حضرت آیت الله حسینی بوشهری:

سه هدف اصلی دشمن: تخریب فرهنگ ، تحمیل فرهنگ و در نهایت تسلیم ملت است

آیت الله حسینی بوشهری: برای موفق شدن در میدان جنگ نرم، باید به سلاح ایمان، اخلاص، بصیرت، ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری مجهز شویم که در این صورت تمامی حربه‌های دشمنان خنثی می‌شود.
دیدار اعضای مجمع هماهنگی جبهه نیروهای انقلابی با آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اعضای مجمع هماهنگی جبهه نیروهای انقلابی با آیت الله حسینی بوشهری دیدار و گفت و گو کردند. رییس شورای عالی جامعه مدرسین ضمن عرض تسلیت ایام اربعین شهادت حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) اظهار داشت: جوان مؤمن انقلابی کسی است که دلش برای تحقق ارزش های دینی و ایران قوی و آینده کشور می‌تپد، برای دستیابی به این آرمان تلاش می کند و شب و روز نمی شناسد و از پای نمی نشیند.

آیت الله حسینی بوشهری به نقش جوانان در پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی اشاره و یکی از عوامل موفقیت کشور را حضور جوان در عرصه دانست و اظهار داشت: ریشه بسیاری از مشکلات جامعه ، اعتماد نکردن به جوانان و عدم اجرای درست فرهنگ دینی است.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین با اشاره به خطبه دوازدهم نهج البلاغه که آمده است: «وقتی امیرالمؤمنین در جنگ جمل پیروز شدند یکى از یاران آن جناب گفت: دوست داشتم برادرم با ما، در این کار زار حاضر بود تا مى ‏دید چگونه خداوند تو را بر دشمنانت پیروزى عطا نمود، حضرت فرمود: آیا میل و محبّت برادر تو با ما است، گفت: آرى، فرمود: او هم در این جنگ با ما بوده»، گفت: این بدان معنا نیست که ما بنشینیم و کاری نکنیم؛ بلکه این مقدمه انجام کارهای بزرگ است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان با بیان این که به جز اوائل انقلاب و دوران دفاع مقدس آن گونه که باید از ظرفیت جوانان استفاده نشده است، گفت: رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در سخنرانی های متعددی به لزوم جهاد فرهنگی برای مقابله با تهاجمات نرم و فرهنگی دشمن اشاره می کنند و این امر ممکن نمی شود مگر با همت جوانان انقلابی و باید منویات رهبر انقلاب در این مورد اجرا شود.

امام جمعه قم با بیان این که فعلاجنگ سخت دشمنان تمام شده، تصریح کرد: امروزه جنگ دشمن برای به زانو در آوردن ملت و فروپاشی نظام اسلامی یک جنگ مدرن، پیچیده و فرهنگی است که به آن جنگ نرم می‌گویند.

آیت الله حسینی بوشهری با یادآوری جنگ ترکیبی و ادراکی دشمن گفت: دشمن با جنگ رسانه ای و ترکیبی تلاش می کند مزیت های دینی و اخلاقی ملت ایران را از بین ببرد و امروز ما در یک میدان جنگ ترکیبی با دشمن قرار داریم.

وی در ادامه گفت: در دوران ۸ سال دفاع مقدس شهید دستغیب، شهید اشرفی اصفهانی و دیگر بزرگان لباس رزم به تن می کردند و در میدان حاضر می شدند که این امر باعث دلگرمی و روحیه رزمندگان می شد. و باید این حالت در عرصه های دیگرنیز تکرار شود.

وی یادآور شد: دشمن در جنگ نرم بر روی اعتقادات و فرهنگ‌ اسلامی و ارزشی ملت به ویژه نسل جوان کار می‌کند و با ترویج ضد فرهنگ‌ها درصدد به انحراف کشیدن جوانان است تا به نظام اسلامی خدشه وارد آورد.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: برای موفق شدن در میدان جنگ نرم، باید به سلاح ایمان، اخلاص، بصیرت، ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری مجهز شویم که در این صورت تمامی حربه‌های دشمنان خنثی می‌شود.

وی در پایان به اهداف دشمن اشاره کرد و گفت: دشمن سه هدف را دنبال می کند. اولا فرهنگ جامعه را بگیرد، سپس فرهنگ خودش را جایگزین کند و زمانی که این دو امر محقق شد، تسلیم در مقابل دشمن اتفاق می افتد.

گفتنی است در ابتدای این جلسه، اعضای مجمع هماهنگی جبهه نیروهای انقلابی به بیان اهداف و دغدغه های خود پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *