دادستان کل کشور: اجتهاد و فقه کارآمدی خود را نشان داده است

 حجت الاسلام والمسلمین رئیسی دادستان کل کشور در نهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد از نقش بی بدیل جامعه مدرسین در قبل و بعد از انقلاب تجلیل کرد.

 
وی گفت: جامعه مدرسین قبل از انقلاب در برابر بزرگ ترین منکر یعنی رژیم طاغوت ایستاد و بعد از انقلاب نیز با تمام وجود از بزرگ ترین معروف که همان نظام اسلامی است حمایت کرد.
 
دادستان کل کشور گفت: روحانیت و حوزه به عنوان خاستگاه رهبری انقلاب اسلامی و حمایت همیشگی از نظام نقش بی بدیلی را ایفا کرده است.
 
وی با بیان این که در سازماندهی و بسیج مردم، حوزه نقش بی بدیلی را ایفا کرده است، گفت: حوزه جایگاه مرجعیتی همه جانبه نسبت به همه امور نظام دارد نه مهجوریتی که دشمنان به دنبال آن بوده اند.
 
دادستان کل کشور با بیان این که حوزه و اجتهاد می خواهد تمدن ساز شود، گفت: مدنیتی که می خواهد در حوزه شکل گیرد باید ابعاد مختلف آن مورد توجه قرار گیرد.
 
وی با بیان این که در عرصه مسائل اجتماعی نیاز به باب عظیم فقهی داریم، گفت: امروز مجتهدان ما باید پاسخگوی سؤالاتی باشند که در عرصه قضا و مسائل اجتماعی وجود دارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی یادآورشد: با وجود همه دشمنی هایی که شده است، اندیشه اجتهادی و فقه کارآمدی خود را در عرصه های مختلف نشان داده، اما رسالت فقه و اجتهاد را مضاعف کرده است.
 
وی با بیان این که فقه تحدی می کند، اظهار داشت: با به بن بست رسیدن لیبرال دمکراسی غرب در عرصه نظر و عمل، حوزه های علمیه با اجتهاد و فقه باید پرچمداری کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: مؤثرترین جریان برای امت اسلامی و مطمئن ترین گروه برای مردم جریان روحانیت است، در چنین شرایطی دشمن برای آن نقشه دارد و باید مراقب باشیم.
 
دادستان کل کشور یادآورشد: امروز اثرگذاری جایگاه علما و روحانیت و مدرسین را می بینیم، دشمن نقشه می کشد، از این رو برای صیانت از روحانیت و حوزه بادی تلاش کرد و قبل از هرچیز و هر کس مدرسان، اساتید و علما موظفند آنچه ایجاد کرده اند و برای آن زحمت کشیده اند را صیانت کنند.
 
نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: جریان های بیرون حوزه به درون حوزه کمک می کنند، رسالت اصلی متوجه خود روحانیت است که صیانت کنند و نگذارند دشمن جریان سازی کند و آنچه می تواند در این زمینه مؤثر باشد نوع شعارها و موضوعاتی است که می تواند کمتر حاشیه داشته باشد و باید به جد در این عرصه مراقب باشیم.
 
دادستان کل کشور در پایان تصریح کرد: امروز اخلاق و تذکر و تنبه خصوصا از سوی افرادی که تاثیرگذار هستند در جلوگیری از ابتلاء به هواهای نفسانی بسیار مؤثر است.
 
وی تاکید کرد: باید مراقبت کرد از آنچه رهبر معظم انقلاب در سخنان خود مطرح کردند نسبت به تشیع لندنی و تسنن آمریکایی، در این زمینه باید همت مضاعف کرد ما نیز به عنوان مسؤولیت خود در خدمت روحانیت و بزرگان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *