آیت الله حسینی بوشهری در افتتاحیه نمایشگاه کتاب دین:

مؤلفان و ناشران، رزمندگان جبهه فرهنگی‌اند

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: وزارت ارشاد، بودجه‌ای را برای وام دادن به مؤلفان و ناشران، آن هم نه با درصدهای بالا، اختصاص دهد. مؤلفان و ناشران، رزمندگان جبهه فرهنگی‌اند و از سنگرهای فرهنگی کشور دفاع می‌کنند.
سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری در افتتاحیه نمایشگاه کتاب دین

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در آیین افتتاحیه ششمین نمایشگاه کتاب دین، تقویت بنیه فرهنگی جامعه را از اهداف انقلاب اسلامی عنوان کرد و ابراز داشت: برپایی نمایشگاه کتاب دین در تقویت بنیه فرهنگی جامعه -که از اهداف انقلاب است- نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به مشکلات تأمین کاغذ، افزود: امروز تأمین کاغذ و رساندن کاغذ ارزان به دست اصحاب نشر و کتابخوانان، باید از برنامه‌های اصلی و در زمره کالاهای اساسی به حساب آید. از اهداف این نمایشگاه، ترغیب و تشویق مردم به امر کتابخوانی است. خانه‌ها با حضور کتاب رونق پیدا کنند. این دست اقدامات در ایجاد نشاط برای مؤلفان محترم جهت امر شریف تألیف بسیار مؤثر است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه خواستار اختصاص بودجه جهت کمک به مؤلفان و ناشران شد و خاطر نشان کرد: وزارت ارشاد، بودجه‌ای را برای وام دادن به مؤلفان و ناشران، آن هم نه با درصدهای بالا، اختصاص دهد. مؤلفان و ناشران، رزمندگان جبهه فرهنگی‌اند و از سنگرهای فرهنگی کشور دفاع می‌کنند.

وی ادامه داد: ناپلئون پس از ورود نظامی به مصر با تأسیس چاپخانه به دنبال تسخیر فکر جهت اهداف آینده خویش بود، و لذا به انتشار مجله اقدام نمود. حال آن که از یک فرمانده نظامی در منطقه جنگی، اقدام فرهنگی انتظار نمی رفت.

امام جمعه قم افزود: انتظار می رود نظام اسلامی مستقر، در عرصه هدایت فکری جامعه برنامه ریزی کاملی داشته باشد، فرهنگ، امروز میهمان ناخوانده دستگاه هاست، چراکه بعد از اختصاص بودجه به همه موضوعات اگر چیزی ماند به سراغ فرهنگ می روند. باید فرهنگ را از غربت خارج کرد.

وی اظهار داشت: امام مجتبی -علیه السلام- می‌فرمایند «درشگفتم از کسی که در تأمین غذای جسم حساس است، حال آن که در گزینش جان خود هیچگونه حساسیتی نشان نمی دهد». کتاب غذای جان ماست. در انتخاب آن حساس باشیم. امروز در آیین افتتاحیه این نمایشگاه قراراست از ۳۴ جلد کتاب موسوعه علمی عالم جلیل القدر شیخ صدوق علیه الرحمه رونمایی شود که جای تشکر بسیار دارد و این قبیل تلاش ها بسیار مغتنم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *