رییس مجلس شورای اسلامی: هرگونه حاشیه سازی همبستگی ملی را خدشه دار می کند

 دکتر علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در نهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد با بیان این‌که تاکنون کشور از گردنه‌های مختلفی عبور کرده است، بیان داشت: با تدبیر رهبر معظم انقلاب، همت ملت و هماهنگی نخبگان سیاسی بود که کشور از این گردنه‌ها بسیار خوب عبور کرد.

 
وی افزود: عبور از حکومت طاغوت یکی از گردنه‌ها بود که به سبب نقش مؤثر علما و همت مردم این کار صورت گرفت؛ نظام اسلامی می‌خواهد بر پیکره جریان سلطه و استکباری ضربه بزند، ‌از این‌رو آنها تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به نظام اسلامی به کار می‌گیرند.
 
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث امنیتی، سیاسی و دیگر مسائل کشور پس از انقلاب اسلامی به مسأله ترور اشاره کرد و اظهار داشت: این‌ها که امروز از ترور می‌ترسند باید بدانند که قربانیان اصلی ترور ایرانی‌ها و انقلاب اسلامی است که خود این‌ها ضمن سکوت کردن حتی پشت صحنه‌ به تروریسم‌ها نیز کمک می‌کردند، ولی حالا جیغ خودشان در آمده است.
 
وی ادامه داد: جنگ گردنه دیگری بود که کشور ما از آن عبور کرد،‌ در این باره تمام کشورها متحد شدند و آمریکایی‌ها نیز نقش بسیار مؤثر و مستقیمی در جنگ افروزی داشتند؛‌ حتی در جنگ، فرانسه به صدام هواپیمای اجاره‌ای می‌داد، یکی از رهبران منطقه در سفر چند مدت پیش بنده به آن کشور گفت: «ملک عبدالله اردن دو روز قبل از عملیات صدام به من زنگ زد و پیغامی از صدام داد و گفت که شما به ما کمک کنید تا نیروی هوایی صدام از این جا به ایران حمله کنند، تا دو روز دیگر قادسیه صورت می‌گیرد و یک هفته آینده نیز تهران سقوط می‌کند»، البته آن کشور این موضوع را نپذیرفته بود.
 
لاریجانی با بیان این‌که پس از هشت سال دفاع مقدس، کشور سیر صعودی داشت، اظهار داشت: جنگ هر چند خسارات زیادی داشت ولی آزمونی برای شکل دادن به نیروهای مسلح کشور بود؛ امروز ایران تهدید نظامی ندارد و اگر تهدیدی نیز در صحنه بین الملل صورت می‌گیرد یک ژست بیشتر نیست، آنها از دست ایران اسلامی ناراحت هستند، ولی نمی‌توانند کاری بکنند، می‌گویند شما مزاحم طرح‌های ما در منطقه هستید، در مناقشات هسته‌ای نیز همین موضوع نهفته است.
 
وی تصریح کرد: در دوران مذاکرات، بنده به آنها گفتم که مشکل اصلی شما با ما چیست؟ طرف گفت ما می‌دانیم که شما به دنبال سلاح هسته‌ای نیست، ولی مسأله اصلی این است که شما توازن منطقه‌ای را بهم زده‌اید؛ یکی از وزرای خارجه کشورهای اروپایی گفته بود «ما نگران مسأله هسته‌ای شما نیستیم حتی اگر بمب هسته‌ای داشته باشد، ولی مشکل ما این است که شما طرح‌های ما در منطقه به ویژه در قبال فلسطین را بهم می‌زنید»، البته ما تک تک آنها را نمی‌خواهیم بهم بزنیم ولی صورت می‌گیرد.
 
رییس مجلس شورای اسلامی مناقشه هسته‌ای را از گردنه‌های نظام دانست و بیان داشت: تاکنون مقداری از کارها در این زمینه صورت گرفته است؛ ولی امروز در دالان این مذاکرات هستیم که باید به آن توجه ویژه‌ای شود، اکنون در موضوع هسته‌ای در شرایط حساسی هستیم.
 
وی افزود: دشمنان برای نرسیدن ما به دانش هسته‌ای مشکلاتی را ایجاد کردند ولی با همت این دانش به دست آمد؛ امروز مذاکرات حساس است که باید در آن برخی از مشکلات گذشته همراه با عقلانیت رفع شود، همچنین بر دانش هسته‌ای که ثمره آن پایداری کشور است باید باقی بماند، این مذاکرات بسیار حساس است، شاید تاکنون جنس مذاکرات از نظر حساسیت همانند این مذاکرات نبوده است، همدلی برای توجه به حفظ این میراث بسیار مهم است، در پیرامون این موضوع نباید اطلاعات غلط را پمپاژ کرد؛ گاهی نیز حدسیات و سوء ظن‌ها صورت می‌گیرد.
 
لاریجانی بیان داشت: به هر میزان همبستگی ما بیشتر باشد، طرف مقابل بیشتر متوجه قدرت ما می‌شود؛ البته در زمینه مذاکرات، شیطنت‌هایی در داخل آمریکا صورت می‌گیرد، چرا که آنها خود در درون کشور رقابت دارند، گاهی افراد با دسایس مختلف به دنبال بهم زدن مذاکرات هستند، گاهی نیز برای گران فروشی این مسائل را بیان می‌کنند؛ ما باید مسیر مشخصی را دنبال کنیم، متأسفانه رفتار آمریکایی‌ها در مذاکرات اخیر تأسف بار بود و نشان دادند که نمی‌خواهند مذاکرات حل شود.
 
وی افزود: در ایران اسلامی این مسائل به صورت دقیق رصد می‌شود؛ مجلسی‌ها طرحی را دنبال می‌کنند که اگر غربی‌ها بخواهند تحریم‌های جدیدی را داشته باشند ایران برنامه هسته‌ای خود را در تمام زمینه‌ها با هر میزان غنی سازی که بخواهد ادامه خواهد داد( این بخش از اظهارات رییس مجلس با تکبیر حاضران همراه بود)، باید از فرصت به دست آمده درست استفاده کنند، خیال نکنند می‌توانند با چانه زنی، کلاه برداری سیاسی داشته باشند.
 
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بیماری های مختلفی در اقتصاد ما وجود دارد، اظهار داشت: نفت به بودجه جاری تبدیل شد در حالی که باید در بخش تولید استفاده می‌شد.
 
وی ادامه داد: سوء تدبیر‌های مدیریتی در مسأله اجرایی کشور از عواملی بود که در اقتصاد کشور مشکلاتی را به وجود آورد؛ تمام مسائل به تحریم‌ها مربوط نیست؛ بودجه عمرانی سبب پیشرفت کشور می‌شود، تا کار و بودجه عمرانی به کشور تزریق نشود کشور پیشرفت نمی‌کند.
 
لاریجانی با بیان این‌که برنامه‌های سیاست‌های اقتصادی درست در کشور اجرا نشد، بیان داشت: همین مشکلات سبب می‌شود که با کاهش قیمت نفت مشکلات اقتصادی نیز به وجود می‌آید؛ تنها راه کشور برای عبور از گردنه‌ها، جدی گرفتن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است؛ باید کشور ما تولید محور باشد. با اقتصاد تولید محور می‌توان بر آرمان‌ها تأکید کرد و بر آنها ایستاد.
 
وی در ادامه به نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم اشاره کرد و اظهار داشت: عامل اصلی ایجاد جریان‌های تروریستی در منطقه که آبروی اسلام را می‌برند سرویس‌های اطلاعاتی غرب و حتی کشورهای منطقه هستند، در هر جا غربی‌ها دخالت کردند جریان‌های تروریستی به وجود آمدند.
 
رییس مجلس تأکید کرد: دسیسه دشمنان و تحقیر مسلمانان از عوامل به وجود آمدن این تروریست‌ها است، این فرانسوی‌ها و یا مجله‌ای که به پیامبر(ص) توهین می‌کند یا نفهم هستند یا می‌خواهند جریان‌های تروریستی وجود داشته باشد؛ اینها با این کارشان برای زنده نگه ماندن جریان‌های تروریستی کمک می‌کنند.
 
وی افزود: دشمنان می‌خواهند تروریست‌ها را زنده نگه دارند، برای ائتلاف بین المللی ضد داعش فضاحت است که چهل کشور جمع شدند ولی هیچ کاری نکردند؛ تنها ایران بود که به کمک مردم و دولت عراق شتافت.
 
دکتر لاریجانی به حساسیت مسائل داخلی کشور اشاره و تاکید کرد: ما نیز در کشور باید از هر گونه حاشیه سازی جلوگیری کنیم؛ هر گونه حاشیه سازی در مسائل کشور همبستگی ملی را بهم می‌زند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *