لزوم تبیین پیشرفت‌های کشور / نسل جوان گمان نکنند انقلاب کاری از پیش نبرده است

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باید پیشرفت‌های انقلاب را برجسته کنیم تا نسل جوان گمان نکنند انقلاب در این سال‌ها کاری از پیش نبرده است. ملت ما با وجود تحریم‌های ظالمانه در علوم پیشرفته و صنایع دفاعی به رتبه‌های برتر دست یافته است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، به مناسبت ایام هفته بسیج، با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دیدار و گفت و گو کرد. رئیس جامعه مدرسین با اشاره به فتنه‌ها و کارشکنی‌های دشمنان در مسیر انقلاب اسلامی، ابراز داشت: انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از نقاط ضعف و قوت حرکت‌های گذشته تاریخی، توانسته است با همه امواج فتنه مقابله کند؛ چرا که وقتی یک جامعه از بن دندان معتقد به یک باور و اعتقاد باشند، کسی را یارای مقابله با آن‌ها نخواهد بود.

وی حوادث اخیر کشور را نشان از اشتباه محاسباتی دشمن نسبت به مردم دانست و افزود: وقایع اخیر نشان داد که آن چه دشمن در رابطه با مردم ایران در طول این چهل و چند سال اندیشیده است، یک اشتباه محاسباتی بوده؛ زیرا مردم اگر چه گاهی به خاطر اوضاع اقتصادی نارضایتی دارند؛ اما در دل‌های آنان یک پیوند ناگسستنی با اصل انقلاب بر قرار است و دفاع از انقلاب را بر بسیاری از امور ترجیح می‌دهند.

امام جمعه قم ضمن تأکید بر ثبت وقایع امروز کشور به منظور انتقال به نسل آینده گفت: این حرکت‌های خود جوش و حضور گسترده مردم بسیجی ما در دفاع از انقلاب، باید ثبت شود تا نسل آینده را در برابر جنگ شناختی دشمن ایمن سازیم و از مسائل امروز برای فرداها استفاده کنیم.

وی تبیین نقاط قوت و دست آوردهای انقلاب را مهم‌ترین نیاز امروز کشور معرفی کرد و اظهار داشت: باید پیشرفت‌های انقلاب را برجسته کنیم تا نسل جوان گمان نکنند انقلاب در این سال‌ها کاری از پیش نبرده است. عصبانیت و دشمنی امروز دشمنان به خاطر این است که ملت ما با وجود تحریم‌های ظالمانه توانسته است در موضوعات مختلف از جمله علوم پیشرفته و صنایع دفاعی به رتبه‌های برتر دست یابد.

وی عامل اصلی مشکلات امروز کشور را کار شکنی دشمنان ارزیابی کرد و  ابراز داشت: نسل جوان ما باید عامل اصلی مشکلات امروز کشور، که همان دشمنی دشمنان است را بشناسند و بدانند که همیشه در دل این تهدید‌ها فرصت‌های گران بهایی وجود دارند و پیشرفت‌های امروز کشور نیز از دل همین تهدیدها به وجود آمده‌اند. خداوند در قرآن می‌فرماید «إِنَّ مَعَ العُسرِ یُسرًا» یعنی می‌توان فرصت‌ها را از دل تهدیدها به وجود آورد.

 

انقلاب اسلامی بنای قطع ارتباط با سایر کشورها را ندارد

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از صحبت‌های خود، ارتباط با دنیا را هدف انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: انقلاب با دنیا مرتبط است و به جز آمریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی، بنای قطع ارتباط با سایر کشورها را ندارد؛ اما این ارتباط نباید هویت و استقلال ما را تحت الشعاع قرار دهد.

وی تقویت حضور مردم در عرصه‌های مختلف کشور را خواستار شد و ادامه داد: همه در برابر انقلاب مسئول هستند و اگر این چنین باشد، پیروزی و ادامه این انقلاب تا زمان ظهور منجی عالم بشریت، تضمین شده خواهد بود؛ چرا که این انقلاب در حقیقت ثمره سرمایه گذاری تمامی انبیاء الهی در طول تاریخ بوده است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به ایام هفته بسیج خاطر نشان کرد: بسیج حقیقتاً بر آمده از بطن انقلاب است و در میان تمامی دستگاه‌ها و نهادهایی که در کشور مسئولیتی را بر عهده دارند، این بسیج است که در متن مردم قرار دارد و همه اقشار جامعه را در بر می‌گیرد.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، سردار غلامرضا سلیمانی گزارشی از اقدامات و برنامه‌های سازمان بسیج مستضعفین ارائه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *