بیانیه جامعه مدرسین در محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در پی هتک حرمت و آتش زدن قرآن کریم در کشور سوئد، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر نمود:
بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

بسم الله الرحمن الرحیم

«قال الله العزیز الحکیم: انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون»

حرکت جاهلانه اخیر در برخی کشورهای اروپایی و اهانت به قرآن کریم؛ ادامه ستیز هدفمند غرب با اسلام و اقدامی بر اساس اسلام هراسی برای مقابله با گسترش گرایش به معنویت و معارف اسلامی است. از سوی دیگر هدف از این جنایت آن است که ملت‌های مسلمان را که از این جسارت بزرگ به خشم آمده و جریحه‌دار می‌شوند از مسائل و تحولات دنیای اسلام و آن چه امروز صهیونیسم بین الملل و دولت‌های غربی در باتلاق آن گرفتارند؛ غافل سازد.

این گناه غیر قابل بخششِ مزدوران و فریب خوردگان دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتیِ نظام سطه در اهانت به مقدسات اسلامی، بیش از گذشته دروغ و تزویر آنان را نسبت به آزادی بیان و حقوق بشر در غرب آشکار می‌سازد و دولت های غربی نمی‌توانند با سخنان فریبنده و میان تهی، خود را از اتهام همراهی با این پدیده‌ی زشت تبرئه کنند.

حمایت و فراهم سازی بسترهای هتک مقدسات اسلامی توسط دولت‌های غربی نشان می‌دهد که غرب برخلاف ادعاهای خود بهره‌ای از منطق و استدلال نبرده است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم این اهانت به قرآن مجید؛ کتاب رحمت و حِکمت و عدالت را محکوم کرده و اعلام می‌دارد:

  1. لازم است نهادهای بین المللی جهان اسلام و دستگاه‌های فرهنگی و دیپلماسی کشور، قاطعانه به پیگیری حقوقی و جرم انگاری این اقدامات ورود کنند.
  2. اقدامات فرهنگی و تبلیغاتی مؤثری در سطح جهانی برای مبارزه‌ی فرهنگی با هتاکی‌های غرب، طرح ریزی و اجرایی شود و نهادهای دست اندرکار، با جدیت از آن حمایت کنند.

 

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

 

جهت مشاهده ترجمه عربی این بیانیه، اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *