امام جمعه بوشهر بیان کرد: دستیابی به حوزه علمیه جامع با حوزه نفوذ خلیج فارس

آیت‌الله  صفایی بوشهری ظهر امروز در ششمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: روحانیت در عصر غیبت ملجاء و مامن جهان اسلام به ویژه شیعیان بوده و در دفاع مقدس در مقابل تهاجم فرهنگی جبهه ضد دین، روحانیون در خط مقدم هستند.

وی افزود: با انقلاب اسلامی ایران موقعیتی بی‌نظیر برای حوزه‌ها و روحانیت رقم خورده که این انقلاب محصول و ادامه راه اهل بیت ائمه اطهار است.

آیت الله صفایی ادامه داد: هم‌اینک جهان در آستانه تحول عظیمی است و همان‌طور که مقام معظم رهبری«مدظله العالی» می‌فرمایند سرچشمه این تحول عظیم حوزه‌ها و روحانیت است که آغازی برای تحول بزرگ در عرصه‌های معرفتی و رفتاری در بعد ملی و فراملی است.

وی خاطرنشان کرد: امروز طلیعه‌های آثار و برکات انقلاب اسلامی ایران در جهان به مرور مشاهده می‌شود که تنها راه نجات جهان اسلام تمسک به اهل بیت(علیهم السلام) و بهره بردن از هدایت‌های مقام معظم رهبری است.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: بسیاری در این اندیشه هستند که اسلام را زائل و اسلام بدون روحانیت و حوزه مطرح کنند یا روحانیتی غیر انقلابی رقم بزنند اما جامعه مدرسین و روحانیت انقلابی ایران با همان نگاه حضرت امام‌(ره) و در مسیر اهل بیت حرکت کرده، فضا را برای قیام حضرت قائم فراهم می‌آورد.

وی بیان کرد: جامعیت علمای استان بوشهر در جای خود مثال‌زدنی است و یکی از ویژگی‌های علمای این استان حکم وجوب دفاع و پایداری و مقاومت در مقابل ابرقدرت آن روز دنیا انگلیس بود که چند بار از علما شکست خورد.

آیت الله صفایی گفت: با کارشناسی‌هایی که انجام شد حوزه علمیه بوشهر به طور کامل بررسی و سند چشم‌انداز و نقشه راه تدوین شد که آثار و برکات حوزه خلیج فارس را متاثر خواهد کرد.

به گفته وی، در سند چشم‌انداز مدرسه عالی تبلیغ جنوب با هماهنگی جامعه المصطفی برای پذیرش طلاب ایرانی و حوزه خلیج فارس پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه پذیرش طلاب در حوزه‌های بوشهر در این چند سال پنج برابر شده، اضافه کرد: در سند همچنین ۲۳ حوزه و در افق ۱۴۰۴ دیده شده و همین طور به ۲۱۱ هزار متر مربع فضای حوزه‌ای خواهیم رسید و در آن افق هر سال بیش از ۲۰۰ فارغ‌التحصیل خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *