خبر روز ۱۴۰۱/۰۷/۲۳

**آیت الله العظمی جوادی آملی: اگر به درد مردم برسید تبلیغ عملی کردید** رهبرمعظم انقلاب در دیدار مسئولان نظام و مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی: منظور از وحدت مسلمین اشتراک عمل در برابر نقشه‌های استکبار است** آیت الله حسینی بوشهری: بیگانگان در کنار مذاکره برای براندازی نظام برنامه دارند** جشن باشکوه میلاد پیامبراعظم (صلی الله علیه و آله) با حضور حماسی مردم در میدان ولی‌عصر تهران برگزار شد** آیت الله کعبی: ملت در برابر خواص بی بصیرت ساکت نمی ماند
نشریه خبر روز - خلاصه اخبار امروز

 جام جم 
 کانادا ۱۷ایرانی را تحریم کرد
دولت کانادا در راستای سیاست خود برای حمایت از اغتشاشات در ایران، تحریم‌های جدیدی علیه کشورمان وضع و اعلام کرد سه نهاد و ۱۷فرد را تحریم کرده است.
وزارت خارجه کانادا اسامی هشت نفر از ۱۷ فردی که در فهرست تحریم قرار گرفته‌اند را به شرح زیر اعلام کرده است:سعید مرتضوی، امیر حاتمی، حسین شریعتمداری، منوچهر امان‌اللهی، غلامرضا ضیایی، پیمان جبلی، علی لاریجانی و محمدجواد ظریف.

 همشهری 
 پاسخ ایران به حمایت فرانسه از قانون‌شکنان
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اظهارات امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که اخیرا در توییتی با واکنش نسبت به برخی ناآرامی‌ها در ایران، اعلام کرده بود: «فرانسه در کنار ملت ایران قرار دارد» را «اتهام‌زنی سیاسی»، «مداخله‌جویانه» و «مشوق خشونت‌طلبان و قانون‌شکنان» دانست و آن را محکوم کرد. کنعانی با اشاره به اینکه در قانون اساسی جمهوری‌اسلامی ایران حق اعتراضات مسالمت‌آمیز به رسمیت شناخته شده‌است، گفت: جای تعجب است که رئیس‌جمهور و برخی مقام‌های دولت فرانسه در تحولات اخیر ایران، اقدام نیروهای حافظ امنیت در برخورد با خشونت‌طلبان و اغتشاشگران را محکوم کرده و دولت ایران را به پرهیز از خشونت و رعایت حقوق آشوبگران فرامی‌خوانند، اما همزمان در واکنش به اعتصابات کارگری در بخش نفت و گاز و پالایشگاه‌های فرانسه، مقام‌های این کشور، ازجمله سخنگوی دولت، کارگران را تهدید می‌کنند که درصورت پایان ندادن به اعتراضات و اعتصابات، با اعمال زور به اعتصابات پایان می‌دهند.وی افزود: این یک نفاق آشکار است و یک‌بار دیگر ثابت می‌کند که حقوق‌بشر در قاموس بسیاری از دولت‌های مدعی در غرب، بازیچه و ابزاری برای دستیابی به اهداف سیاسی و مداخله‌جویی در امور دیگر کشورها بیش نیست.
 محکومیت اغتشاشات در مساجد سراسر کشور
شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: امروز(شنبه ۲۳مهرماه) پس‌ از اقامه نمازجماعت مغرب و عشاء، اجتماع امت ولایتمدار ایران اسلامی همزمان با هفته وحدت و در محکومیت اهانت‌کنندگان به مقدسات و اغتشاشگران، در مساجد سراسر کشور برگزار می‌شود.

 کیهان 
 رهبرمعظم انقلاب در دیدار مسئولان نظام و مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی:
منظور از وحدت مسلمین اشتراک عمل در برابر نقشه‌های استکبار است.
غلط می کند اگر کسی فکر کندن درخت تناور جمهوری اسلامی ایران را هم بکند.
آنچه از وحدت در دنیای اسلام مدنظر است، وحدت در حفظ منافع امت اسلامی است و نه وحدت نژادی و جغرافیایی.
فهم صحیح منافع امت اسلامی و اینکه مسلمانان باید با چه کسانی و چگونه دوستی یا دشمنی کنند و به اشتراک عمل در برابر نقشه های استکبار برسند، برای تحقق وحدت، بسیار مهم است.
نقشــه سیاســی دنیا در حال تغییر و نظام تک قطبی در حال حرکت به سمت مطرود شدن است و سلطه استکبار جهانی نیز هر روز بیش از گذشته مشروعیت خود را از دست می دهد.
دنیای جدیدی در حال شــکل گیری است وسؤال بسیار مهم این است که جایگاه دنیای اسلام و امت اسلامی در این دنیای جدید کجاست؟
در چنین شــرایطی امت اسلامی می تواندجایگاه رفیعی داشــته باشــد و در دنیای جدید، الگو و پیشرو باشــد، به شرط آنکه بتواند به اتحاد کلمه برسد و خود را از تفرقه و وسوســه های آمریکا و صهیونیســت ها و کمپانی های بزرگ رهایی بخشد.
اتحاد بین ملتهای اسلامی ممکن است اما نیازمند تلاش و عمل و ایســتادگی در مقابل فشارها و سختی ها است.
یک نمونه از امکان تحقــق تأثیرگذاری،جمهوری اسلامی ایران است که نهالی کوچک با هدایت های امــام خمینی (ره) در مقابل دو ابرقدرت آن زمان ایستاد و آن نهال اکنون به درختی تناور تبدیل شده است که غلط بکند کسی حتی فکر کندن آن را نیز بکند.
ما ایستادیم و پیش رفتیم، البته ایستادگی نیز مانند هر کار دیگر سختی هایی دارد اما آن کسانی هم که تسلیم می شوند دچار سختی می شوند با این تفاوت که ایســتادگی موجب پیشــرفت و تسلیم باعث عقب رفت است.
 جشن باشکوه میلاد پیامبراعظم (صلی الله علیه و آله) با حضور حماسی مردم در میدان ولی‌عصر تهران برگزار شد
همزمان با فرارسیدن هفدهم ربیع‌الاول سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) و امام جعفر صادق (علیه السلام)، جشن بزرگ رسول مهربانی و لبخند در میدان ولی‌عصر تهران و دیگر شهرها برگزار شد.
این جشن باشکوه ساعت ۱۵:۳۰ جمعه با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران در میدان ولی‌عصر تهران آغاز شد. در این اجتماع، مردم که تصاویر شهدای اغتشاشات اخیر از جمله شهیدان سلمان امیراحمدی، پوریا احمدی و… را در دست داشتند، با شعارهای «مرگ بر فتنه‌گر»، «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد» و «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» از فتنه‌گران و آشوبگران اعلام انزجار کردند.
 پیروزی بزرگ ملت عراق مقابل آمریکا؛ رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر معرفی شدند
سرانجام پس از حدود یک سال بن بست و کشمکش سیاسی در عراق که بعد از انتخابات پارلمانی اکتبر ۲۰۲۱(مهر ۱۴۰۰) در این کشور آغاز شده بود؛ پارلمان عراق روز پنج شنبه گام بلند خود را با انتخاب رئیس‌جمهور و معرفی نخست‌وزیر برای تشکیل کابینه و برقراری ثبات سیاسی برداشت.
پارلمان عراق روز پنج شنبه با انتخاب «عبداللطیف رشید» به عنوان رئیس‌جمهور و وی هم با معرفی «محمد شیاع السودانی» به عنوان مامور تشکیل کابینه، ضمن برداشتن یک گام بلند برای برون رفت از بحران سیاسی این کشور، یک سیلی محکم و تاریخی نیز به آمریکا و دشمنان ملت عراق زد.

 ایران 
 موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات برخی محکومان
به مناسبت حلول ماه ربیع الاول و فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله) و امام جعفر صادق (علیه السلام)، رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو و تخفیف مجازات ۱۸۶۲ نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه به مناسبت میلاد پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) و امام جعفر صادق (علیه السلام) طی نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو و تخفیف مجازات ۱۸۶۲ نفر از محکومان را که در کمیسیون مربوط، واجدِ شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد مورد موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت.
 شهادت ۲ مدافع امنیت با سلاح گرم
۲ تن از مدافعان امنیت به نام‌های سرگرد پاسدار نورالدین جنگجو و بسیجی هادی عرفانی‌نیا سحرگاه جمعه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۱هنگام انجام مأموریت توسط عوامل ناشناس در بیرم لارستان به فیض شهادت نائل آمدند.
حوالی ساعت ۵ صبح جمعه در خیابان امام سجاد (علیه السلام) شهر بیرم لارستان، ۲ نفر از نیروهای حافظ امنیت، راکب و ترک‌نشین ناشناس یک دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک در حین شعارنویسی را تعقیب می‌کنند که متهمان با شلیک سلاح گرم سرگرد پاسدار نورالدین جنگجو ۳۸ ساله را از ناحیه سر و طلبه بسیجی هادی عرفانی‌نیا ۳۵ ساله را از ناحیه سینه مورد اصابت گلوله قرار می‌دهند که هر ۲ نفر به درجه رفیع شهادت نائل می‌شوند. شهر بیرم از توابع شهر لارستان در جنوب‌غرب استان فارس و در ۳۷۰ کیلومتری شیراز واقع شده است.
با به شهادت رسیدن این دو مدافع امنیت، تعداد شهدای امنیت در جریان آشوب‌های اخیر کشور به عدد ۲۶ رسیده است.
 رئیس جمهور پس از بازگشت از «آستانه» دستاوردهای حضور در اجلاس «سیکا» را تشریح کرد
رئیس جمهور پس از بازگشت از سفر دو روزه به قزاقستان در تشریح دستاوردهای این سفر به اهمیت این اجلاس پرداخت و گفت: «اجلاس سیکا با ۲۸ عضو دائم از شرق تا غرب آسیا گسترده شده است و به عنوان سازکاری مهم در همگرایی، همکاری و امنیت آسیا نقش ایفا می‌کند.» آیت الله رئیسی اولویت توسعه روابط با همسایگان و تقویت همکاری با سازمان‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را پیام حضور هیأت ایرانی در اجلاس قزاقستان دانست و افزود: «در این اجلاس، تأکید داشتیم که امنیت منطقه باید حتماً درون‌زا باشد و دخالت قدرت‌های بیرونی نه تنها راه‌حل مشکل نیست، بلکه بر مشکلات دیگر می‌افزاید.» رئیسی با اشاره به فصل جدید روابط میان جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان در دولت سیزدهم تصریح کرد: «آنچه در دیدار با مسئولان قزاقستان بر آن تأکید شد، توسعه روابط اقتصادی و تجاری بود و در این راستا و در گام اول قرار شد رقم تجارت دو کشور به ۳ میلیارد دلار برسد که این هدف اقتضا می‌کند مسئولان و فعالان اقتصادی کشور برای تحقق این مهم تلاش خود را مضاعف کنند.»
رئیس جمهور در ادامه موضوع ازسرگیری سوآپ نفتی را از دیگر توافقات صورت گرفته میان ایران و قزاقستان در این سفر اعلام کرد و گفت: «گرچه از حدود ۱۰ سال قبل این روند آغاز شده ، اما در ادامه به دلیل مشکلاتی متوقف شده بود که در این سفر برای ازسرگیری سوآپ نفتی توافق شد.»

 جمهوری اسلامی 
۱۴۳ کشور عضو سازمان ملل علیه الحاق مناطق اوکراین به روسیه رای دادند
مجمع عمومی سازمان ملل متحد با صدور قطعنامه‌ای اقدام روسیه برای الحاق بخش‌هایی از اوکراین را محکوم کرد. مجمع عمومی سازمان ملل متحد در قطعنامه خود همچنین از کشورها خواست تا الحاق بخش‌هایی از اوکراین به روسیه را به رسمیت نشناسند.
در رای گیری مجمع عمومی سه چهارم اعضا (۱۴۳ از ۱۹۳ کشور) از قطعنامه‌ای حمایت کردند که بر حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی اوکراین در مرزهای بین‌المللی تاکید می‌کند.
چهار کشور سوریه، نیکاراگوئه، کره شمالی و بلاروس همسو با روسیه به این قطعنامه رای مخالف دادند. همچنین ۳۵ کشور دیگر از جمله چین، هند، آفریقای جنوبی و پاکستان به این قطعنامه رای ممتنع دادند و دیگر کشورهای باقی مانده نیز رای ندادند.
 تهدید بورل به نابودی ارتش روسیه درصورت حمله هسته‌ای به اوکراین
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد، در صورت استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای علیه اوکراین، ارتش روسیه با پاسخ نظامی غربی “نابود خواهد شد.” جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: “پوتین می‌گوید که بلوف نمی‌زند. خب او نمی‌تواند که بلوف بزند و باید روشن شود کسانی که از اوکراین حمایت می‌کنند همچون اتحادیه اروپا و اعضایش و آمریکا و ناتو هم بلوف نمی‌زنند.”
بورل مدعی شد: “هر گونه حمله هسته‌ای علیه اوکراین به یک پاسخ منجر می‌شود، نه یک پاسخ هسته‌ای بلکه چنان پاسخ قدرتمندی از طرف ارتش که سبب نابود شدن ارتش روسیه خواهد شد.”

 وطن امروز 
 برگزاری رزمایش در مرزهای شمالی و منطقه ارس
سردار پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه عنوان کرد: رزمایش بزرگ اقتدار نیروی زمینی سپاه طی روزهای آینده در مرزهای شمالی کشور و منطقه عمومی ارس توسط قرارگاه منطقه‌ای عاشورا برگزار خواهد شد. وی برگزاری این رزمایش بزرگ را اجرای ماموریت مطابق تقویم ابلاغی سالانه و در راستای ارتقای آمادگی رزمی نیروی زمینی سپاه عنوان کرد.
 واکنش ایران به درخواست کمک گروهک تروریست کومله از آمریکا
نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در واکنش به خبر نشریه آمریکایی نیوزویک مبنی بر درخواست گروهک تروریست کومله از آمریکا برای کمک و حمایت تاکید کرد: «کومله جزو گروهک‌های فعال تروریستی است که صدها نفر از مردم مهاباد و دیگر شهرهای ایران را به شهادت رسانده است». نمایندگی کشورمان اضافه کرد: «اگر دولت آمریکا در مبارزه با تروریسم جدی است، نباید هیچ تسهیلات و امکانی برای فعالیت یا ملاقات در اختیار اینگونه گروهک‌ها قرار دهد». نشریه نیوزویک هفته جاری خبر داده بود رهبر گروهک تروریست کومله خواستار کمک آمریکا برای مقابله با ایران شده است. وی در سخنرانی مجازی در یکی از مراکز مطالعاتی و پژوهشی آمریکا (موسسه واشنگتن در امور مطالعات خاور نزدیک) که به لابی اسرائیل در آمریکا نزدیک است، ضمن تایید حضور این گروهک تروریست در اقلیم شمال عراق، از فشارهای وارد شده برای پایان دادن به حضور آنها در شمال عراق ابراز نگرانی کرده و خواستار حمایت آمریکا در این رابطه شده است.

 مردم سالاری
 «دستور ویژه» پلیس برای رسیدگی به رفتار ماموران یگان ویژه با یک زن
مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت در مورد فیلم منتشر شده از دستگیری یک خانم توسط ماموران یگان ویژه اعلام کرد دستور ویژه ای مبنی بر رسیدگی به این موضوع از سوی فرماندهان پلیس صادر شده است. مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به کلیپ منتشر شده در شبکه‌های معاند پیرامون عملکرد مأموران پلیس در دستگیری خانمی که از محرکان اغتشاشات در میدان آرژانتین بوده است اعلام داشت با توجه به فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای و تلاش و دروغ‌پردازی‌های شبکه‌های معاند دستور ویژه ای مبنی بر رسیدگی به این موضوع از سوی سلسله مراتب فرماندهی انتظامی تهران بزرگ صادر شده است. این مرکز ضمن اعلام اینکه در فیلم منتشر شده معاندین با استفاده از تاکتیک‌های عملیات روانی و سیاه نمایی برای تشویش اذهان عمومی و برانگیختن احساسات شهروندان داشته‌اند، گفت: پلیس ضمن اقدام در خصوص تأمین امنیت شهروندان خود را مکلف به پاسخگویی می‌داند و رفتارهای خارج از ضوابط و مقررات را به هیچ وجه تأیید نمی‌کند و در صورت وقوع هرگونه تخلف برابر قوانین و مقررات با متخلفان برخورد خواهد کرد.
 به توافق احیای برجام نزدیک نیستیم
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید احتمال احیای فوری توافق هسته‌ای با ایران را رد کرد. جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: اینطور نیست که نخواهیم اجرای مجدد برجام را ببینیم. ما خواهان احیای آن هستیم اما ما در موقعیتی قرار نداریم که چنین رویدادی در آینده‌ای نزدیک اتفاق بیافتد. کربی مدعی شد: در این زمان ایرانیان با درخواست‌های غیرمنطقی بازگشته‌اند که خیلی از آن‌ها هیچ ارتباطی به خود توافق ندارد.

 آرمان
 مساله دشمنان، حجاب نیست
خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: حوادث روزهای اخیر راه را برای کسب تجربه‌ای تعیین کننده و ارتقای جایگاه ملت ایران و جوانان ایران به ملتی تصرف ناشدنی هموار خواهد کرد، دشمنان اسلام بدانند راه را برای افزایش اعتبار سیاسی ایران هموار کرده‌اند.حجت الاسلام ابوترابی فرهنگ، مذهب و هویت ملی را رمز همبستگی دانست و گفت: اتاق‌های نظریه‌پرداز سرویس‌های اطلاعاتی پنتاگون این ارکان و عناصر اصلی وحدت ملی را هدف قرار دادند مردم بدانند مساله، مساله حجاب نیست مساله همبستگی و وحدت ملی ماست، مساله فروپاشی نظم اجتماعی است.
 روایت وزیر کشور از میزان دستمزد بخشی از اغتشاشگران
هسته‌های سازمان‌یافته در ناآرامی‌های اخیر
وحیدی با اشاره به ناآرامی‌های اخیر کشور، نکات قابل توجهی در خصوص میزان دریافتی‌های برخی از آشوبگران سازمانی عنوان کرد. وزیر کشور با بیان اینکه برخی اغتشاشگران در خارج آموزش دیده بودند و برای آن‌ها پول می‌فرستادند، گفت: برای یکی از این‌ها مرتب پول واریز می‌شد و هر ۱۰- ۱۵ دقیقه حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون به حساب این فرد واریز شده بود و به برخی برای هر کوکتل مولوتوف ۵۰۰ هزار تومان داده می‌شد. احمد وحیدی افزود: در مقابل همه تلاش‌هایی که از سوی دشمنان صورت گرفت در شلوغ‌ترین روز تجمعات اخیر ۴۵ هزار نفر در تجمعات شرکت کردند که بین این‌ها تعداد زیادی جوانان هیجان زده و احساسی بودند.

 قدس 
 ترکش «شاهد» بلای جان دو جنگنده اوکراینی
اداره تحقیقات دولتی اوکراین از برخورد دو جنگنده این کشور با ترکش‌های یک پرنده بدون سرنشین ایرانی صادر شده به روسیه خبرداد. به گزارش اخبار مقاومت، حین رهگیری پهپاد شاهد-۱۳۶، ترکش‌های این پرنده انتحاری به کابین دو هواپیمای جنگنده میگ-۲۹ اوکراینی برخورد کرده که همین امر موجب سقوط دو جنگنده و اجکت خلبانان ارتش اوکراین شده است.
 آمریکا باید به مردم افغانستان غرامت بدهد
«پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد برای بهبود شرایط افغانستان، آمریکا باید به خاطر بیش از ۲۰ سال اشغالگری و حضور ویرانگر به این کشور غرامت بدهد. وی دراین‌باره گفت: برای عادی‌سازی شرایط در قلمرو افغانستان نیاز است با مشارکت همگانی رشد اقتصادی آن افزایش یابد. اما پیش از همه ما قویاً از آمریکا می‌خواهیم غرامت خسارت‌هایی که در طول سال‌های اشغالگری در افغانستان انجام داده، بپردازد و سرمایه‌های افغانستانی‌ها را که به صورت غیرقانونی بلوکه شده، آزاد کند.
 صدام مصداق حقوق بشر اروپایی
مشاور تیم مذاکره‌کننده کشورمان با اشاره به هشت سال جنگ ایران و عراق، از رویکرد مقامات کشورهای غربی نسبت به حقوق بشر در ایران انتقاد کرد. سید محمد مرندی، روز گذشته با انتشار پیامی در صفحه توییترش نوشت: می‌دانیم که رژیم‌های غربی به طور جدی نگران حقوق بشر در ایران هستند. وی افزود: وقتی آن‌ها [درجنگ هشت ساله ایران و عراق] به صدام تسلیحات شیمیایی دادند، اطمینان حاصل کرده بودند که مطابق بالاترین استانداردهای اروپایی باشد. این اظهارات مرندی در واکنش به اظهارات برخی مقامات کشورهای خارجی درباره اتفاقات اخیر ایران مطرح شد.

 خراسان 
 تکذیب افزایش ۵۰ درصدی حقوق نمایندگان
در پی ادعاهایی درخصوص افزایش ۵۰ درصدی حقوق نمایندگان، روابط عمومی مجلس طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ادعای مطرح شده از اساس کذب است و چنین موضوع یا تصمیمی در دستور کار مجلس نبوده است.
 عزل دو مدیر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی از اجرایی شدن دستور عزل دو مدیر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خبر داد. حسین مذنب با اشاره به ایجاد صف‌های طولانی خرید حضوری بلیت پرواز‌های اربعین، ادامه داد: اصلاً فروش حضوری بلیت پرواز‌های اربعین نداشته‌ایم و ایران‌ایر نباید این کار را انجام می‌داد. وی تصریح کرد: مردم گلایه داشتند با این‌که ۱۷ ساعت در صف خرید بلیت بودند، در نهایت به آن‌ها گفته شد «بروید فردا بیایید.»، فردا هم می‌گفتند «امکان فروش بلیت وجود ندارد!»

 ابتکار 
 مجلس با تمام توان در حال پیگیری تصویب قوانین کارآمد است
رییس مجلس شورای اسلامی ‌با بیان اینکه تصویب قوانین کارآمد در مجلس در حال پیگیری است گفت که قانون تحول ساز مالیات بر عایدی سرمایه در دستور کار هفته آینده مجلس قرار دارد. قالیباف در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «تصویب قوانین کارآمد که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر ایشان بود، با تمام توان در حال پیگیری است.نمایندگان دیروز کار قانون بسیار مهم شفافیت را در مجلس تمام کردند و برای چند نکته باقیمانده در مسیر نهایی‌شدن به مجمع تشخیص فرستادند. از قوانین پایه‌ای تحول در قوانین اقتصادی یعنی طرح ساختار بانک مرکزی چند بند دیگر هم دیروز تصویب شد. نهایی‌شدن بندهای آخر و قانون تحول ساز مالیات بر عایدی سرمایه دستور کار هفته آینده قرار دارد. این قانون، مبارزه با سوداگری و دلالی سکه و ارز را عملیاتی می‌کند که مجلس‌های مختلف در تصویب آن ناکام ماندند.»

 شهروند 
 علت کینه دشمن از ملت ایران پیشرفت‌های خیره‌کننده کشورمان است
در ابتدای دیدار جمعی از مردم، مسئولان کشور و مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی با رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی ، رئیس‌جمهور در سخنانی، پیامبر اعظم را برترین دعوت‌کننده بشر به عدالت، عقلانیت، معنویت و اخلاق خواند و با برشمردن تلاش‌های دشمنان نهضت نبوی برای ترور شخص و شخصیت و دعوت پیامبر، افزود: امروز نیز در صف‌آرایی جبهه ضد اسلام در مقابل پیروان پیامبر، همان تلاش‌ها در قالب تروریزم فرهنگی و اقتصادی جریان دارد اما همچنان‌که آن روز نتوانستند مانع عالم‌گیری نهضت نبوی شوند امروز نیز نخواهند توانست ملتِ پایبند به ارزش‌های پیامبر را متوقف کنند.
آیت الله رئیسی، علت کینه دشمن از ملت ایران را پیشرفت‌های خیره‌کننده و همه‌جانبه آن دانست و خاطرنشان کرد: در سفر اخیر به نیویورک، دبیرکل سازمان ملل در ملاقات خصوصی عذرخواهی کرد و گفت با وجود تلاش‌های زیاد نتوانستم تحریم‌های مربوط به کرونا علیه ایران را رفع کنم که به او پاسخ دادم ملت ایران همواره از تهدید و تحریم، فرصت‌سازی کرده و در قضیه کرونا نیز با فعال شدن شش مرکز تولید واکسن به صادرکننده تبدیل شدیم و امروز جزو کشورهای برتر دنیا در مقابله با این بیماری هستیم.

اخبار خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری:

اگر به درد مردم برسید، تبلیغ عملی کردید
حوزه/ آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر لزوم ثابت قدم ماندن بیان داشتند: انسان باید از خدا بخواهد در مسیر دین ثابت قدم بماند طوری که نه حوادث او را بلغزاند نه شیطان او را فریب دهد. این مرجع تقلید با اشاره به انواع تبلیغ بیان داشتند: تبلیغ یک زمان در قالب سخنرانی است، این اثر خودش را دارد؛ یک زمان تبلیغ عملی است. اگر به درد مردم برسیم تبلیغ عملی کردیم و این موثرتر است.ایشان ادامه دادند: پیامبر اسلام  فرموده اند که خدایا به نان ما برکت بده و بین ما و آن جدایی نیفکن! زیرا اگر نان نباشد ما نمی توانیم نماز بخوانیم و روزه بگیریم. نان در این حدیث به معنای اقتصاد است. با اختلاس و نجومی، اقتصاد ساخته نمی شود و اگر اقتصاد سالم نباشد، خبری از دین نخواهد بود.

بیگانگان در کنار مذاکره برای براندازی نظام برنامه دارند
رسا/ آیت الله حسینی بوشهری در نماز عبادی سیاسی این هفته جمعه قم اشاره ای به آخرین روز از هفته وحدت کرد و ادامه داد: مقصود از وحدت، شیعه شدن سنی و یا بالعکس نیست بلکه امام از نام گذاری هفته وحدت استراتژی مهمی داشتند چرا که اگر جامعه اسلامی وحدت داشت یمن و فلسطین تنها نمی ماند و تنها ماندن این مسلمانان به جهت تفرقه بین جامعه مسلمین است.رئیس شورای عالی جامعه مدرسین درادامه سخنان خود با تشریح حوادث و آشوب های اخیر خاطرنشان کرد: طراحی و برنامه ریزی ها در اتاق فکر دشمنان ما قبل از این حادثه بوده و دشمنان به دنبال یک بهانه برای اجرای نقشه های شوم خود در ایران می گشتند و عده ای هیجان زده و عجولانه دست به اقدامی بردند که در تاریخ کشور ما می ماند.وی ادامه داد: در اتاق همجوار میز مذاکرات برنامه براندازی انقلاب را دارند و این اوج خباثت این کشورهای استعمارگر است که پشت سر به منافقان تجزیه طلب لبخند می زنند.

ملت در برابر خواص بی بصیرت ساکت نمی ماند
حوزه / آیت الله کعبی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز گفت: ملت ایران اسلامی متناسب با اغتشاشات حضور پر شورتری در صحنه داشته باشند که الحمدلله همیشه هم بوده و در این بین مسئله خواص بی‌بصیرت نیز مطرح است که قطعا مردم انقلابی در برابر خواص بی‌بصیرتی که همسو با دشمن عمل کردند، ساکت نخواهند بود.وی با اشاره به اینکه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی، ریشه‌های اسلام منتشر و جهانی شده است، بیان کرد: جوانان پیشران و موتور محرک ایران اسلامی قوی هستند. عضو جامعه مدرسین با تاکید بر این که آمریکا نمی‌تواند مسیر پیشرفت ملت ایران را متوقف کند و قطعا شکست خواهد خورد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل و بر پایه ولایت فقیه، امتداد نهضت نبوی، پیام غدیر، مکتب عاشورا و فرهنگ مهدوی ایجاد شده است.

ناتو حمله هسته‌ای را تمرین می‌کند
فارس/ ناتو اعلام کرد رزمایش سالانه هسته‌ای خود را روز دوشنبه آغاز خواهد کرد. در این رزمایش حدود ۶۰ هواپیما با انجام پروازهای آزمایشی بر فراز بلژیک، دریای شمال و انگلیس استفاده از بمب‌های هسته‌ای آمریکا در اروپا را تمرین خواهند کرد.در این تمرین‌ها از بمب استفاده نخواهد شد، اما نیروی هوایی کشورهای عضو ائتلاف به تمرین با جنگنده‌هایی خواهند پرداخت که قابلیت حمل بمب‌های هسته‌ای B61 آمریکا را خواهند داشت.رزمایش ناتو احتمالاً با رزمایش هسته‌ای روسیه همزمان خواهد شد. مسکو در این رزمایش زیردریایی‌ها، موشک‌ها و بمب‌افکن‌های قادر به حمل سلاح‌های اتمی را آزمایش می‌کند. سخنگوی ناتو گفته رزمایش‌ سالانه این ائتلاف ارتباطی با تنش‌های اخیر از سوی روسیه ندارد. این رزمایش که تا ۳۰ اکتبر ادامه خواهد داشت یک فعالیت تمرینی روتین و هر ساله است و ارتباطی باهیچ‌یک ازتحولات فعلی جهان ندارد.

امیرعبداللهیان خطاب به بورل: ایران سرزمین کودتای مخملی یا رنگین نیست
فارس/ وزیر امور خارجه کشورمان و‌ جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تلفنی گفت‌وگو کردند.وزیر امور خارجه خطاب به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه نمی‌شود در اروپا خشن ترین مقابله با اغتشاش، عملی خوب و پسندیده باشد، اماهمان کار در چارچوب قانونی درایران سرکوب قلمداد شود، تصریح کرد:ایران سرزمین کودتای مخملی یا رنگین نیست. ایران لنگرگاه ثبات و امنیت پایدار منطقه است. رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران افزود: البته ما به چارچوب بزرگ تری برای همکاری اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی ایران نگاه می‌کنیم. بنابراین توصیه می‌کنیم اروپایی‌ها با رویکردی واقع بینانه به موضوع بنگرند. در حالی که اتحادیه اروپا به دنبال تحریم ایران در پی تحولات داخلی اخیر در ایران است. امیرعبداللهیان پیش از این خطاب به بورل و وزیر خارجه ایتالیا نسبت به هر گونه اقدام غیرسازنده از سوی اروپا هشدار داده بود. وزیر امور خارجه کشورمان به همتای ایتالیایی گفته بود: اگر اتحادیه اروپا بخواهد با رفتاری دوگانه، اقدامی شتابزده و نسنجیده انجام دهد، باید منتظر اقدام موثر و متقابل ایران باشد.

اوباما: نمی‌خواهم گوریل دنیا باشم
فارس/ نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در کتاب خود روایتی از پاسخ باراک اوباما به او درباره پیشنهادش برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران ارائه کرده است.نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در کتاب جدید خود روایتی از پیشنهادش در سال ۲۰۱۳ به «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران مطرح کرده است.روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشته این نخستین بار است که نتانیاهو گزارش‌های پیشین درباره درخواست تل‌آویو از واشنگتن برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران را تأیید می‌کند. مطابق آنچه در کتاب «بی‌بی [مخفف بنیامین نتانیاهو]: داستان من » آمده نتانیاهو این درخواست را در جریان نخستین سفر باراک اوباما به فلسطین اشغالی مطرح کرده. طبق نوشته هاآرتص، از نحوه روایت نتانیاهو این‌طور برمی‌آید که این نخستین بار نبوده که او چنین درخواستی را مطرح کرده است.طبق نوشته نتانیاهو، اوباما به این پیشنهاد پاسخ مثبت نداده و گفته است: «هیچ‌کس جالوت را دوست ندارد. من نمی‌خواهم یک گوریل ۸۰۰ پوندی باشم که با تکبر در دنیا راه می‌رود. مدت‌های مدید است که اینطور رفتار کرده‌ایم.» چندی پیش ایهود باراک، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی ضمن اذعان به وجود طرح‌هایی برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران در سال‌های گذشته نوشته بود که اکنون دیگر راهی برای انجام چنین حملاتی وجود ندارد.

ایجاد سامانه پدافند هوایی مشترک سپر آسمان اروپا
باشگاه خبرنگاران/ آلمان و ۱۴ کشور اروپایی عضو ناتو، توافقنامه اصولی برای ایجاد سامانه پدافند هوایی مشترک با نام «سپر آسمان اروپا» امضا کردند. توافقنامه اصولی که آلمان و ۱۴ کشور اروپایی برای ایجاد سامانه سپر آسمان اروپا امضا کردند، برای پر کردن خلاء‌ها در چتر حفاظتی فعلی است.کریستین لامبرِشت، وزیر دفاع آلمان درباره دستکم گرفتن تهدیدات هسته‌ای روسیه در جنگ اوکراین هشدار داد و گفت: این خط مشی مشترک مبتنی بر مسئولیت مشترک ما برای تامین امنیت قاره مان است. با جمع کردن منابع خودمان، برای تحقق همبستگی سیاسی و مالی و نیز فناوری، این کار را انجام می‌دهیم و برای پر کردن خلاء پدافند هوایی اروپا تلاش می‌کنیم.

حمایت دوباره بایدن از اغتشاشات ایران
باشگاه خبرنگاران/ جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر از اغتشاشات ایران حمایت کرد. بایدن با صدور بیانیه ای اعلام کرد در کنار مردم ایران برای رسیدن به خواسته خود ایستاده است. رئیس جمهور آمریکا علی رغم در پیش گرفتن سیاست فشار حداکثری که منجر به اعمال تحریم های سنگین علیه مردم و حتی ممنوعیت صادرات داروهای بیماری های خاص به مردم ایران شده است مدعی شد: من از نحوه واکنش مردم ایران به درگذشت مهسا امینی حیرت زده شدم. این تظاهرات چیزی را بیدار کرد که تا مدت های بسیار طولانی فروکش نخواهد کرد. بایدن افزود: من زمان زیادی است که در سیاست خارجی فعالیت دارم. تهران باید به اعمال خشونت علیه تظاهرکنندگان پایان دهد و به حقوق شهروندان احترام بگذارد. ما در کنار زنان و مردان شجاع ایران قرار داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *