آیت الله حسینی بوشهری در جمع مدیران تبلیغ حوزه علمیه:

از مبلغین پشتیبانی علمی صورت گیرد

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تبلیغ را اصلی‌ترین وظیفه حوزه علمیه عنوان کرد و ضمن تأکید بر لزوم پشتیبانی علمی از مبلغین، حضور روحانیت در آموزش و پروش را در راستای انجام این تکلیف دانست.
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه / مدیران مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه به همراه جمعی از مدیران مرکز تخصصی تبلیغ با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دیدار و گفت و گو کرد. رئیس جامعه مدرسین تبلیغ را وظیفه اصلی حوزه‌های علمیه و روحانیت عنوان کرد و اظهار داشت: تبلیغ، بر خلاف تصور برخی، وظیفه دست چندم حوزه و روحانیت نیست؛ بلکه وظیفه اصلی آن است. اگر با دقت به علومی که در حوزه، تدریس می‌شوند بنگریم، خواهیم دید که همه این علوم در راستای دین و تبلیغ آن قرار دارند.

 وی افزود: هدف رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) در طول ۲۳ سال حیات پربار ایشان، حقیقتاً، تبلیغ دین بود. همانطور که خداوند در قرآن، هدف رسالت پیامبر (صلی الله علیه و آله) را تبلیغ و تبیین دین معرفی کرده و می‌فرماید «وَأَنْزَلْنَا إِلَیْکَ الذِّکْرَ لِتُبَیِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَیْهِمْ».

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، برگزاری دوره‌های دانش افزایی و پاسخگویی به شبهات برای مبلغین را ضروری عنوان کرد و ابراز داشت: باید بنیه علمی روحانیونی که در امر تبلیغ فعالیت می‌کنند، به واسطه برگزاری دوره‌های دانش افزایی و خصوصاً پاسخگویی به شبهات، تقویت گردد و تمهیدی اندیشیده شود تا این عزیزان از جهت علمی پشتیبانی شوند تا مبادا به سبب فاصله از مباحث علمی، سرمایه علمی خود را به مرور زمان از دست بدهند.

وی حضور روحانیت به عنوان معلم در آموزش و پرورش را در راستای انجام تکلیف تبلیغی خود دانست و خاطر نشان کرد:  حضور روحانیت در آموزش و پرورش در راستای تبلیغ، تبیین و ترویج دین است. همانطور که پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) هدف از رسالت خود را تعلیم و تربیت معرفی کردند و فرمودند «إنَّما بُعِثتُ مُعَلِّما».

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین حسین ملانوری، گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات مختلف این مجموعه در جهت ارتقاء و تخصصی سازی امر تبلیغ ارائه نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *