ارائه گزارش کمیسیون نقش و جایگاه روحانیت در تبیین و تقویت فرهنگ اسلامی توسط حجت الاسلام والمسلمین نواب

 حجت الاسلام والمسلمین نواب دبیر کمیسیون نقش و جایگاه روحانیت در تبیین و تقویت فرهنگ اسلامی در نوبت عصر نهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد، گزارش این کمیسیون را ارائه کرد.

 
وی از تهیه پیش نویسی از سوی این کمیسیون خبر داد و گفت: ایجاد اتاق فکر متشکل از نهادهای حوزوی برای شناسایی آسیب های سبک زندگی و ارائه راهکای متناسب با آن ضروری است.
 
حجت الاسلام والمسلمین نواب گفت: ایجاد کارگاه های مهارتی برای مبلغان، اهمیت آموزش و پرورش در سبک زندگی، هدفمند کردن جلسات اولیا و مربیان، حضور روحانیت در مدارس از جمله پیشنهاداتی بود که در کمیسیون مطرح شد.
 
وی برگزاری دوره های آموزش سبک زندگی اسلامی از سوی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها برای دانشجویان، ایجاد قرارگاه و شبکه ارتباطی میان مراکز علمی جهت رصد مشکلات، تبیین و تعیین شاخصه های سبک زندگی ایرانی اسلامی به منظور مرزبندی و به چالش کشیدن سبک زندگی غربی را از دیگر مواردی دانست که در کمیسیون نقش و جایگاه روحانیت در تبیین و تقویت فرهنگ اسلامی مطرح شده است.
 
دبیر کمیسیون نقش و جایگاه روحانیت در تبیین و تقویت فرهنگ اسلامی احیای نشست های تاثیر گذار حوزوی همانند دروس اخلاق و تحصیل جهادی، ضرورت عامل بودن حوزویان به سبک زندگی معصومان(ع) جهت الگودهی به جامعه، گنجاندن درس آموزش سبک زندگی به دروس مبلغان را از دیگر پیشنهادات و طرح های مطرح شده در کمیسیون ارزیابی کرد.
 
وی افزود: استفاده از ظرفیت های سازمان ها و نهادهای مرتبط با تشکل های مردمی بویژه نسل جوان، ایجاد دوره های آموزشی در سطوح عالی و رشته های تخصصی پیرامون سبک زندگی در ابعاد مختلف فقهی، تبیین سبک زندگی اسلام در جامعه از طریق های مختلف از جمله پیشنهادهای دیگری بود که در کمیسیون مطرح شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین نواب توجه ویژه به نقش خانواده و استفاده از ظرفیت مدارس علمیه خواهران، تبیین مفهوم سبک زندگی از طریق کرسی های آزاد اندیشی و بهره گیری از ظرفیت های فضای مجازی، تلاش و اقدام مؤثر نهادهای حوزوی در اجرایی شدن قوانین مرتبط با عفاف و حجاب و نقشه مهندسی فرهنگی کشور را از دیگر موضوعات مطرح شده در کمیسیون نقش و جایگاه روحانیت در تبیین و تقویت فرهنگ اسلامی ذکر کرد.
 
وی بیان کرد: اجرایی کردن مصوبه شورای عالی حوزه های علمیه در مورد فیلم ها و سریال هایی که افراد با لباس روحانی ایفای نقش می کنند، جلوگیری از تولید و انتشار فیلم های متضاد با فرهنگ اسلامی از صدا و سیما از دیگر مطالب مطرح شده در این کمیسیون بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *