آیت الله حسینی بوشهری در دیدار با وزیر کشور تبیین کرد:

تلاش مسئولین، عامل ایجاد امید در جامعه

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: برای ایجاد امید در جامعه نیاز به اقدامات امید آفرین است و این با تلاش، فعالیت و صرف وقت مسئولین محقق می شود.
دیدار وزیر کشور با آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، وزیر کشور با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دیدار کرد. رئیس جامعه مدرسین با اشاره به نقش امید در جامعه اظهار داشت: مقام معظم رهبری -مدظله العالی- بسیار روی امید تکیه دارند. جامعه ای می تواند سرپا بماند و به فعالیت و تلاش بپردازد که آینده روشنی برای خود ترسیم کرده باشد. اگر یاس و ناامیدی در جامعه حکم فرما شود، تحرک و پویایی و بالندگی از دست خواهد داد. وی با اشاره به اینکه مسئولان و مردم باید به آینده روشن امیدوار باشند اضافه کرد: زمینه های امید باید در  جامعه فراهم شود و این از طریق اقداماتی که امید آفرین است با تلاش و فعالیت و صرف وقت محقق می شود تا بسترهای ناامیدی برچیده شود.

 

جهاد تبیین ابزار امید بخشی به جامعه

امام جمعه قم جهاد تبیین را ابزار مناسبی در جهت امید بخشی به جامعه ارزیابی کرد و ابراز داشت: جهاد تبیین که مورد تاکید مقام معظم رهبری -مدظله العالی- است، می تواند مکمل امید بخشی به جامعه باشد. اگر ما بتوانیم دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی را به درستی بیان کنیم این امر در راستای امید بخشی موثر است. در جهاد تبیین باید تقسیم کار صورت پذیرد، اما بخش قابل توجهی از آن وظیفه دولت است. دولت باید اقدامات خود را به جامعه معرفی کند و اطلاع رسانی ها در این عرصه باید تقویت شود و به گونه ای عمل کند که نقاط قوت برجسته شود و دشمن جرات اینکه نقاط قوت ما را به عنوان نقطه ضعف جلوه دهد، نداشته باشد؛ چرا که مردم با مقایسه اقدامات صورت گرفته و تبلیغات دشمن، به حقیقت پی می برند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: آرمان خواهی خوب است، اما به این معنا نیست که اقدامات صورت گرفته نادیده گرفته شود، از ابتدای انقلاب تاکنون کارهای بزرگی در این کشور صورت گرفته است که نباید از آن غافل شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دولت در عرصه های اقتصادی، فرهنگی و اعتقادی باید به گونه ای عمل کند که حوزویان و دیگران بتوانند کار خود را در جهاد تبیین به درستی انجام دهند.

وی با بیان اینکه جامعه امروز چندین مشکل دارد که البته قابل حل است و ما علاوه بر مشکلات اقتصادی که داریم و باید برای آن چاره اندیشی کرد مسائل و آسیب های اجتماعی نیز از معضلات کشور است که باید در مسائل اقتصادی به آن بپردازیم و همان دغدغه ای که باید و زمینه سازی معیشتی مردم داریم نسبت به ناهنجاری های موجود جامعه توجه کنیم و این موضوع نباید فراموش شود زیرا حفظ ارزشهای فرهنگی و اجتماعی و اجتناب از آسیب های اجتماعی مساله جدی ماست.

 

لزوم شناسایی منشأ آسیب‌های اجتماعی

عضو مجلس خبرگان رهبری بااشاره به لزوم توجه به منشا آسیب های اجتماعی برای شناسایی راه حل مناسب آنها، ادامه داد: باید نسبت به منشا آسیب های اجتماعی کار کارشناسی صورت پذیرد و با تشکیل هیئت های اندیشه ورز راه کار مناسبی برای آن پیدا کرد.

وی ادامه داد: نسبت به مسائل اقتصادی گرچه تحریم وجود دارد ولی الزاما همه مشکلات ما به تحریم دشمن نیست گاهی در داخل کشور ما احساس خودتحریمی می کنیم اگر تصمیم خوبی توسط مسئولین گرفته می شود نباید در بدنه مسئولین میانه آن تصمیم در مقام عمل دچار مشکل شود تا اگر منشا آن داخلی است راهی برای بهبود آن در نظر گرفته شود و اگر مربوط به تبلیغات سوء دشمنان است به واسطه جهاد تبیین مرتفع گردد.

وی در پایان خواستار نظارت جدی و موثر بر اجرای تصمیمات کلان در سطح کشور شد و  خاطر نشان کرد: برای بهبود بسیاری از مشکلات اقتصادی باید یک نظارت قوی، جدی و موثر از تصمیم گیری تا اجرا صورت پذیرد تا بواسطه عملکرد ضعیف برخی مدیران، مردم دچار مشکل نشوند و نباید با متخلف تعارف و مماشات وجود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *