حجه الاسلام والمسلمین کعبی: انتخاب آیت الله یزدی جایگاه معنوی و روحانی خبرگان را افزایش داد

حجه الاسلام والمسلمین کعبی با تاکید بر این که اعضای خبرگان با انتخاب آیت الله یزدی اقتدار معنوی و جایگاه روحانی مجلس خبرگان را افزایش دادند، گفت: انتخابات ریاست خبرگان دشمنان، معاندان و ضد انقلاب را مایوس کرد.

حجه الاسلام والمسلمین عباس کعبی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جلسه خبرگان رهبری و انتخاب رییس جدید این نهاد انقلابی مهم و حساس با رای نمایندگان، تاکید کرد: همان گونه که پیش تر عرض کرده بودیم، اعضای خبرگان رهبری بر اساس تکلیف شرعی و در جهت صیانت از نظام اسلامی و تقویت خط ولایت و رهبری عمل می کنند و به فضا سازی و جوسازی رسانه ایی اعتنایی ندارند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان این که جلسه امروز خبرگان همین نتیجه را داشت، تاکید کرد: در این جلسه حضرت آیت الله یزدی ریاست عالی ترین نهاد معتبر حوزوی یعنی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با توجه به بعد حوزوی و جایگاه علمی، اعتبار انقلابی و جامعیتی که دارند به عنوان ریاست خبرگان برگزیده شدند.
 
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که همه آقایان از سر تکلیف کاندیدا شدند، تصریح کرد: در پیش بینی ها آمده بود که دو نفر(آیات هاشمی شاهرودی و رفسنجانی) کاندیدا می شوند و برنامه ای برای کاندیداتوری آیت الله یزدی و آیت الله مؤمن مطرح نبود.
 
وی اضافه کرد: در جلسه امروز خبرگان وقتی یکی از آقایان که اسامی نامزدها را اعلام کرد، آقایان نفی نکردند و عملا چهار کاندیدا شامل حضرات آیات و آقایان شاهرودی، یزدی مؤمن و هاشمی رفسنجانی حضور داشتند.
 
آیت الله شاهرودی به نفع هاشمی انصراف نداد
حجه الاسلام والمسلمین کعبی اظهار داشت: آیت الله شاهرودی مصمم بود که به عنوان تکلیف شرعی و بر اساس درخواست تعداد قابل توجهی از خبرگان تا آخر در صحنه نامزدی بماند اما چون تعدد نامزدها اتفاق افتاد و حضرت آیت الله یزدی و حضرت آیت الله مؤمن هم به عنوان نامزد تثبیت شدند ایشان به احتران آقایان و به خاطر تعدد کاندیداها انصراف دادند.
 
وی اضافه کرد: این که برخی شایع می کنند که ایشان به نفع آقای هاشمی رفسنجانی انصراف داده قطعا درست نیست و اشتباه است و قطعا اگر شرایط مثل زمان مرحوم حضرت آیت الله مهدوی کنی بود، ایشان در صحنه می ماند، اما موقعی که تعدد نامزدها را دیدند و با وجود این که با این که نظر قابل توجهی از خبرگان با خود ایشان بود و پیش بینی این بود که اگر در صحنه می ماندند حداقل به دور دوم کشیده می شد، انصراف دادند و این مساله نیز صرفا برای احترام به نامزدهایی بودند که نامزد شده بودند و این غیر منتظره بود.
 
نامزدی آیات مؤمن و یزدی از سر تکلیف شرعی و با درخواست تعداد قابل توجهی از اعضا بود
استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان داشت: حضرات آیات مؤمن و یزدی نیز که نامزد شدند از سر تکلیف شرعی و با درخواست تعداد قابل توجهی از اعضای خبرگان و با لحاظ جمیع جوانب امر بود.
 
حجه الاسلام والمسلمین کعبی تاکید کرد: حضور این دو بزرگوار نیز ابدا به معنای رقابت های پارلمانی و جناحی نبود؛ مجلس خبرگان رهبری یک مجلس روحانی، معنوی و با جایگاه و منزلت بالای علمی و شان و جایگاه طراز بالای تاثیرگذاری است.
 
حجه الاسلام والمسلمین کعبی با بیان این که اقدام نمایندگان خبرگان دشمنان را مایوس کرد، اظهار داشت: دشمنان خط تفرقه، تخریب و ایجاد ابهام و تشتت و خط تضعیف خبرگان را دنبال می کردند و از این طریق به دنبال تضعیف جایگاه رهبری بودند.
 
وی اظهار داشت: اعضای محترم خبرگان با انتخاب آیت الله یزدی اقتدار معنوی و جایگاه روحانی مجلس خبرگان را افزایش دادند.
 
انتخاب رییس خبرگان متناسب با جایگاه عالی و برجسته این نهاد بود
این استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان این که رییس جدید مجلس خبرگان رهبری رییس عالی ترین نهاد حوزوی است، افزود: بر خلاف جهتی که دشمن و معاندان دنبال می کردند؛ این انتخابات متناسب با جایگاه عالی مجلس خبرگان اتفاق افتاد و توطئه های دشمنان، ضد انقلاب و پایگاه های دشمن شکست خورد.
 
حجه الاسلام والمسلمین کعبی خاطرنشان کرد: این انتخابات ثابت کرد خبرگان ملت با آگاهی و روشن بینی مدار حرکت شان ولایت فقیه و تقویت نظام و رهبری است؛ انتخاب حضرت آیت الله یزدی به عنوان رییس خبرگان نیز در همین مسیر بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *