به عنوان یکی از ابعاد مهم جهاد تبیین نام برد و تقویت و گسترش اطلاع رسانی‌ها در قالب‌های مختلف را از لوازم آن ارزیابی کرد.
دیدار هیئت امنای کمیته امداد امام خمینی با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، هیئت امناء کمیته امداد امام خمینی با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دیدار کردند. رئیس جامعه مدرسین کمیته امداد را تجسم بخش بُعد اجتماعی اسلام توصیف کرد و افزود: در احادیث نسبت به مسئله احسان، نیکوکاری و کمک به فقرا تأکیدهای فراوانی وجود دارد و لذا بدون تعارف می‌توان گفت که خدمات کمیته امداد خدماتی عبادی است.

وی ضمن تأکید بر لزوم تبیین اقدامات کمیته امداد، اظهار داشت: جهاد تبیین که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، ابعاد مختلفی دارد که یکی از آن‌ها تبیین اقدامات و دست آوردهاست. بنابراین اگر احیانا تصوری مخالف حقیقت فعالیت‌های کمیته امداد وجود دارد، به خاطر ضعف در اطلاع رسانی است که لازمه آن تقویت اطلاع رسانی‌ها در قالب‌های مختلف و متنوع است.

 

اعتماد مردم بزرگ‌ترین سرمایه است

امام جمعه قم اعتماد مردمی را بزرگترین سرمایه کمیته امداد عنوان کرد و ابراز داشت: اعتماد بزرگترین سرمایه‌ای است که یک نهاد، مجموعه و حتی یک کشور می‌تواند داشته باشد و کمیته امداد خوشبختانه از این سرمایه گران‌بها برخوردار است که نشانه آن کمک‌های فراوان خیرین نسبت به کمیته امداد است.

 وی ادامه داد: سرمایه اجتماعی کمیته امداد با نفس گرم امام خمینی -قدس سره- آغاز شد و اکنون فعالیت‌ها و اقدامات آن در برابر چشم همگان قرار دارد.

 

کار فرهنگی به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کار فرهنگی را به عنوان یک اصل ارزیابی کرد و خاطر نشان ساخت: حوادث ماه‌های اخیر نشان داد که باید کار فرهنگی به عنوان یک اصل، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و کمیته امداد نیز باید در کنار فعالیت‌هایی که به منظور افزایش رفاه و آسایش در جامعه انجام می‌دهد، به این اصل توجه ویژه داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان خاطر نشان کرد: دشمن در تلاش است تا از طریق تخریب فرهنگی، فرهنگ خود را به ما تحمیل کند و در نتیجه ما را از جهت فرهنگی تسلیم خود سازد و امروز متأسفانه رگه‌هایی از آثار فرهنگی غرب در جامعه احساس می‌شود.

خدمت بی منت، تنوع بخشی به کارهای فرهنگی، آسیب شناسی در خصوص تهاجم فرهنگی دشمن، الگو سازی از خانواده‌ها و افراد تحت پوشش، از جمله توصیه‌های آیت الله حسینی بوشهری به مجموعه هیئت امناء کمیته امداد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان ضمن اشاره به تعدادی از احادیث مرتبط با مواسات، احسان، نیکوکاری و کمک به فقرا، از تلاش‌ها و زحمات کارگزاران کمیته امداد تشکر و قدردانی کرد.

شایان ذکر است در ابتدای جلسه، آیت الله محسن کازرونی، رئیس هیئت امناء کمیته امداد و سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد کشور، گزارشی از اقدامات، برنامه‌ها و چالش‌های کمیته امداد در زمینه‌های مختلف از جمله اشتغالزایی، مسکن، مهارت آموزی و توانمند سازی، ارائه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *