رییس دفتر جامعه مدرسین: آیت الله یزدی برای ریاست خبرگان با هیچ کس رایزنی نکرد

رییس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تشریح سوابق علمی، انقلابی و مبارزاتی و سیاسی آیت الله یزدی، تاکید کرد: ایشان برای ریاست خبرگان با هیچ کس صحبت و رایزنی نکردند.

حجت الاسلام علی ابراهیمی سیریزی رییس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری اجلاسیه خبرگان رهبری، گفت: انتخاب به جا و شایسته فقیه بصیر، یار وفادار حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله یزدی به عنوان رییس محترم مجلس خبرگان رهبری را به ایشان و تمام مردم ولایت‌مدار تبریک عرض می‌نماییم.

 
وی اضافه کرد: همچنین از اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری که تعداد قابل توجهی از ایشان از اعضای محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هستند به خاطر این انتخاب شایسته تشکر و قدردانی می کنیم.
 
حجت الاسلام ابراهیمی سیریزی با بیان این که شخصیت معنوی، اخلاقی، علمی، فرهنگی و سیاسی حضرت آیت الله یزدی بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: ایشان یکی از شاگردان برجسته و همراهان همیشگی حضرت امام خمینی(ره) رهبر فقید انقلاب اسلامی بودند و در این راه از هیچ گونه خدمتی در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی دریغ نکردند.
 
رییس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همراهی با امام(ره) در مبارزه با طاغوت، و دستگیری و شکنجه در زندانهای رژیم منحوس پهلوی، تبعید به دورترین نقاط کشور، سخنرانی‌های آتشین در مسجد امام قم و سایر شهرستانها، نوشتن مقالات و کتب گوناگون تا نقش ایشان در تاسیس نهاد مقدسی چون جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم و امضاء اطلاعیه‌ علیه رژیم ستم‌شاهی در قبل از انقلاب، ایفای نقش جدی ایشان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و پذیرش مسئوولیت‌های گوناگون از جمله ریاست دفتر امام در قم و میزبانی و در اختیار گذاشتن منزل شخصی شان در بدو ورود حضرت امام (ره) به شهر مقدس قم، عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی، مجلس خبرگان رهبری، امامت جمعه موقت تهران، نمایندگی و نائب رئیسی مجلس شورای اسلامی، ریاست ۱۰ ساله بر قوه قضائیه با حکم مقام معظم رهبری، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضویت در شورای محترم نگهبان به عنوان یکی از فقهای آن و عضو و مؤسس و ریاست شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، عضو و مؤسس جامعه روحانیت مبارز تهران، دبیر شورای عالی حوزه علمیه قم، تدریس خارج فقه و اصول و تربیت شاگردان متعهد در حوزه علمیه قم و تألیف بیش از ۳۹ کتب فقهی، ‌علمی فرهنگی، تفسیری که به زبان عربی و فارسی چاپ شده است از جمله: فقه القرآن، که در دوران زندان و تبعید جمع‌آوری کرده‌‌اند ، کتاب القضاء، ترجمه قرآن کریم، حسین بن علی را بهتر بشناسیم، ولایت فقیه، چهل حدیث  را بخش قابل توجهی از فعالیت‌های گسترده و سوابق درخشان حضرت آیت الله یزدی دانست.

 
وی یادآورشد: حضرت آیت الله یزدی بعد از رحلت حضرت امام (ره) نیز نقش جدی در انتخاب حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی و همچنین انتخاب معظم له به عنوان یکی از مراجع تقلید معرفی شده از طرف جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ایفا کردند.
 
آیت الله یزدی در مقابله با فتنه ۸۸ و دفاع از آرمان های انقلاب و منویات رهبر معظم انقلاب حضوری فعال داشتند
حجت الاسلام ابراهیمی سیریزی با بیان این که آیت الله یزدی همیشه و در هر مقطعی در کنار رهبر معظم انقلاب بودند و در هر جایی که نظام مقدس جمهوری اسلامی احتیاج به حضور ایشان داشت، ایفای نقش کرد، گفت: ایشان در فتنه ۸۸ روشنگری کردند و در دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری، حضوری فعال داشتند و همواره مسوولان را به ولایت مداری توصیه می کردند.
 
وی با بیان این که حضرت آیت الله یزدی درد دین داشته و دارند، یادآورشد: آیت الله یزدی عقیده داشتند در کشور ولایی حرف آخر را ولی فقیه می‌زند؛ رسیدگی به مسائل فرهنگی و اقتصادی، و وضعیت معیشتی مردم ،مخصوصاً‌ قشر آسیب پذیر و طلاب و روحانیت و کلاً حوزه علمیه داشتند و همیشه در جلساتی که با مسؤولانی در جامعه مدرسین حضور پیدا می‌کردند جزو دغدغه‌های اصلی ایشان همین مواردی که ذکر شده بود.
 
ساده زیستی، قانون مندی، نظم و ثبات قدم آیت الله یزدی
رییس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: بنده بیش از ۲۴ سال است در مسؤولیت های مختلف در خدمت ایشان و دیگر اعضای محترم جامعه مدرسین بودم و همیشه از سجایای اخلاقی ایشان از جمله ولایت مداری و دفاع از خط امام و رهبر معظم انقلاب، ثبات قدم از بدو شروع انقلاب اسلامی تا الان، نظم، قانونمندی، ‌ساده زیستی، احترام به رأی دیگران مسئوولیت پذیری بسیار درس گرفته و استفاده کردم.
 
وی اضافه کرد: در مورد مسؤولیت پذیری ایشان باید عرض کنم در طی چندین ماه گذشته که بحث ریاست مجلس خبرگان مطرح بود حرف ایشان این بود اگر بدانم که رضایت خداوند در پذیرش یک مسئوولیت است و در توانم باشد دریغ نخواهم کرد و زیر بار این مسئولیت خواهم رفت.
 
آیت الله یزدی تاکید می کرد اگر بناشد بیایم از هیچ کس درخواست کمک نمی کنم
حجت الاسلام ابراهیمی سیریزی حضور آیت الله یزدی در عرصه ریاست خبرگان رهبری را بر اساس تکلیف دانست و خاطرنشان کرد: آیت الله یزدی می‌فرمودند من از هیچ کس درخواست کمکی نمی‌کنم، بنده شاهد بودم در این مورد هیچ رایزنی و یا صحبتی با کسی نکردند و می‌فرمودند اگر قرار شد برای این مسئولیت بیایم با توکل بر خداوند می‌آیم و نتیجه هم هر چه باشد می‌پذیرم؛ که الحمد الله با توجه به همین مباحث، ایشان وارد این عرصه شدند و با عنایت خداوند نتیجه مطلوب و مورد نظر اقشار مؤمن انقلابی و ولایی حاصل گردید.
 
رییس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان اظهار داشت: برای ایشان و دیگر اعضای محترم خبرگان رهبری آرزوی توفیق خدمت بیشتر و سلامتی و طول عمر با عزت را از خداوند متعال خواستاریم. /۹۲۴/ت۳۰۲/ج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *