آیت الله حسینی بوشهری:

الگوی مقاومت و شهادت برای جوانان تبیین شود

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم جهاد و دفاع از ارزش‌ها را سبب ماندگاری اسلام دانست و فرهنگ مقاومت را برای پایداری جبهه حق ضروری عنوان کرد.
دیدار اعضای ستاد برگزاری یادواره شهدای روستای فردو با آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اعضای ستاد برگزاری مراسم یادواره شهدای روستای فردو با آیت الله حسینی بوشهری دیدار و گفت و گو کردند. رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: یکی از رموز ماندگاری اسلام و استواری امت اسلامی در باورها و عقیده‌ها، جهاد، ایثار و از خودگذشتگی شهدایی است که در طول تاریخ و در راستای هدف والای دینی تقدیم شده‌اند.

وی ادامه داد: مسئله جهاد و مقاومت منحصر در اسلام نیست و خداوند در قرآن می‌فرماید «وَکَأَیِّنْ مِنْ نَبِیٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّیُّونَ کَثِیرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَکَانُوا وَاللَّهُ یُحِبُّ الصَّابِرِینَ.» یعنی پیوسته افرادی بوده‌اند که در راه حق بدون هیچگونه سستی و ضعف و تا پای جان مقاومت کرده‌اند و به عبارت دیگر سستی در قاموس زندگی آن‌ها جایگاهی نداشته است. این افراد هستند که مصداق بارز صابرین‌اند و خداوند صابرین را دوست دارد.

وی افزود: در زمان پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله دشمنان می‌خواستند ریشه اسلام و عزم و اراده پیامبر خدا را از بین ببرند. در زمان امیرالمؤمنین علیه السلام نیز جنگ‌های سختی بر حضرت تحمیل کردند و حتی با نقاب دین و شعارهای آرمانی به میدان آمدند. همه این‌ها و آن چه بعدها بر امت اسلامی تحمیل شد، نشان می‌دهد که جهاد و دفاع از ارزش‌ها از اصول مسلم است و نه تنها مربوط به اسلام بلکه مربوط به تمام انبیاء و به طور کلی جبهه حق است.

امام جمعه قم با اشاره به اهمیت پاسداری از خون شهدا خطاب به اعضای ستاد برگزاری مراسم یادواره شهدای روستای فردو گفت: حرمت خون شهدا را پاس بدارید و پیام این شهدا را به نسل جوان ما برسانید تا بدین واسطه در مقابل جنگ شناختی و ادارکی دشمن که تا خانه‌های ما نفوذ کرده است، بایستیم.

وی ادامه داد: باید متناسب با اقدامات دشمنان برنامه ریزی کنیم و با ابزار خودشان پاسخگویی و تبیین داشته باشیم. جوانان ما باید بدانند که ما همچنان در عرصه‌های مختلف در حال جنگ با دشمن هستیم و البته ملت ما هیچگاه در مقابل دشمن تسلیم نخواهد شد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: الگوی شهادت، یعنی از خودگذشتگی و فداکاری یک انسان در راه دفاع از حق به واسطه قطع تعلقات مادی و دنیایی، باید برای جامعه و به خصوص نسل جوان تبیین شود تا نسل جدید بدانند که هیچگاه نباید در مقابل دشمن از پا نشست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *