در دیدار رئیس سازمان حج و زیارت با آیت الله حسینی بوشهری تأکید شد:

لزوم آسیب شناسی دقیق به منظور افزایش رفاه حال زائرین

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آسیب شناسی دقیق نسبت به مراسم حج به عنوان یکی از مهم ترین ارکان دین اسلام و فرصتی مناسب در جهت ارتباط با سایر مسلمانان را به منظور افزایش رفاه حال زائرین و تقویت دیپلماسی حج، ضروری دانست.
دیدار رئیس سازمان حج و زیارت با آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس سازمان حج و زیارت با آیت الله حسینی بوشهری دیدار و گفت و گو کرد. رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این دیدار حج را یکی از ارکان مهم دین اسلام توصیف کرد و آن را فرصت مناسبی به منظور ارتباط مسلمانان در جهت حل مشکلات جهان اسلام دانست.

وی آسیب شناسی را کلید پیشرفت و بهبود شرائط زائران عنوان کرد و گفت: آسیب شناسی سفرهای حج، که در سال‌های گذشته نیز شاهد آن بودیم، راه گشای خوبی به منظور ارتقاء کیفیت خدمت رسانی به زائرین است. باید با استفاده از دو تابلوی راهنمای مهم، یعنی تجربه‌های پیشین و تذکرات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، جلوی تکرار آسیب‌ها و مشکلات گرفته شود.

امام جمعه قم ضمن تطبیق جهاد تبیین با مسئله حج افزود: به واسطه تبیین صحیح دست آوردهای حج باید جلوی درشت نمایی ضعف‌ها و اختلافات احتمالی گرفته شود. فضای مجازی نقاط ضعف را بزرگ تر از آنچه که هست نشان می‌دهد. راه مقابله با این آسیب، تبیین صحیح است. از طرف دیگر در موسم حج باید به واسطه فرصت موجود در ارتباط با سایر کشورها، در حل اختلافات و مشکلات جهان اسلام کوشید. دیپلماسی حج باید تقویت شود.

وی گفت: تا کنون زائران کشور ما در میان حجاج بیت الله الحرام نمونه بوده‌اند و این تنها بواسطه تلاش‌ها و هماهنگی سازمان حج و زیارت با بعثه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) میسر شده است. امیدواریم روز به روز شاهد افزایش کیفیت سفرهای حج باشیم.

وی در پایان خطاب به تمامی کارگزاران حج توصیه کرد: تمامی دست اندر کاران، چه مدیران و چه روحانیون کاروان‌ها، باید برای هر سفر خود برنامه جداگانه‌ای داشته باشند تا مبادا این سفرها برایشان عادی جلوه کند و از بهره معنوی آن محروم گردند.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، دکتر سید صادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت ضمن تشریح وضعیت حج تمتع در سال ۱۴۰۱ و اقدامات انجام شده گفت: عربستان باتوجه به وضعیت موجود شرایطی را برای حجاج قرار داده است. از جمله اینکه افراد باید کمتر از ۶۵ سال داشته باشند و ضمن تزریق واکسن کرونا، تست منفی کرونا را نیز به همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: ظرفیت پذیرش حدود ۴۰ هزار  نفر می‌باشد و با اینکه جمهوری اسلامی در عربستان سفارتخانه یا کنسولگری ندارد، برنامه ریزی‌های مربوط از جمله مسائل مربوط به هتل، تغذیه و سلامت حجاج در حال پیگیری است و برخی از آن‌ها به ثمر رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *