آیت الله مقتدایی خواستار شد؛ لزوم همفکری روحانیت برای حل مشکلات کشور

 آیت الله مرتضی مقتدایی در آیین آغاز به کار کمیسیون های تخصصی نهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که صبح امروز ۲۴ دیماه در مدرسه امام موسی کاظم(ع) برگزار شد، با تاکید بر این که اجلاسیه جامعه مدرسین به دو صورت منطقه ای و سراسری برگزار می شود، تصریح کرد: اجلاسیه های منطقه ای جامعه مدرسین ابتدا به صورت استانی برگزار می شد؛ بر همین اساس نخستین اجلاسیه استانی جامعه مدرسین در شهر مشهد مقدس با شکوه خاصی با حضور علمای بلاد و اعضای محترم جامعه مدرسین برگزار شد.

وی با بیان این که دومین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین در آذربایجان غربی در شهر ارومیه برگزار شد، گفت: پس از این مساله جامعه مدرسین به این تصمیم رسید که اجلاسیه‌های استانی را به صورت منطقه‌ای برگزار کند.

آیت الله مقتدایی از توجه و عنایت مراجع عظام تقلید و رهبر معظم انقلاب به اجلاسیه های جامعه مدرسین خبر داد و گفت: در یکی از این اجلاسیه ها خدمت حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی بودیم، ایشان ضمن تجلیل از این اقدام تاکید کردند شایسته است از اندیشمندان خارج از کشور نیز برای حضور در این اجلاسیه ها دعوت به عمل آورید.

وی با بیان این که اصل تشکیل این اجلاسیه ها به توصیه حضرت امام بوده که همواره بر هم اندیشی و جلسه علما تاکید کرده اند، بوده است، تصریح کرد: بحمدلله این اجلاسیه ها تاکنون برکات بسیار خوبی داشته است.

آیت الله مقتدایی فعالیت کمیسیون های تخصصی اجلاسیه جامعه مدرسین را ارزشمند دانست و گفت: جمع‌بندی مطالب مطرح شده در کمیسیون ها در اجلاس نیز مطرح خواهد شد و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای اجرا و ترتیب اثر آن را در دستور کار قرار خواهد داد.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: اگر لازم باشد این مطالب به شورای عالی و رهبر معظم انقلاب ارائه خواهد شد.

آیت الله مقتدایی در ادامه سخنان خود با بیان این که در کمیسیون‌های اجلاسیه های قبلی مطالب خوبی مطرح شده و برخی از این مطالب نیز به نتیجه رسیده است، گفت: الان مشکلاتی در جامعه داریم که وظیفه روحانیت است در این باره بحث و اقدام کند و دغدغه داشته باشد و این گونه اجلاسیه‌ها فرصتی برای بحث و تبادل نظر در این باره است.

وی با بیان این که افتتاحیه اجلاسیه نهم جامعه مدرسین صبح پنج‌شنبه با سخنرانی آیت الله العظمی مکارم شیرازی برگزار می شود، گفت: در آیین اختتامیه اجلاسیه نیز حضرت آیت الله العظمی سبحانی به ایراد سخن خواهند پرداخت.

آیت الله مقتدایی بیان کرد: رییس مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان میهمان کشوری در نهمین اجلاسیه جامعه مدرسین به بیان دیدگاه‌های خود درباره مسائل مختلف کشور خواهد پرداخت.

قائم مقام جامعه مدرسین در بخش دیگری از سخنان تاکید کرد: امروز گروه های انحرافی، عرفان های کاذب در برخی استان ها و شهرستان ها فعالیت دارند، در چنین شرایطی روحانیت و حوزه های علمیه باید مردم را نسبت به خطر آنها آگاه کنند.

وی اضافه کرد: گاهی اوقات انحرافاتی در برخی عزاداری‌ها و مداحی‌ها مشاهده می شود که وظیفه روحانیت تذکر دادن و جلوگیری از این گونه مسائل است که بنا به فتوای مراجع و رهبر معظم انقلاب حرام شرعی است و متاسفانه از این مسائل در خارج از کشور علیه مسلمانان سوء استفاده می شود.

آیت الله مقتدایی با تاکید بر لزوم همفکری و تبادل نظر روحانیت درباره مشکلات کشور گفت: قم پایگاه انقلاب و خاستگاه مرجعیت است، رهبر معظم انقلاب به حوزه علمیه قم و جامعه مدرسین عنایت ویژه ای دارند.

آیت الله مقتدایی خاطرنشان کرد: در جلسه ای که اعضای جامعه مدرسین خدمت رهبر معظم انقلاب بودند، ایشان تاکید کردند جایگاهی که جامعه مدرسین دارد جایگاه اعطایی نیست که کسی به آن داده باشد بلکه جایگاه آن ذاتی است؛ ایشان از موضع گیری های تاثیر گذار جامعه مدرسین در مقاطع و برهه های حساس تجلیل کردند.

آیت الله مقتدایی با بیان این که جامعه مدرسین در خدمت روحانیت و علمای بلاد است، تصریح کرد: جامعه مدرسین به عنوان برجسته ترین و مهم ترین نهاد حوزوی به نظرات حوزویان احترام می گذارد و از آن استقبال می کند.

وی در پایان بیان کرد: امیدواریم همان گونه که اجلاسیه های قبلی جامعه مدرسین تاثیرگذار بوده است، اجلاسیه نهم نیز دربردارنده برکات و دستاوردهای بسیار خوبی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *