رئیس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از برگزاری مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خبرداد

حجت الاسلام علی ابراهیمی سیریزی گفت: «حوزه های علمیه جایگاه رفیعی در حفظ و حراست از کیان اسلام و تشیع داشته اند و رشد و بالندگی طلاب و فضلای حوزه همواره مورد اهتمام مراجع بزرگوار تقلید بوده است»

وی گفت:«جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در طی نیم قرن اخیر محوریت بسیاری از تحولات مهم و از سوی دیگر حراست از شجره طیبه حوزه های علمیه را برعهده داشته است» از این رو ارتباط وثیق با اساتید بزرگوار حوزه می تواند در پیشبرد اهداف عالیه حوزه های علمیه تاثیر گذار باشد.

حجت الاسلام  علی ابراهیمی سیریزی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم مبنی بر تشکیل مجمع عمومی جامعه مدرسین گفت : در طی سالیان اخیر بررسی ها مختلفی در جلسات جامعه مدرسین و در یافت رهنمودهای مراجع معظم تقلید صورت گرفت و به حمدلله زمینه تشکیل مجمع عمومی جامعه مدرسین فراهم گردیده است. این مجمع به خصوص مورد تاکید مقام معظم رهبری مدظله العالی بوده است  که در دیدارهایی که اعضای محترم جامعه مدرسین با معظم له داشته اند ضمن اشاره به ضرورت تشکیل این مجمع، فرمودند:«در تشکیلات جامعه مدرسین باید لایه ای زیر مجموعه شورای عالی جامعه مدرسین به عنوان مجمع عمومی مدرسین حوزه، متشکل از مدرسین جوان و سطح حوزه تشکیل بشود و مباحث را این جمع پخته کند و به شورای عالی جامعه مدرسین ارائه نماید» لذا بر همین مبنا، اساسنامه این مجمع تدوین و پس از جلسات متعدد در شورای عالی جامعه مدرسین به تصویب رسید.

رئیس دفتر جامعه مدرسین به ویژگی های مجمع عمومی پرداخت و گفت: بهره‌مندی از نظرات اساتید محترم در تصمیم گیری های جامعه مدرسین و همچنین بهره گیری ازظرفیت اعضای محترم مجمع در انتخاب اعضای جامعه مدرسین از جمله ویژگی های مجمع عمومی خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد با توجه به معیارهای تعیین شده از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اسامی و مشخصات اساتید محترمی که بالای هفت سال سابقه تدریس رسمی سطوح عالی حوزه را داشته اند  احصاء و از آنها به صورت رسمی برای حضور در این مجمع دعوت شده است.

حجت الاسلام  علی ابراهیمی سیریزی ابراز امیدواری کرد پس از تشکیل مجمع عمومی بر اساس، اساسنامه، تعدادی از اساتید محترم، به عنوان هیئت رئیسه مجمع عمومی، جهت تایید به شورای عالی جامعه مدرسین معرفی خواهند شد تا پس از آن در جلسه رسمی مجمع، به عنوان هیئت رئیسه انتخاب شوند. ایشان افزودند مراسم افتتاحیه این مجمع در تاریخ چهارشنبه ۲۱ اسفند ماه سال ۱۳۹۲ مطابق با ۱۰ جمادی الاول ۱۴۳۵ ساعت ۱۹:۳۰ با حضور اعضای محترم جامعه مدرسین، مدعوین ویژه و اساتید محترم سطوح عالی در سالن اجتماعات مدرسه علمیه دارالشفاء برگزار می گردد.

ایشان در بخشی دیگر از سخنان خود افزود؛ یکی از اقدامات ویژه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اجرایی کردن مطالبات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در دیدار با اعضای محترم جامعه مدرسین می باشد که از جمله می توان به تشکیل دبیرخانه محتوایی جامعه مدرسین، راه اندازی دفتر امور بین الملل و مجمع عمومی جامعه مدرسین، اشاره نمود.

وی در پایان، به برنامه های مختلف جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ماه های اخیر اشاره نمود و ابراز داشت از جمله این برنامه‌ها برگزاری انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلا ی حوزه علمیه قم در تاریخ ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ توسط معاونت محترم جامعه و روحانیت می باشد که با شرکت گسترده طلاب و فضلای حوزه علمیه قم برگزار گردید و در این انتخابات ۲۰۲ به عنوان نماینده طلاب و فضلا انتخاب شدند. همچنین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین با حضور علما و فضلای محترم استانهای فارس، بوشهر و هرمزگان در تاریخ های ۷ و ۸ اسفند ماه با حضور گسترده و باشکوه اعضای محترم جامعه مدرسین، علماء، فضلاء، طلاب و دیگر مسئولین سه استان در شهر شیراز برگزار گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *