خبر روز ۱۴۰۱/۰۹/۵

**آیت الله العظمی سبحانی: شهادت‌طلبی و خدمات بسیج در این روزها برای همه روشن شده است** آیت الله العظمی نوری همدانی: بیش از هر زمانی باید اتحاد خود را حول محور ولی فقیه حفظ کنیم** آیت‌الله استادی: راهکار مهار همه تهدیدها احیای معارف اهل بیت (علیهم السلام) است** آیت‌الله کعبی: هدف جهاد تبیین؛ بصیرت افزایی برای بازتولید عزت و اقتدار ایمانی است** آیت الله غروی : نباید در بیان حقایق ایران قوی کوتاهی کرد

 جام جم 
 مشارکت ۴۷کشور در اغتشاشات
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که در جریان اغتشاشات اخیر ۴۷کشور و ۱۱سرویس جاسوسی مشارکت فعال داشته‌اند، تصریح کرد: کشورهایی ازجمله عربستان، مصر، ترکیه، امارات و سرویس‌های جاسوسی تمام توان خود را علیه ایران به کار بستند تا کار کشور را یکسره کنند.
یزدی‌خواه ابراز کرد: دشمنان به‌دنبال بهانه‌ای برای ایجاد اغتشاش بودند و هدف آنها اول مهر ماه همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها بود اما فوت مرحومه مهسا امینی باعث موج‌سواری دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی شود . وی بیان کرد: درسال ۱۳۸۸ دشمنان به وسیله انتخابات، موجب جریان‌سازی در کشور شدند و در جریان اخیر با استفاده از نوجوانان و جوانان و تهییج آنها، به‌دنبال ملتهب کردن فضای جامعه هستند در صورتی که مدارس و دانشگاه‌ها محل تربیت نخبگان است. نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به این‌که طبق برآورد دستگاه‌های اطلاعاتی همه افراد معترض در کشور کمتر از ۱۳۰ هزار نفر بوده است، گفت: بیش از یک میلیون فراخوان برای تجمعات در فضای مجازی منتشر شده که اگر به‌ازای هر فراخوان یک نفر به میدان می‌آمد، یک میلیون نفر باید در تجمعات حضور پیدا می‌کرد اما در نهایت ۱۳۰‌هزار نفر در سراسر کشور در این جریانات حضور داشتند.

 همشهری 
 تقویت یگان‌های نیروی‌زمینی سپاه در مرزهای غربی و شمال‌غرب
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران از تقویت یگان‌‌های زرهی سپاه در مرزهای غرب و شمال‌غرب کشور خبرداد و گفت: مقابله با گروهک‌های تجزیه‌طلب ادامه دارد. سردار پاکپور با بیان اینکه هم‌اکنون برخی یگان‌های زرهی و نیروی مخصوص نزسا درحال عزیمت به استان‌های مرزی غرب و شمال‌غرب کشور هستند، تصریح کرد: این اقدام به‌منظور تقویت یگان‌های مستقر در مرز و جلوگیری از نفوذ تیم‌های تروریستی وابسته به گروهک‌های تجزیه‌طلب مستقر در اقلیم شمال عراق صورت گرفته ‌است.
 جامعه را باحجاب و بی‌حجاب نکنیم
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله در همایش بسیجیان با بیان اینکه نباید جامعه را به باحجاب و کم‌حجاب، حزب‌اللهی و غیرحزب‌اللهی تقسیم کنیم، گفت: هیچ‌کدام از افراد جامعه با خواست دشمن همراه نشدند، همه افراد جامعه در جهاد کبیر پیروز شدند و دشمن را در این فتنه روانی سنگین، ناامید و مأیوس کردند. سردار حسن‌زاده همچنین با اشاره به آثار فضای مجازی بر ناآرامی‌های داخل کشور و ضرورت جهاد تبیین گفت: دشمن با استفاده از فضای مجازی، دل و قلب برخی جوانان ما را ربوده است، همه مردم و بسیجیان و جوانان ما باید به جهاد تبیین روی آورند، در کشور امیدآفرینی کرده و تلاش دشمن را در این زمینه نیز خنثی کنند.
او با ذکر آنکه خویشتنداری در برابر اغتشاشگران ناشی از ضعف نبود، گفت: دشمن تلاش داشت تا از طریق افزایش سطح خشونت و آمار تلفات و خسارات، کشور را دچار بی‌ثباتی کند، ما نباید اجازه می‌دادیم اراده آنان حاکم شود؛ به همین علت با خویشتنداری و بدون استفاده از سلاح و در عین حال با قدرت اطلاعاتی و عملیاتی توانستیم اغتشاشات را مدیریت کنیم.

 کیهان 
 تابلوداران نقض حقوق بشر علیه ایران قطعنامه صادر کردند
بانیان نشست شورای حقوق بشر در سازمان ملل در حالی به اتهام‌زنی علیه ایران روی آورده‌اند که خود از تابلوداران نقض حقوق بشر در جهان بوده و از سازوکارهای موجود و به‌ظاهر بشردوستانه در سازمان ملل به‌عنوان اهرم فشار علیه ایران بهره‌برداری سیاسی می‌کنند.
شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد پنج‌شنبه ۳ آذرماه، یک قطعنامه ضدایرانی درباره آنچه «وضعیت حقوق بشر در ایران» خوانده، به رأی گذاشت و تصویب کرد.
تصویب این قطعنامه به معنای موافقت این شورا با تشکیل یک «هیئت حقیقت‌یاب» درباره ادعاها درخصوص «نقض حقوق بشر توسط ایران» در اغتشاشات اخیر است.
در رأی‌گیری صورت گرفته ۲۵ کشور ازجمله آلمان، فرانسه، انگلیس و آمریکا از تحقیق و ثبت آنچه موارد نقض حقوق بشر در ایران نامیده شده حمایت کردند. ۱۶ کشور به این قطعنامه رأی ممتنع و ۶ کشور ارمنستان، چین، کوبا، اریتره، پاکستان، و ونزوئلا رأی منفی دادند.
وزیر امور خارجه آلمان طی اظهاراتی مداخله‌جویانه، نشست روز پنجشنبه را فرصتی برای «بلند کردن صدای مردم ایران» عنوان کرد و خواستار پاسخگویی کسانی شد که طبق ادعای او مسئول خشونت در ایران هستند!
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هم با انتشار بیانیه‌ای از تصویب قطعنامه ضدایرانی حقوق بشری در ژنو استقبال کرد و در تداوم حمایت از ناآرامی‌ها و اغتشاشات در ایران، مدعی حمایت از ایرانیان شد.
 اظهارات نماینده ایران در نشست شورای حقوق بشر
نماینده ایران در نشست روز پنج‌شنبه شورای حقوق بشر با اشاره به سابقه تأمین تسلیحات شیمیایی برای رژیم صدام، از سوی آلمان ادعاها و دلسوزی‌های طرف آلمانی را غیرواقعی و ریاکارانه خواند و تصریح کرد: کشورهای مدعی حقوق بشر که امروز بانی برگزاری این نشست ویژه شده‌اند، با اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران، حقوق بنیادین آنان، به‌ویژه حقوق زنان و دختران و کودکان را در ایران به‌صورت جدی و فاحش نقض می‌کنند و با این‌گونه اقدامات غیرانسانی، نمی‌توانند مدعی حمایت از حقوق زنان و دختران و کودکان در ایران باشند.
خدیجه کریمی، مدیرکل امور بین‌الملل معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: آنان با دادن پناه امن به گروه‌های مختلف تروریستی که در ۴۰ سال گذشته بیش از ۱۷ هزار نفر از ایرانیان را در اقدامات مختلف تروریستی در داخل ایران به شهادت رسانده‌اند، نشان داده‌اند که ادعاهای حقوق بشری‌شان فریبکارانه است. با چنین سابقه‌ای، این کشورها صلاحیت اخلاقی ارائه رهنمودهای حقوق بشری به دیگر کشورها را ندارند!
 واکنش وزارت خارجه ایران به قطعنامه ضدایرانی
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت قطعنامه ضدایرانی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، آن را اقدام ضدایرانی گروه معدودی از کشورهای غربی و کاملاً مردود دانست.
در بیانیه وزارت خارجه کشورمان آمده است:‌ ایران، اقدام ضدایرانی گروه معدودی از کشورهای غربی در تحمیل قطعنامه‌ای ضدایرانی به شورای حقوق بشر را قویاً محکوم می‌کند.
این بیانیه می‌افزاید: مایه تأسف بسیار است که شورای حقوق بشر برای تأمین منافع کوتاه‌مدت تعداد معدودی از کشورها یک‌بار دیگر مورد سوءاستفاده قرار گرفته است.

 ایران
 دشمن از پیشرفت ایران عصبانی است
آیت‌الله رئیسی صبح پنجشنبه به منظور انجام بخش دیگری از سفر دولت مردمی به شهرستان‌های استان تهران به اسلامشهر سفر کرد. رئیس‌جمهور در این سفر برای راه‌اندازی نخستین «بندر خشک» کشور در اسلامشهر مهلت ۲ ماهه تعیین کرد، از روند احداث و پیشرفت پروژه ملی متروی اسلامشهر و پروژه بیمارستانی ۴۰۳ تختخوابی در حال احداث این شهر بازدید کرد.
آیت‌الله رئیسی در بخشی از سخنانش در اجتماع پرشور مردم شهرستان اسلامشهر که پیش از ظهر پنجشنبه برگزار شد، با بیان اینکه فتنه‌ها و شیطنت‌های اخیر علیه کشور از سوی دشمنان برای متوقف ساختن مسیر توسعه و پیشرفت کشور است، تصریح کرد: آنها نمی‌دانند برخلاف کشورهای دیگر که متکی به سلاح و قدرت نظامی هستند، مهم‌ترین مؤلفه قدرت این نظام، مردمی در صحنه هستند که در ۴۳ سال گذشته آنها را در همه عرصه‌ها ناکام گذاشته‌اند و همگان دیدند که در جریان اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر که دشمنان ایجاد کردند نیز بار دیگر مردم توطئه آنها را به شکست کشاندند و ناکام گذاشتند.

 وطن امروز
 دفاع قاطع جامعه یهودیان از جمهوری اسلامی
انجمن کلیمیان تهران در بیانیه‌ای با محکومیت ناآرامی‌های اخیر کشور که منجر به جان باختن و آسیب دیدن جمعی از هم‌میهنان و همچنین خسارات مالی فراوان به کشور شده است، تأکید کرد: جامعه کلیمیان همواره در تبعیت و پیروی از مقام معظم رهبری همچون دیگر هموطنان در صف مقدم مقابله با اخلالگران نظم و امنیت قرار گرفته است.
در این بیانیه با اعلام اینکه اتفاقات و حوادث ناگوار اخیر قلب همه دوستداران و وفاداران به ایران و نظام مقدس اسلامی را به درد آورد، تصریح شده است: دشمنان نظام با هدف قرار دادن وحدت مردم در توهم ایجاد ناامنی در جمهوری اسلامی هستند. این انجمن در پایان ابراز امیدواری‌ کرد در آینده نزدیک شاهد وحدت مردم و ایجاد آرامش و امنیت و شادمانی در میهن عزیزمان باشیم.

 رسالت 
 رئیس‌جمهور پیروزی ایران مقابل ولز را تبریک گفت
آیت الله رئیسی، رئیس‌جمهور در پیامی پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی خود در جام جهانی فوتبال را تبریک گفت. متن پیام به این شرح است:
بسمه‌تعالی
بچه‌های پر تلاش و با غیرت تیم ملی فوتبال ایران، از اینکه با همه وجود جنگیدید و شیرینی پیروزی را به کام مردم کشورمان نشاندید، صمیمانه از شما و سرمربی و سایر دست‌اندرکاران تیم ملی تشکر می‌کنم. دعای خیر یک ملت در ادامه این راه نیز بدرقه راهتان است.

 خراسان 
 حساب کاربری سخنگوی دولت در اینستاگرام توسط مدعیان آزادی بیان مسدود شد
مشاور سخنگوی دولت با رد ادعای هک‌کردن حساب کاربری بهادری جهرمی در اینستاگرام، از مسدودشدن آن خبر داد. محمود قائدی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «‏حساب کاربری سخنگوی دولت در اینستاگرام که طی محدودیت‌های اخیر، غیرفعال شده بود توسط مدعیان آزادی بیان مسدود شد.»

 مردم سالاری
 توهمات جدید الهام علی‌اف درباره ایران
رئیس‌جمهوری جمهوری آذربایجان در یک سخنرانی، ادعاهایی را درباره روابط کشورش با ایران مطرح کرد. رسانه‌های آذربایجانی دیروز گزارش دادند که الهام علی‌اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در اظهاراتی تحریک‌آمیز گفت که کشورش «از ایران نمی‌ترسد.» علی‌اف با بیان که من با سه رئیس جمهور ایران، خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی کار کرده‌ام، ادعا کرد: سال‌هاست که وضعیت هیچ‌گاه مانند امروز نبوده است. علی‌اف مدعی شد: ایران هیچ‌گاه دو رزمایش نظامی متوالی در طی چند ماه در مرزهای ما انجام نداده است. هیچ گاه اظهاراتی پر از نفرت‌پراکنی و تهدید علیه آذربایجان مطرح نشده بود.
او گفت: ما همیشه به هرگونه اقدام ضدآذربایجانی پاسخ داده‌ایم و خواهیم داد، چه در کلام باشد چه در عمل. بنابراین، ما مجبور شدیم در مرزهایمان با ایران رزمایش نظامی دهیم تا نشان دهیم که از ایران نمی‌ترسیم.
رئیس جمهوری آذربایجان در ادامه گفت: ما نهایت تلاشمان را خواهیم کرد تا از شیوه زندگی‌مان، از مسیر سکولار توسعه و پیشرفت آذربایجان و آذربایجانی‌ها از جمله آذربایجانی‌هایی که در ایران زندگی‌ می‌کنند، صیانت کنیم. آن‌ها بخشی از ملت ما هستند.
 تکذیب حضور مستشاران ایرانی در شبه‌ جزیره کریمه
سرگئی آکسیونوف، رهبر شبه جزیره کریمه اعلام کرد: خبر منتشره توسط شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین مبنی بر کشته شدن تعدادی از مستشاران ایرانی در این منطقه روسیه، جعلی است.
پیشتر، الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین، مدعی «کشته شدن شماری از مستشاران ایرانی در شبه‌جزیره کریمه» شده بود.دانیلوف ادعا کرد که نیروهای ایرانی برای کمک به نظامیان روسیه به‌منظور به‌کارگیری پهپادهای شاهد-۱۳۶ در کریمه حضور دارند و شماری از آنها در این منطقه جان خود را از دست داده‌اند. این مقام ارشد امنیتی اوکراین افزود: هر ایرانی که با روس‌ها در مناطق اشغال‌شده همکاری کند، هدف قرار خواهد گرفت.

 آرمان ملی
 آرزوی سلامتی رئیس‌جمهور برای آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی
رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلفنی با آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی، برای ایشان آرزوی صحت و سلامتی کامل کرد. آیت الله رئیسی شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگویی تلفنی، جویای سلامت آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی از مراجع عالی‌قدر تقلید شد و بهبودی کامل و هرچه سریع‌تر ایشان را از خدای متعال مسألت کرد. رئیس‌جمهور، ایشان را از سرمایه‌های گرانقدر فقاهت و حوزه‌های علمیه در کشور دانست و با ارج نهادن به تلاش‌های علمی این مرجع تقلید برای ایشان آرزوی طول عمر و شفای عاجل کرد. آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی نیز در این گفت‌وگو، برای توفیق هر چه بیشتر رئیس‌جمهور و دولت در خدمت به مردم و تدبیر امور کشور، دعا کردند.
 انتقاد غریب‌آبادی از آلمان
غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در واکنش به برگزاری نشست ویژه شورای حقوق بشر در مورد ایران و اظهارات وزیر امور خارجه آلمان در این نشست، با انتشار یک رشته توییت نوشت: «وزیر امور خارجه رژیم آلمان یک بیانیه فریبکارانه در شورای حقوق بشر ارائه کرد. آلمان، همان کشوری است که رژیم صدام را به سلاح شیمیایی مجهز کرد و موجب گردید ۱۳هزار نفر، از جمله کودکان و زنان و از جمله در شهر کردنشین سردشت، جان خود را از دست بدهند و بیش از یکصد هزار نفر نیز مجروح شوند. رژیم آلمان که همچنان حقوق بشر ایرانیان را از طریق تحریم‌های غیر انسانی یکجانبه نقض می‌کند و با سابقه سیاه خود در همدستی برای ترور شهید سلیمانی، باید به سیاست فریبکارانه و مزورانه خود در حوزه حقوق بشر پایان دهد.
 آمریکا پشت پرده فعالیت کردها علیه ایران و ترکیه
الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه دولت روسیه در امور سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری ریانووستی اظهار داشت: غرب به سوریه به‌عنوان یک جبهه مضاعف برای مقابله با روسیه در جنگ‌ علیه اوکراین نگاه می‌کند. لاورنتیف تصریح کرد: تشدید فعالیت‌های کردها علیه ایران و کردهای سوریه علیه ترکیه نیز یک دلیلی دارد و به‌طور حتم یک رهبر باتجربه پشت آن است. می‌توان بدون هیچ ابهامی گفت که ایالات متحده پشت پرده این موضوع قرار دارد. این مقام روس در ادامه چنین عنوان کرد: ایالات متحده از کردهای ایران حمایت می‌کند و آن‌ها را برای تظاهرات تحریک می‌کند. شمال‌شرق سوریه را نیز با سلاح و غذا تامین می‌کند. آنها (کردها) به‌شدت به آنها وابسته هستند.

 قدس
 وقت آن است که ماراتن مذاکرات وین را کامل کنیم
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در گفت‌وگویی با «نابهنگام» تلقی کردن قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران، گفت که این اقدام «حداقل موقتا» روند مذاکرات وین را تضعیف می‌کند.
اولیانوف، با انتقاد از قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران گفت: ماه‌هاست که در مذاکرات احیای برجام[توافق هسته‌ای] در وین اتفاقی نیفتاده است و این عمدتا به خاطر انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکاست. اولیانوف در ادامه گفت: با توجه به این که انتخابات به پایان رسیده، وقت آن است دوباره گرد هم بیاییم و ماراتن مذاکره را کامل کنیم، تمامی شرایط برای این کار فراهم است.
 با افزایش ۹درصدی در ۱۰ ماه گذشته تولید فولاد ایران به ۲۵میلیون تن رسید
انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: تولید فولاد ایران در ماه اکتبر۲۰۲۲ (مهر ۱۴۰۱) نسبت به مدت مشابه سال۲۰۲۱ با افزایش ۳/۵درصدی به ۲/۹میلیون تن رسیده است. در حالی که تمامی ۱۰ کشور نخست تولیدکننده فولاد در جهان در ماه اکتبر با کاهش تولید مواجه شده‌اند، ایران، هند و چین افزایش تولید داشتند که چین بیشترین افزایش تولید را به خود اختصاص داده است. همچنین براساس این گزارش، تولید فولاد ایران در ۱۰ ماه نخست۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۹درصدی داشته و به ۱/۲۵ میلیون تن رسیده است. براساس این گزارش، ایران در فوریه۲۰۲۱ (بهمن ۱۳۹۹)، در میان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان در جایگاه دهم قرار گرفت که از آن ماه تاکنون این جایگاه را حفظ کرده است. همچنین براساس آمار این نهاد بین‌المللی، تولید فولاد ایران در سال ۲۰۲۱ به ۵/۲۸ میلیون تن رسیده، این در حالی است که تولید فولاد در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در ماه اکتبر با کاهش ۵/۱۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۳/۱۱ میلیون تن رسیده است.

 اعتماد 
 سوییس: با تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران همراهی نمی‌کنیم
فابیان ماینفیش، سخنگوی وزارت اقتصاد سوییس اعلام کرد که این کشور همچون گذشته به موضع عدم اعمال تحریم علیه ایران به دلیل آنچه «سرکوب اعتراضات» گفته می‌شود به تبعیت از اتحادیه اروپا ، پایبند است تا به سیاست «خدمات نیک» خود خسارتی وارد ننماید. او افزود: در رابطه با ایران موضع سوییس تغییری نکرده است؛ دپارتمان فدرال اقتصاد، تشکلات و تحقیقات، دپارتمان ذی‌صلاح در مسائل تحریم‌ها، به صورت مشترک با دپارتمان فدرال امور خارجه تصمیم گرفتند تحریم‌های اعمال‌شده توسط اتحادیه اروپا علیه ایران به دلیل ارسال پهپاد به روسیه را اجرا کنند. هر دو نهاد از طرف دیگر تصمیم گرفتند که تحریم‌های اعمال‌شده توسط اتحادیه اروپا علیه ایران به دلیل اعتراضات جاری در ایران را اجرا نکنند.

 اطلاعات 
 نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد
آیت الله آملی لاریجانی در دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه شریف پس از شنیدن نظرات دانشجویان با تاکید بر اینکه دنبال شنیدن حرف ها هستیم و در این دیدار از جانب خودم صحبت می کنم، گفت: این مرزبندی با مسئولان را قبول ندارم. اشکالی در روش کار شما و روش قضاوت و نتیجه گیری برخی از شما دیدم.وی با اشاره به اینکه حجاب در کشور قانون است گفت: در لیبرال ترین کشورها هم باید التزام به قانون داشت در غیر این صورت سنگ روی سنگ نمی ماند. باید قانون را رعایت کرد. آیا شما توهین را جرم می دانید یا نه؟ در همه دنیا جرم است. آیا نباید با مجرم برخورد کرد؟ چه فرقی می کند که یک دانشجو جرمی را مرتکب شود یا یک فرد غیردانشجو؟ نباید بین دانشجو و غیر دانشجو در این زمینه فرق گذاشت.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به دانشجویان گفت: این حرف شما که اعتراضات باید شنیده شود حرف صحیحی است. این که شنیدن صوری نباشد هم درست است. شما تحرکات دشمن بیرونی را دشمن تراشی ندانید. آمریکایی ها در تسلیح گروه های تروریست در آن سوی مرزهای کردستان نقش دارند.
وی گفت: معقولترین راه، اصلاح اشکالات و خرابی‌ها‌ست. آینده امیدوار کننده است. شما در یکی از بهترین دانشگاه های دنیا درس می خوانید. مطالبات شما که در یکی از بهترین دانشگاه های جهان تحصیل می کنید باید بالاتر از سلف سرویس مختلط باشد. این نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد.
 بیش از هر زمانی باید اتحاد خود را حول محور ولی فقیه حفظ کنیم
آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور خداباوری و ایمان را مهمترین امتیاز نیروهای بسیج بیان و خاطر نشان کردند: اولین و مهمترین سرمایه نیروهای مخلص بسیج ایمان به خداوند و پیروی از مکتب انسان ساز اسلام و فرهنگ اهل بیت است.
ایشان یکی از موارد مهم در عزت آفرینی و ایجاد اقتدار برای نظام و ملت ایران را پرهیز از اختلاف و ایجاد همدلی و وحدت حول محور ولی فقیه در بین تمامی مردم و نیروهای دلسوز نظام توصیف کردند و اظهار داشتند: امروز باید نسبت به اوضاع زمان و نقشه های دشمنان و بدخواهان نظام بیدار و هوشیار بود ،چرا که دشمنان ما هرگز خیر و صلا ح ما را نمی خواهند. آنها با ایجاد تفرقه سعی در ضربه زدن به ما را دارند بنابراین باید بیشتر از هر روزی اتحاد و وحدت خود را حول محور ولی فقیه حفظ کنیم و در مقابل آنان بایستیم.
آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به وضع معیشتی و اقتصادی موجود کشور گفتند: متاسفانه وضع معیشت مردم رضایتبخش نیست، لذا باید یکی از اقدامات مسئولان امر توجه به سازندگی و توسعه کشور و ایجاد اشتغال و مبارزه با سختی معیشت و گرانی باشد.
 شهادت طلبی و خدمات بسیج در این روزها برای همه روشن شده است
آیت الله العظمی سبحانی در دیدار رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کردند: هر انقلابی باید از نعمتِ همراهی مردم، بهره‌مند باشد، یکی از این نعمت‌ها، حمایت و رضایت داخلی است، پیامبر گرامی (صلی الله علیه و آله) در صدر اسلام توانست رضایتمندی انصار را جلب کند، مسئولان باید رضایت مردم را حفظ و گرفتاری‌های آنها را حل کنند.
ایشان افزودند: در حوزه امنیت، نیروهای نظامی در ارتش، سپاه و بسیج نباید اجازه دهند دشمنان آسیبی به وطن وارد کنند. آیت الله العظمی سبحانی خاطرنشان کردند: مقداری از قوام نظام از بسیج است و این روزها شهادت نیروهای بسیجی و خدمات آن ها برای همه ما روشن شده است و از خداوند متعال حفظ نظام و قدرت بسیج را خواهان هستیم.

اخبار خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری:

راهکار مهار همه تهدیدها احیای معارف اهل بیت (علیهم السلام) است
حوزه / آیت‌الله استادی در آیین اختتامیه کنگره بین‌المللی امناءالرسل اظهار داشت: اسلام از روز اول، دشمن داشته و هدفشان این بوده که اهل‌بیت (علیهم السلام) نباشند یا اگر هم باشند مکتبشان تحریف بشود یا بین مردم و اهل‌بیت (علیهم السلام) جدایی بیندازند.عضو جامعه مدرسین ادامه داد: در این میان حوزه‌های علمیه از نجف اشرف تا حوزه علمیه قم و سایر حوزه‌های علمیه از چند جهت مورد تهدید قرار گرفته است از ابتدا هم مورد تهدید قرار گرفته بود و الان هم مورد تهدید است.وی تصریح کرد: مهم‌ترین کاری که حوزه‌ها کردند جلوی این سه تهدید را گرفتند؛ یعنی اجازه ندادند اهل‌بیت (علیهم السلام) فراموش یا تحریف شوند یا بین مردم و اهل‌بیت (علیهم السلام) فاصله بیفتد.وی ،با بیان اینکه هدف اسلام‌هراسی در دنیا از بین‌بردن اسلام است، بیان داشت: امروز هر چیزی که از معارف اهل‌بیت (علیهم السلام) داریم از حوزه‌های علمیه و فعالیت‌های آن‌ها است. آیت‌الله استادی تصریح کرد: احیای معارف اهل‌بیت (علیهم السلام) می‌تواند در برابر همه تهدیدها بایستد، راهکاری که ائمه (علیهم السلام) آن را نشان داده‌اند.

نباید در بیان حقایق ایران قوی کوتاهی کرد
خبرگزاری تقریب / آیت الله غروی با اشاره به القائات دشمنان اسلام مبنی بر عدم توانایی نظام و کشور و نیاز تبیین پیشرفت های چشمگیر انقلاب توسط علما و مسئولین، اظهار داشت: اتفاقات اخیری که به طور قطع توسط دشمن هدایت شده است؛ افرادی که در این میان فریب خورده اند را وارد میدان کرده و اقدامات خطرناکی انجام دادند. عضو جامعه مدرسین بیان کرد: ایران امروز به هیچ عنوان قابل قیاس با قبل انقلاب نیست؛ پیشرفت های چشمگیر ، بی نظیر و عظیم بسیاری صورت پذیرفته است وغفلت سبب کمرنگی آن در اطلاع رسانی شده است؛ آنکه مقام معظم رهبری تحت عنوان جهاد تبیین بیان کردند، باید بپذیریم که کوتاهی شده است و نیاز به حرکت مضاعف در کشور وجود دارد.وی تأکید کرد: باید برای مردم تبیین کرد که خدمات جمهوری اسلامی در تمام حوزه های روز دنیا مستقلانه صورت گرفته است؛ تبیین این مسائل برای جوانان اکنون یک تلاش مضاعف و وسیع می خواهد، فلذا در زمینه های فرهنگی و به طور کلی در ارتباط با خدمات از اوایل انقلاب تا به امروز نباید در بیان حقایق ایران قوی کوتاهی کرد.

هدف جهاد تبیین؛ بصیرت افزایی برای بازتولید عزت و اقتدار ایمانی است
حوزه/ آیت الله کعبی با تأکید بر اینکه پیروی از هوای نفس و طمع‌ورزی، چشم انسان را کور و بصیرت را از انسان می‌گیرد، گفت: هدف جهاد تبیین؛ بصیرت آفرینی، حفظ ایمان و تقوا و حضور فعال در میدان است. عضو جامعه مدرسین با تأکید بر این که در سایه‌سار بصیرت اقتدار و عزت بازتولید می‌شود، تصریح کرد: در سایه بصیرت دشمن‌شناسی حاصل شده، توطئه‌های دشمنان آشکار می‌گردد؛ ملتی که سطحی‌نگر شده، تحت‌تأثیر تبلیغات دشمنان فریب دسیسه را بخورد، از پیشرفت باز خواهد ماند.وی یادآور شد: بصیرت در عین حفظ ایمان، تحقق اهداف، پیشرفت همه‌جانبه و رفع موانع و بن‌بست شکنی را به همراه داشته، ضمن تولید اقتدار و عزت، با مقاومت و پایداری در وظیفه‌شناسی و پیش‌گامی، پیشروی همه‌جانبه را به دنبال خواهد داشت.

«ترودو» سرکوب اعتراضات در کانادا را توجیه کرد
مهر/ جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا درباره اعتراضات گسترده کانادا علیه محدودیت‌های کووید ۱۹ در اوایل سال جاری، توسل به زور را حق دولت این کشور خواند! ترودو که در کمیسیون رسمی تحقیق درباره تصمیم ماه فوریه وی درباره فعال کردن «قانون موارد اضطراری» برای نخستین بار در تاریخ کانادا، حرف می‌زد، گفت که این تصمیم «سخت» اما با توجه به تظاهرات پرهرج و مرج آن برهه، ضروری بوده است.وی در این جلسه گفت: نخست اینکه، اگر در آن روزها اتفاق بدی می‌افتاد، چه می‌شد؟ اگر کسی آسیب می‌دید چه؟ اگر زمانی که فرصت داشتم کاری بکنم، تعلل می‌کردم و اتفاقی که نباید می‌افتاد، آنوقت چه می‌شد؟ترودو گفته است که گرچه تمایل به مذاکره و گفتمان با برخی رهبران معترض داشته، اما به باور وی، چنین مذاکراتی به «بدعتی بد» برای آینده دموکراسی کانادا منجر می‌شد! به گفته وی، تظاهرات خیابانی نباید با هدف تاثیر مستقیم بر سیاست دولت برگزار شود!ترودو در ادامه مدعی شد که «تامین امنیت مردم کانادا» وظیفه اوست و تصمیم توسل به قانون موارد اضطراری، به «توصیه و اجماع کابینه وی اتخاذ شده است.»

اعتراف تل‌آویو به هک دوربین نهادهای امنیتی رژیم توسط گروه هکری «عصای موسی»
تسنیم/ دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی از هک دوربین‌های امنیتی بسیار حساس شهر بیت‌المقدس در زمان انفجارهای روز چهارشنبه گذشته توسط گروه هکری «عصای موسی» خبر دادند.دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی اذعان کردند که هکرهای ایرانی دوربین‌های نظارتی بسیار حساس یک نهاد امنیتی بزرگ و مهم اسرائیل را در جریان سلسله انفجارهای روز چهارشنبه هفته گذشته در شهر قدس هک کرده‌اند.این نهاد امنیتی در ادامه تاکید کرد که ویدئوی منتشرشده از لحظه انفجار ایستگاه اتوبوس شهر بیت‌المقدس ناشی از هک و سرقت تصاویر بوده است. آنها همچنین از آغاز روند رسیدگی به پرونده ماجرای هک دوربین‌های امنیتی خبر دادند.

ایران حمایت موثری از سوریه دارد
ایرنا /.رئیس جمهوری سوریه گفت که جمهوری اسلامی ایران حامی و پشتیبان موثر سوریه است و حزب الله لبنان همپیمانی راهبردی برای دمشق به شمار می رود.بشار اسد همچنین گفت: ایران به طور موثری از سوریه حمایت و پشتیبانی کرده است و همچنان از جنبه اقتصادی و نظامی از این کشور حمایت می کند.وی درباره روابط سوریه با حزب الله لبنان نیز گفت: ما از حزب الله حمایت کرده و همچنان می کنیم و این حمایت ادامه خواهد یافت زیرا حزب الله همپیمان راهبردی ما به شمار می رود.رئیس جمهوری سوریه همچنین “درباره لبنان و آینده آن در سایه وضعیت کنونی ابراز نگرانی کرد زیرا این کشور جناح اصلی (پشتیبان) سوریه است و ثبات در آن برای سوریه بسیار مهم است. رئیس جمهوری سوریه درباره آمریکا گفت: با آمریکایی ها تماسی وجود ندارد و ما روی تشدید مقاومت مردمی برای فشار بر آمریکایی ها جهت خروج از سرزمین های تحت اشغال خود حساب می کنیم.

تصویب قطعنامه شورای حقوق بشر علیه ایران، اقدامی غربی نبود
مهر/ «رابرت مالی»، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در حساب کاربری خود در توئیتر به تصویب قطعنامه اخیر شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره ایران واکنش نشان داده است.نماینده ویژه آمریکا درباره این قطعنامه ادعا کرد: «قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد که توسط تعداد زیادی از کشورها از سراسر جهان حمایت شد، برخلاف ادعای دولت ایران، اقدامی غربی نبود.»رابرت مالی در ادامه مدعی شده است که این قطعنامه به دور از ضد ایرانی بودن، بدنبال حمایت از مردم ایران است.

اعتصاب ۲۰۰هزار کارگر و کارمند در انگلیس
تسنیم/ بحران هزینه‌های زندگی که مردم بریتانیا در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، شور و شوق خریدهای جمعه سیاه را از بین برده است.اکنون، این رویداد سالانه خرید با تهدید ناشی از اعتصابات هم مواجه است که می‌تواند تحویل کالاها را مختل کند و فروش آن‌لاین را کاهش دهد و ضربه دیگری به اقتصاد در حال رکود این کشور وارد کند.حدود ۲۳۵ هزار کارگر و کارمند این هفته در سراسر بریتانیا دست به اعتصاب زده‌اند که شامل کارکنان مدارس، دانشگاه‌ها و بخش خدمات پستی می‌شود.این کارکنان در حالی که با افزایش قیمت مواد غذایی و قبوض انرژی دست و پنجه نرم می‌کنند، خواستار حقوق و شرایط کاری بهتر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *