خبر روز ۱۴۰۱/۰۲/۰۶

** آیت‌الله العظمی نوری همدانی: با اراده الهی و همبستگی ملت‌های آزاده رژیم صهیونیستی از بین خواهد رفت ** بیانیه جامعه مدرسین به مناسبت روز جهانی قدس: عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ثمره‎ای جز خواری و ذلت ندارد ** آیت الله حسینی بوشهری: مسئولان باید توجه ویژه ای به کارآفرینان داشته باشند ** رئیس جمهور: ایران با یکجانبه‌گرایی و جنگ مخالف است ** روزنامه صهیونیستی هاآرتص: ایران را با تحریم و خرابکاری هسته‌ای نمی‌توان مهار کرد
نشریه خبر روز - خلاصه اخبار امروز

 جام جم 
 امیدواری عربستان به بازگشت ترامپ
روزنامه گاردین با اشاره به روابط ریاض و واشنگتن در دوره جو بایدن نوشت: به نظر می‌رسد عربستان سعودی با امتناع از کمک به آمریکا برای تنبیه روسیه و با قرار دادن دو میلیارد دلار در صندوق سرمایه‌گذاری جدیدی که توسط جرد کوشنر، داماد ترامپ، اداره می‌شود، روی بازگشت ترامپ به قدرت سرمایه‌گذاری کرده است.
در یادداشت روزنامه گاردین آمده است: بن‌سلمان نشانه‌هایی از شرط‌بندی روی بازگشت ترامپ به قدرت در سال ۲۰۲۴ و از سرگیری روابط صمیمانه دولت ترامپ با ریاض را نشان می‌دهد.

 همشهری 
 اعزام هیأت ایرانی به بغداد برای رایزنی‌های امنیتی
قرار است طی روزهای آینده یک هیأت از جمهوری اسلامی ایران به عراق سفر کند. وزیر امور خارجه عراق تأکید کرد که مشکلات جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و عراق درباره مسائل امنیتی، باید از طریق گفت‌وگو حل شود. فؤاد حسین گفت که در همین راستا قرار است بعد از عید سعید فطر، یک هیأت از جمهوری اسلامی ایران برای بررسی مسائل مختلف به‌ویژه مسائل امنیتی، به عراق سفر کند.

 کیهان 
 پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت همسر آیت‌الله العظمی جوادی آملی
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی درگذشت همسر مکرّم آیت‌الله جوادی آملی را تسلیت گفتند. متن پیام رهبر معظم انقلاب به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
آیت‌الله جناب آقای جوادی آملی دامت برکاته
درگذشت همسر مکرّم آن‌ جناب رحمت‌الله ‌علیها را به حضرتعالی و فرزندان محترم و دیگر بازماندگان تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

 ایران را با تحریم و خرابکاری هسته‌ای نمی‌توان مهار کرد
روزنامه صهیونیستی با طرح اینکه «مهار ایران یک چالش چندنسلی است و احتمالاً برای چندین دهه ادامه خواهد داشت» گزینه‌های آمریکا و اسرائیل در قبال ایران را بر شمرد و نوشت که ایران را با تحریم و خرابکاری هسته‌ای نمی‌توان مهار کرد.
روزنامه هاآرتص در مطلبی ۵ گزینه آمریکا و اسرائیل در قبال ایران را «تحریم»، «خرابکاری»، «تغییر رژیم»، «ایجاد ساختار امنیتی منطقه‌ای با کشورهای خلیج ‌فارس» و «اقدام نظامی» عنوان کرد و ضمن ناکارآمد دانستن آنها نوشت: بازگشت به برجام بهترین گزینه بد موجود است. این روزنامه در بخشی از مطلب خود آورده است: «ضرورت امتیازدهی بیشتر به ایران، مانند خارج کردن ایران از لیست سازمان‌های ‌تروریستی، هرچند نفرت‌انگیز، اما نتیجه مستقیم تصمیم اشتباه بزرگ دونالد ‌ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، با حمایت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، برای خروج از برجام است. هر اشتباه بهایی در پی دارد و اکنون باید ضررهای خود را کاهش دهیم و به راه خود ادامه دهیم».

 برداشتن برخی محدودیت‌ها از یکی از سران فتنه
با تصمیم شورای عالی امنیت ملی، صبح دیروز دو درب که از ابتدای موضوع حصر میرحسین موسوی یکی از سران فتنه ۸۸ در بن‌بست اختر تعبیه شده بود، برداشته شد. گفتنی است از سال ۸۹ و به‌دلیل ادامه یافتن اقداماتِ ضدامنیت ملی و برهم‌زننده آرامش مردم که توسط برخی از سران فتنه ۸۸ و اطرافیان آنها صورت می‌پذیرفت، شورای عالی امنیت ملی براساس مصوبه‌ای، برخی محدودیت‌ها درباره رفت و آمد سران فتنه اعمال کرد.

 ایران 
 ایران با یکجانبه‌گرایی و جنگ مخالف است
سفرای جدید شش کشور استونی، نپال، مونته نگرو، بروندی، لتونی و ارمنستان به طور جداگانه استوارنامه‌های خود را تقدیم رئیس جمهور کشورمان کردند.
آیت‌الله رئیسی در دیدار با سفرای شش کشور:
ـ کمیسیون مشترک اقتصادی باید احیا و توسعه همکاری‌های اقتصادی را پیگیری کند.
ـ امروز قدرت‌های سلطه‌طلب غربی تمرکز تهاجم فرهنگی خود را بر داشته‌های فرهنگی غنی کشورهای غیرغربی قرار داده‌اند و لذا ضرورت دارد برای صیانت از فرهنگ و تمدن خود از جمله در زمینه حقوق بشر، بیش از پیش تلاش کنیم.
ـ آنچه امروز ایران را در میان کشورهای دیگر دنیا شاخص کرده، موضع اصولی ما در برابر تجاوزگری‌های امریکا و کشورهای سلطه‌طلب بوده است.
ـ جمهوری اسلامی ایران با هر اقدامی که جهان را به سوی یکجانبه‌گرایی و جنگ سوق دهد مخالف است.
ـ جنگ و درگیری در اوکراین نباید مانع از توجه کافی به موضوع افغانستان و مشکلات مردم این کشور و جمعیت بزرگ آوارگان افغانستانی شود.

 کناره‌گیری معاون اقتصادی صحت ندارد
یک منبع آگاه در دفتر محسن رضایی گفت که علت غیبت وی در آخرین جلسه ستاد اقتصادی دولت گذراندن دوران نقاهت بعد از بیماری بود که چند روز پیش به‌خاطر آن در بیمارستان بستری بوده و ادعاهای مطرح‌شده درباره کناره‌گیری یا برکناری از مسئولیت‌هایش در دولت صحت ندارد.
انتشار خبری درباره تغییر ترکیب کمیسیون اقتصادی دولت و حذف دو جایگاه حقوقی از آن که با هدف چابک‌سازی کمیسیون مذکور در هیأت وزیران تصویب شده، منشأ گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره پایان همکاری «محسن رضایی» و «سید صولت مرتضوی» با دولت سیزدهم شد.

 طرح امنیت غذایی بزودی عملیاتی می‌شود
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به احصای مشکلات حوزه کشاورزی، گفت: طرح امنیت غذایی بزودی عملیاتی خواهد شد. عسکری اظهار کرد: امنیت غذایی یکی از مهم‌ترین مسائل حوزه کشاورزی است. این مسأله با امنیت ملی کشور عجین شده لذا نیازمند برنامه‌های ویژه است.
وی افزود: برای رفع دغدغه‌های این زمینه به‌دنبال برنامه‌ریزی دقیق و مدون هستیم. نظرات نخبگان را در این زمینه دریافت کرده‌ایم و از این‌رو تمامی مشکلات احصا شده است که نتیجه این فعالیت طرح امنیت غذایی بود.

 جمهوری‌اسلامی 
 تأکید بر نابودی کامل اسرائیل در راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن
پس از ۲ سال وقفه به دلیل محدودیت‌های کرونایی، لندن روز یکشنبه باردیگر صحنه تظاهرات شکوهند مسلمانان روزه‌دار، فعالان مدنی و گروه‌های مدافع حقوق بشر و ضد جنگ و نیز فعالان یهودی و مسیحی مخالف رژیم صهیونیستی به مناسبت روز جهانی قدس بود. در این میان حضور فعال و پررنگ خاخام‌های یهودی ارتودوکس، از جنبش ضد اسرائیلی «ناتوری کارتا» در صف اول راهپیمایی مشهود بود. آن‌ها مانند سال‌های گذشته آمده بودند تا ضمن اعلام برائت از جنایات رژیم صهیونیستی، با معترضان هم صدا شده و خواستار نابودی «اسرائیل» شوند.
خاخام‌های یهودی در دو نوبت پرچم اسرائیل را به آتش کشیده و به نشانه اعتراض روی آن پا کوبیدند. آن‌ها همچنین شعار نوشته‌های ضد اسرائیلی را حمل کرده و فریاد می‌زدند که دین یهود از صهیونیسم جداست و مخالف جنایت در فلسطین است.

 وطن امروز 
 با اراده الهی و همبستگی ملت‌های آزاده، رژیم صهیونیستی از بین خواهد رفت
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی با صدور پیامی بر حضور پرشور همه مردم در راهپیمایی روز قدس تاکید کرد. در پیام آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی آمده است: بر هر انسان آزاده‌ای لازم است به هر طریق ممکن انزجار خود را نسبت به جنایات رژیم کودک‌کش و نامشروع صهیو‌نیست اعلام بدارد و با حضور پرشور این جنایت را محکوم کند و در موضوع راهپیمایی که نماد یک حرکت اعتراضی نسبت به این جنایت است طبق نظر مسؤولان ان‌شاءالله ملت ایران بار دیگر این تجاوز و ظلم را محکوم خواهند کرد و شکی نیست با اراده خداوند متعال و همبستگی ملت‌های آزاده دنیا رژیم نامشروع صهیونیست از بین خواهد رفت.

 معاون وزیر امور خارجه به آذربایجان می‌رود
سفیر جمهوری آذربایجان در ایران از سفر قریب‌الوقوع معاون اقتصادی وزیر امور خارجه ایران به آذربایجان و برگزاری نشست پارلمانی کشورهای عضو اکو در باکو خبر داد.
علی‌زاده گفت که مهدی صفری، معاون اقتصادی وزیر امور خارجه ایران این هفته به آذربایجان سفر خواهد کرد. طبق گفته علی‌زاده، آذربایجان اهمیت ویژه‌ای برای روابط با ایران قائل است. او همچنین از دیدارهای دوجانبه در ماه بعد خبر داد.

 جوان 
 مذاکرات وین از سرگرفته می‌شود
خطیب‌‌زاده سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری:
مذاکرات احیای برجام در وین متوقف نشده و از طریق هماهنگ‌کننده گفتگو‌های وین در حال انجام است.
ـ در مذاکرات، آنچه مربوط به ایران و اتحادیه اروپا و روسیه و چین است، تمام شده و هماهنگ‌کننده گفتگو‌ها در برجام در حال پیش بردن مسائلی است که بین ایران و ایالات متحده باقی مانده است.
ـ هر دو طرف ایران و اروپا بر این باور مشترک بودند که طولانی شدن تنفس به نفع گفتگو‌ها نیست و باید هرچه زودتر این تنفس با یک دیدار حضوری تازه شود.
ـ اگر امریکا به موضوعات باقیمانده پاسخ داده بود الان همه در وین بودند. وین معطل پاسخ‌های امریکاست. این تطویل مذاکرات را به نفع هیچ طرفی نمی‌دانیم.
ـ ایران عضو ان‌پی‌تی است و رژیم عدم اشاعه را پذیرفته و مقررات پادمان را تابع النعل بالنعل انجام داده است و انتقال سانتریفیوژ‌ها هم پس از خرابکاری برای قرار گرفتن در جای امن از کرج به نطنز با اطلاع آژانس صورت گرفته است.
ـ ما در افغانستان اقلیتی نداریم، اقوامی داریم که همه به طور مشترک در امروز و فردای افغانستان شریک هستند. یادآوری کنم مسئولیت قطعی هیئت حاکمه سرپرستی افغانستان را نسبت به تأمین امنیت همه اقوام در افغانستان. جمهوری اسلامی ایران بسیار متأسف است که این هیئت هنوز نتوانسته امنیت لازم را در برخی مناطق برقرار کند.
ـ مرزداران غیور ما در مرز‌های ما با افغانستان به جهت اوضاع داخلی افغانستان با خویشتنداری تا امروز رفتار کرده‌اند. امیدواریم این خویشتنداری باعث سوءبرداشت طرف مقابل نشده باشد.
ـ حقابه قراردادی بین ایران و افغانستان است که از سال‌های دور وجود داشته است. ما امیدوار هستیم در ادامه مسیری که می‌بینیم، به یک اقدام قطعی سازنده برسیم.

 آفتاب‌یزد 
 ورود یک دیپلمات طالبان به تهران برای فعالیت در سفارت افغانستان
به دنبال انتشار برخی گزارش‌ها در مورد پذیرفته شدن سه دیپلمات طالبان توسط وزارت امورخارجه ایران و ورود آنها به تهران، یک منبع مطلع در سفارت افغانستان در تهران از ورود تنها یک دیپلمات دولت اسلامی طالبان به تهران خبر داده است. اما درباره دو دیپلمات ادعا شده دیگر این منبع خاطرنشان کرد که فعلا یک نفر به تهران آمده و دو دیپلمات دیگر، شاید بعدا به ایران بیایند. منبع مطلع در سفارت افغانستان در تهران گفت که این دیپلمات در سطح پایین «دبیر سوم» بوده و قرار است دو دیپلمات دیگر نیز در صورت ورود، در سفارت تهران مشغول به کار شوند. پس از پاکستان، قطر، ترکمنستان و روسیه، ایران پنجمین کشوری است که دیپلمات‌های طالبان را برای کار در سفارت‌ها و نمایندگی‌های کنسولی افغانستان پذیرفته است.

 خراسان
 ایران و عربستان یادداشت تفاهم ۱۰بندی امضا کردند
وزیر امور خارجه عراق تأکید کرد که دور پنجم مذاکرات میان ریاض و تهران در بغداد در فضای مثبتی برگزار شد و بغداد میزبان دور ششم مذاکرات ایرانی- سعودی نیز خواهد بود. فؤاد حسین در گفت‌و‌گو با الجزیره با اشاره به این مذاکرات اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران و عربستان به یادداشت تفاهم ۱۰ بندی دست یافتند. ایران و عربستان پنجشنبه گذشته در ادامه گفت‌و‌گوهای دوجانبه، پنجمین دور از مذاکرات را در بغداد برگزار کردند.

 برگزاری دادگاه دو نفر از مرتبطان با گروهک منافقین
«ع.ی» و «ا.م» دو نفر از مرتبطان با گروهک منافقین هستند که فروردین ۹۸ حین انجام عملیات تروریستی در داخل کشور دستگیر شده بودند. این افراد علاوه بر این، در چند مورد دیگر نیز در نقاط مختلف تهران به عملیات با هدایت منافقین دست زده بودند.
دادگاه بدوی با بررسی پرونده این دو نفر با جرایمی چون افساد فی‌الارض، اجتماع و تبانی علیه نظام و تبلیغ علیه نظام، در نهایت با رأفت اسلامی حکم به ۱۶ سال حبس برای آنها داده است.

 رسالت 
 میانکاله و خلیج گرگان احیا خواهد شد
در پنجمین جلسه ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌های کشور به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور راهکارهای تسریع در احیای خلیج گرگان و تالاب‌های میانکاله و گمیشان مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.
مخبر در این جلسه تالاب‌های کشور را نعمت و موهبتی الهی برای کشور توصیف کرد و گفت: متأسفانه این دارایی‌های خدادادی در حال تخریب و از بین رفتن هستند که لازم است برای حفظ و نگهداری از این تالاب‌ها همه دستگاه‌های متولی با جدیت پای‌کار بیایند.
وی با اشاره به گزارش‌های ارائه‌شده در جلسه در خصوص مسائل تالاب میانکاله و احیای خلیج گرگان گفت: رئیس‌جمهور در سفر اخیر خود به این منطقه، نسبت به احیاء تالاب میانکاله و خلیج گرگان به مردم قول داده‌اند که لازم است با جدیت پای‌کار باشیم تا این وعده محقق شود.

 مردم سالاری 
 تصویب طرح نظارت بر اموال و سفرهای مسئولان درکمیسیون قضایی‌ مجلس
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: طرح نظارت بر اموال و سفرهای مسئولان با ضمانت اجرایی در این کمیسیون به تصویب رسید و برای تصویب نهایی در صحن مجلس مطرح می‌شود.
نقدعلی اظهار داشت: با تصویب نهایی این طرح در مجلس اموال مسئولان و سفرهای آنان به خوبی رصد خواهد شد و معاملات مقامات در سامانه‌ای ویژه در هیات نظارت بر اموال مسئولان شفاف سازی می‌شود. نکته مهم طرح نظارت بر اموال و سفرهای مسئولان این است که این قانون ضمانت اجرایی خواهد داشت.

 گفت‌وگوی بایدن و بنت درباره ایران
وبگاه کاخ سفید در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خبر داده و نوشت که بایدن روز یک‌شنبه با نفتالی بنت گفت‌وگو کرد تا درباره نگرانی‌های مشترک منطقه‌ای و چالش‌های امنیتی جهانی از جمله آن چه تهدید ناشی از ایران و نیروهای نیابتی‌اش عنوان شده، صحبت کنند.
کاخ سفید همچنین در بیانیه‌اش آورده است: رئیس جمهور بر حمایت پابرجایش از اسراییل و نیازهای دفاعی آن تاکید کرده و از تخصیص تاریخ‌ساز و مهم مبلغ یک میلیارد دلار به تجدید ذخایر و انبارهای سامانه گنبد آهنین اسراییل استقبال کرد.

 آرمان ملی 
 عادت آمریکا به شکست سیاسی و نظامی از ایران
سخنگوی دولت تاکید کرد: با اشاره به اینکه یکی از دلایل مهم شکست‌های متعدد آمریکا از ملت ایران و به‌هم ریختگی محاسباتی آنها، ایمان مردم ما و حراست الهی از جامعه اسلامی است، نوشت: دفاع مقدس و مقاطع پس از آن مملو است از نشانه‌هایی که شکست قطعی محاسبه‌شده را، به پیروزی حتمی ملت ایران تبدیل کرده است.
یک نمونه حی و حاضر آن شکست تحریم‌هاست. بهادری جهرمی با اشاره به شکست‌های مختلف امریکا از جمله شکست در تحریم‌های همه جانبه علیه ایران، افزود: آمریکا و سایر بدخواهان مردم ایران سال‌هاست که به شکست سیاسی و نظامی از ایران عادت کرده‌اند، اگر عبرت‌گیرنده باشند.

 قدس 
 ایران تهدید اول، دوم و سوم ماست
وزیر کشور بحرین در جلسه‌ای با روسای تجاری و رسانه‌ای جامعه اوانجلیست‌ها گفت: تهدید اول دوم و سوم ما ناشی از ایران است. شیخ رشید بن عبدالله آل خلیفه مدعی شد کشورش در معرض تهدیدات چندگانه‌ای از سوی ایران قرار دارد.
وی افزود: ما که کشور کوچکی هستیم، مجبور بودیم عمق امنیتی خودمان را ایجاد کنیم. استراتژی ما مبتنی بر لایه‌های امنیتی است. این یعنی ما به متحدانمان مانند آمریکا متکی هستیم و حالا توافق ابراهیم (عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی) یک لایه دیگر برای تعمیق این امنیت است. وزیر کشور بحرین مدعی شد تلاش ایران بر این است که ماهیت “صلح‌آمیز، شکوفا و متحد حکومت و جامعه بحرین” از هم فرو بپاشد.

 اعتماد
 توضیح علی مطهری درباره گفت‌وگویش با ایسکا نیوز
علی مطهری در وب‌سایت خود توضیحاتی درباره گفته‌هایش ارایه کرد. مطهری نوشت: «از مصاحبه من با ایسکانیوز جمله‌ای به این مضمون نقل شده است که «ما از ابتدا دنبال ساخت بمب اتم بودیم ولی گزارش منافقین مانع شد».
این جمله با توجه به قبل و بعد آن و سوال مصاحبه‌کننده درست منعکس نشده است. آنجا گفته شد که از ابتدا عده‌ای بودند که معتقد بودند ساخت این سلاح برای ترساندن دشمن مانعی ندارد، چنانکه قرآن می‌گوید «ترهبون به عدوّ‌الله» ولی استفاده از آن اشکال دارد. این مطلب باعث شد که منافقین فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی را به عنوان ساخت بمب گزارش کنند. ولی سیاست و هدف نظام هیچ‌گاه ساخت بمب هسته‌ای نبوده است چنانکه مقام رهبری تولید آن را حرام اعلام کردند.»

 هزینه‌های نظامی جهانی از ۲ تریلیون دلار عبور کرد
بر اساس داده‌های موسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم (SIPRI) هزینه‌های نظامی جهانی در سال ۲۰۲۱ به بالاترین حد خود، یعنی بیش از ۲ تریلیون دلار، رسید. این موسسه بین‌المللی گزارش داد که کل هزینه‌های نظامی، نسبت به سال قبل ۷.۰ افزایش داشته و به رقم ۱۱۳.۲ تریلیون دلار رسیده است.

 اطلاعات 
 کوچک‌ترین تحرک علیه ایران را پاسخی پشیمان‌کننده می‌دهیم
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که اشراف کامل بر همه تحرکات دشمنان داریم، گفت: اگر احساس کنیم تهدیدی علیه منابع و منافع کشورمان وجود دارد دشمنان را با پاسخی قهرآمیز و پشیمان‌کننده مواجه می‌کنیم.
دریادار تنگسیری در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس اظهار داشت: امروز نیروی دریایی سپاه در اوج اقتدار است و از هیچ قدرت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای هراسی ندارد چرا که توان رزمی ما با افزایش سطح آمادگی‌ها و ارتقای ‌روحیه جهادی و انقلابی رزمندگان دریادل در مواجهه با مستکبران عالم تقویت شده است.

 آشتی فتح و حماس فلسطین با میانجیگری حزب‌الله و جنبش امل
توافقنامه آشتی میان جنبش‌های فتح و حماس در لبنان با میانجیگری جنبش امل و حزب‌الله، پس از کشمکشی طولانی سرانجام امضا شد که دارای چند بند مهم برای جلوگیری از تنش‌های مشابه در آینده است.
آشتی ملی میان جنبش‌های فتح و حماس در لبنان، پس از ماه‌ها توقف چهارچوب‌های اقدام مشترک، در محافل سیاسی و مردمی فلسطین فضای مثبتی ایجاد کرد. این آشتی بعد از قطع رابطه میان این دو جنبش که به دلیل حوادثی در اردوگاه البرج الشمالی در دهم و یازدهم دسامبر ۲۰۲۱ اتفاق افتاده بود، صورت گرفت.

 شهروند
 قیمت نان و گندم تغییر نمی‌کند
در نشست ستاد اقتصادی دولت به ریاست رئیس جمهور، پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی برای جلوگیری از قاچاق گندم به کشورهای همسایه و ضرورت بهینه‌سازی مصرف نان در کشور مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن قیمت گندم و نان برای مصرف‌کننده هیچ تغییری نمی‌کند.
بر اساس تصمیم اعضای ستاد، مقرر شد با توجه به اهتمام دولت بر کنترل قیمت نان و جلوگیری از افزایش بهای آن، جوانب گوناگون این طرح توسط دستگاه‌های مسئول بررسی و نتیجه برای تصمیم‌گیری به جلسات آینده ستاد ارائه شود.

اخبار خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری:

عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ثمره‎ای جز خواری و ذلت ندارد
اختصاصی/ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی قدس تاکید کرد: سیاست عادی‌سازی روابط با رژیم سُست‌، بی‌پایه‌ و پوشالی صهیونیستی ثمره‌ای جز خواری و ذلت نخواهد داشت.
در این بیانیه همچنین آمده است: امسال در حالی به استقبال روز جهانی قدس می‌رویم که شدت یافتن ظلم و قساوت دشمن صهیونیست در قدس شریف، دل‌بستگان به مسئله‌ی فلسطین را غمگین و خشمگین ساخته است.
رژیم کودک کش اسرائیل در ادامه‌ی خونریزی‌ها و جنایت‌هایش با هتک حرمت مسجدالاقصی و کشتار مردم مظلوم فلسطین، سعی دارد شکست‌ها و زبونی خود را پنهان کند؛ اما این دست‌ و پا زدن‌ها مجاهدت هوشمندانه و فعال ملت فلسطین را خنثی نخواهد کرد. جامعه مدرسین همچنین ضمن دعوت از امت اسلامی برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس اعلام کرد: تقدیر فلسطین با نصرت الهی و مبارزه در حال رقم خوردن است و پیروزی بر رژیم جنایتکار صهیونیست آینده حتمی مقاومت و مجاهدت در راه خداست.«أُذِنَ لِلَّذینَ یُقاتَلونَ بِأَنَّهُم ظُلِموا وَإِنَّ اللَّهَ علی نَصرِهِم لَقَدیرٌ»

مسئولان باید توجه ویژه ای به کارآفرینان داشته باشند
اختصاصی/ آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار با مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید، نقش کارآفرینان در تولید و بهبود وضعیت اقتصادی کشور را تأثیرگذار ارزیابی کرد و خواستار توجه مسئولان به تولید و کارآفرینان شد.
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین همچنین خواستار توجه ویژه به مساله اشتغال و حل مشکلات روستائیان شد و افزود: افرادی که در روستا‌ها و نقاط محروم زندگی می‌کنند از بسیاری از امکانات محروم‌اند. این عزیزان نقش کلیدی در تولید و اقتصاد کشور دارند و با ارائه تسهیلات مناسب می‌توان جلوی مهاجرت آن‌ها به شهرها را گرفت.
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین افزود: اگر دولت توجه ویژه‌ای در جهت تسهیلات برای ایجاد کار و تولید مناسب داشته باشد، تعداد زیادی از افراد بیکار بخصوص روستائیان در مناطق خود باقی می‌مانند و به کار و تولید می پردازند. استانهای مختلف باید از جهات گوناگون مورد مطالعه قرار گیرند تا متناسب با ظرفیت و شرایط هر منطقه، اقدامات و پشتیبانی مورد نیاز صورت پذیرد.
ارائه تسهیلات هدفمند و متناسب در کنار تسهیل و فراهم کردن بازار عرضه و فروش محصولات و تولیدات آنان، انگیزه مناسبی برای تولید فراهم می‌سازد.

شهرک‌سازی اسرائیل در جولان اشغالی ، تضعیف کننده ثبات در منطقه است
فارس/ «واسیلی نیبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل از طرح‌های شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی سوریه انتقاد کرد. وی که این سخنان را در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل مطرح می‌کرد،‌گفت: «طرح‌های اسرائیل برای شهرک‌سازی در جولان اشغالی سوریه، تضعیف کننده ثبات در منطقه است». روابط مسکو و تل آویو بعد از شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین و مواضع ضدروسی رژیم صهیونیستی به تیرگی گراییده است. وزارت امور خارجه روسیه چند روز پیش «الکس بن زوی» سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو را به دلیل سخنان اخیر «یائیر لاپید» وزیر خارجه این رژیم در محکومیت حمله روسیه به اوکراین، احضار کرده بود.

ناتو با ارسال سلاح به اوکراین وارد جنگ نیابتی با روسیه شده است
مهر/ لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با برنامه تلویزیونی”بازی بزرگ” اعلام کرد که کشورهای عضو ناتو که به اوکراین تسلیحات نظامی می‌دهند، در واقع وارد یک جنگ نیابتی با روسیه شده‌اند. وی، ارسال تسلیحات نظامی برای کی‌یف را «نمونه‌ای از بی وجدان بودن آمریکایی‌ها در قبال قوانین بین‌المللی» است و تسلیحات غربی ارائه شده به ارتش اوکراین، در واقع یک هدف قانونی برای نیروهای مسلح روسیه خواهد بود.

تا وقتی شورای امنیت سکوت کند، حقوق فلسطینیان محقق نمی‌شود
ایرنا/ نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: رژیم صهیونیستی جنایات خود را در مقابل جامعه بین‌المللی انجام می‌دهد،اما با هیچ عواقبی مواجه نمی‌شود.تخت روانچی در نشست دیروز شورای امنیت گفت: تا زمانی که شورای امنیت همچنان به انفعال و سکوت خود در قبال جنایات رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد، دستیابی به حقوق فلسطینی‌ها محقق نخواهد شد.
ادامه موضع کنونی شورای امنیت تنها رژیم اسرائیل را برای تداوم اشغالگری و جنایات خود علیه مردم مظلوم فلسطین تشویق و جسورتر کرده است. روانچی افزود: جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین کاملاً مستند و غیرقابل انکار بوده و شورای امنیت باید تعهدات خود را در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی بر اساس منشور انجام دهد و اسرائیل را از طریق تمام ابزارهای قانونی که در اختیار دارد، پاسخگو کند.

دشمنان ما از سفارت آمریکا دستور می‌گیرند
تسنیم/ معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با تأکید بر اینکه انتخابات پارلمان این کشور در موعد مقرر خود برقرار خواهد شد، گفت که هیچ توجیهی برای تأخیر در برگزاری انتخابات وجود ندارد و سفارت آمریکا در بیروت به این نتیجه رسیده است که انتخابات آینده لبنان قادر به تغییر واقعیت سیاسی حال حاضر لبنان نخواهد بود.شیخ «نعیم قاسم» تصریح کرد: دشمنان ما در سفارت آمریکا با یکدیگر ملاقات و دستورالعمل‌هایی را برای هدف قرار دادن مقاومت و خلع سلاح‌های حزب الله دریافت می‌کنند. شیخ نعیم قاسم با تأکید بر اینکه برخی پروژه‌ای برای ضربه زدن به مقاومت لبنان به ویژه حزب الله دارند، افزود: سفارت آمریکا در بیروت تلاش کرد از اعتراضات ۱۷ اکتبر ۲۰۱۹ لبنان برای تحقق اهدافش سوء استفاده کند. معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد که مقاومت مخالف هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و سازش زمینی، هوایی و دریایی است.

قاتل ۲ روحانی گنبدی دستگیر شد
ایسنا/ رئیس کل دادگستری گلستان از دستگیری قاتل ۲ روحانی اهل سنت گنبد کاووسی خبر داد. رئیس کل دادگستری گلستان گفت: متهم انگیزه خود از قتل را اختلافات شخصی عنوان کرده است.حیدر آسیابی گفت: قاتل و همدست او و فردی که از ماجرای این قتل‌ها خبر داشت دستگیر شده‌اند.
او می‌گوید: متهم اقرار کرده به علت اختلافات شخصی، پس از تهیه اسلحه، اقدام به قتل دو روحانی گنبدی کرده است.این مقام ارشد قضایی استان گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد این قتل‌ها هیچ انگیزه خارجی و یا ارتباط به گروه‌های تروریستی ندارد و افراد دستگیر شده از اهل سنت گنبدکاووس هستند.
آسیابی گفت: در بازرسی از منزل متهم، چهار قبضه سلاح جنگی کشف شد.او می گوید: پرونده در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای گنبدکاووس به صورت ویژه در حال رسیدگی است.شامگاه شنبه ۱۳ فروردین دو روحانی در محله چای بویین گنبدکاووس به قتل رسیدند.

ادعای رژیم صهیونیستی درباره میزان اورانیوم غنی شده ایران
مهر/ «گیلعاد اردان»، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد، در جلسه شورای امنیت درباره مسائل خاورمیانه به طرح ادعاهای بی اساس و واهی علیه ایران پرداخت و گفت: جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای فقط چند هفته زمان لازم دارد.»
اردان در ادعاهایش گفت: «در حال حاضر سانتریفیوژهای پیشرفته ایرانی به چرخش خود ادامه می‌دهند و تهران تا داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای تولید یک بمب هسته‌ای تنها چند هفته فاصله دارد.»این نخستین بار نیست که مقامات تل آویو به طرح ادعاهایی علیه ایران می‌پردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *