آیت الله رجبی:

باید صادقانه به دنبال اهل بیت (علیهم السلام) برویم نه فقط برای حل مشکلاتمان

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ارتباط با اهل بیت (علیهم السلام) را راه حل بسیاری از مشکلات دانست و گفت: این بی ادبی است که فقط در زمان گرفتاری سراغ حضرات معصومین (علیهم السلام) برویم و فقط به فکر حل مشکلات خود باشیم.
آیت الله محمود رجبی

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله محمود رجبی در مراسمی که به مناسبت روز پنجم محرم در محل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، جدایی و فاصله از اهل بیت (علیهم السلام) را عامل بسیاری از مشکلات دانست و اظهار داشت: متأسفانه آن گونه که شایسته و بایسته است با اهل بیت (علیهم السلام) ارتباط نداریم. فقط زمانی به سراغ ایشان می‌رویم که گرفتاری برایمان پیش آمده باشد.

وی افزود: این بی ادبی است که فقط در زمان نیاز و مشکلات سراغ اهل بیت (علیهم السلام) برویم و صرفاً به فکر حل مشکلات خود باشیم. اگر صادقانه بر در خانه اهل بیت (علیهم السلام) وارد شویم، ایشان ما را در مشکلات نیز تنها نخواهند گذاشت.

مدیر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (قدس سره) ادامه داد: باید صادقانه به این سؤال پاسخ دهیم که در مسائل مختلف زندگی تا چه اندازه به امام حسین (علیه السلام) و اهل بیت (علیهم السلام) اعتماد می‌کنیم؟ آیا اعتماد ما به اسباب مادی بیشتر از حضرات معصومین (علیهم السلام) نیست؟ آیا فقط زمانی که هیچ کاری از دست ما بر نیامد به سراغ ایشان می‌رویم؟ تمام آنچه به ما می‌رسد از مسیر اهل بیت (علیهم السلام) است و آسان ترین، مطمئن ترین و نتیجه بخش ترین راه، پیوسته توسل به ایشان است.

وی افزود: هر نوع و هر اندازه ارتباط با حضرات معصومین (علیهم السلام) ارزش زیادی دارد و بیش از آنچه که ما می‌دهیم به ما باز می‌گردانند. یکی از پاداش‌ها همین است که اسباب هدایت و تغییر انسان را فراهم می‌سازند؛ اما اگر شکر این نعمت را به جا نیاوریم، عذاب خدا گریبان گیرمان خواهد شد. یکی از بالاترین عذاب‌ها این است که خداوند نعمت محبت به اهل بیت (علیهم السلام) و امام حسین (علیه السلام) را از ما می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *