ششمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین آغاز به کار کرد

سخنرانی آیت الله جنتی در ششمین اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین - شیراز

ششمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم صبح امروز (پنج شنبه ۰۸/۱۲/۱۳۹۲) با حضور اعضای محترم جامعه مدرسین، رئیس دفتر مقام معظم رهبری«مدظله العالی»، دبیر محترم شورای نگهبان و بیش از ۵۰۰ نفر از علمای استانهای فارس، بوشهر و هرمزگان در شیراز آغاز به کار کرد.

آیت الله حسینی بوشهری: وظیفه اصلی روحانیت دانش افزایی و تهذیب نفس است

آیت‌الله حسینی بوشهری در ششمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد با ارائه گزارشی از کمیسیون‌های برگزار شده اظهار داشت: کمیسیون‌ها در دو نوبت صبح و عصر به خوبی برگزار شد و برخی از آنها تا پاسی از شب ادامه داشت که باید از این فرصت‌های طلایی به خوبی استفاده کرد.

وی با بیان این‌که؛ حامل سلام آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی به این همایش است یادآور شد: این اجلاسیه فرصتی طلایی برای روحانیت است که این فرصت‌ها دیگر قابل تکرار نیست.. بنابراین استفاده کردن ازاین فرصت‌ ها غنیمت است .

مدیر حوزه‌ های علمیه با بیان آیه‌ای از قرآن کریم گفت: آنچه در طبق اخلاص دارید در میان بگذارید که ناظر شما خدا ،رسول خدا‌(ص) و ائمه‌ طاهرین(ع) است.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با اشاره به حدیثی از امام صادق‌(ع) خاطرنشان کرد: امروز با روحانیت اتمام حجت شده است، زیرا در قله کار نظام، آیت‌الله العظمی خامنه‌ای  وجوددارد و این بزرگترین فرصت برای روحانیت است تا به تمدن اسلامی که از آرزوهای رهبری است دست یابند .

عضو شورای عالی حوزه‌ اظهار داشت: حوزه‌های علمیه از ویژگی‌ای برخوردار است که امام صادق‌(ع) می‌فرماید«اگر کسی با حرف دیگری و بدون مبنای کتاب و سنت به دین ورود پیدا کند، روزی توسط همین‌ها از عرصه دین خارج می‌شود، اما کسانی که بر اساس کتاب و سنت وارد حوزه شوند، متزلزل نمی‌شوند و دچار انحراف و کج‌روی نخواهد شد».

وی با بیان این‌که امروز با شرایط سختی مواجه هستیم و دنیا مواجهه جدی با دین‌داران دارد به کشتار اخیر مسلمانان در آفریقا اشاره کرده و گفت: عده‌ای که امروز آمدند در آفریقا پناهگاه مردم باشند، اسلحه بر روی آنها می‌کشند.

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: امروز از دین و دین‌داران، چهره خشن به عنوان اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی به دنیا مخابره می‌کنند و در تلاش اند بدعت‌هایی از سوی دین‌داران ایجاد شود.

 آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان این‌که روحانیت ظرفیت تولید فرهنگ را دارد و مبلغ فرهنگ است افزود: اولین وظیفه روحانیت دانش‌افزایی خود است، روحانیت و حوزه‌ها باید در رعایت آداب اسلامی و تهذیب نفس پیش‌قدم باشد که در این صورت کلام آنها راهگشاست.

دبیر ششمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد ادامه داد: دشمن با تمام ظرفیت برای مقابله با دین‌داران به مقابله آمده، حتی برای دانش‌آموختگان حوزه نیز برنامه‌ریزی می‌کند و متاسفانه فرقه‌های نوظهوری در برخی از مناطق کشور وجود دارد.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با بیان این‌که چرا باید امروز با وجود روحانیت در جامعه  و مسئولان دلسوز، فرقه‌های نوظهور ابراز وجود کنند اذعان داشت: این‌ها تهدیداتی است که متوجه ما است، اما فرصت‌هایی نیز در اختیار داریم که یکی از این فرصت‌ها انقلاب اسلامی است.

وی با بیان این‌که انقلاب در معرفی روحانیت، بهترین خدمت را انجام می‌دهد تا صدای رسای اسلام به سراسر جهان برسد گفت: ساده‌زیستی ،علم و تقوای روحانیت ،مردم را به سمت خود دعوت کرده و مردم به روحانیت اعتماد دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این‌که عقب‌افتادگی‌های فراوانی در خصوص انسجام‌بخشی کار پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی در حوزه داریم خاطرنشان کرد: این همایش قدرتی را  برای سازمان روحانیت ایجاد می کندتا اولویت‌ها را بشناسد و بر اساس آن برنامه‌ریزی کند.

معاون روحانیت جامعه مدرسین با بیان این‌که آینده کشور در گرو حرکت روحانیت است وروحانیت باید به داد نسل جوان برسد گفت: اگر روحانیت نسل جوان را مورد محبت قرار ندهد، دام‌هایی که برای آنها  گسترانیده  شده است جوانان را از جامعه اسلامی  می گیرند. 

وی در پایان تصریح کرد: اگر امروز جامعه مدرسین و علما این اجلاسیه را برگزار کرده‌اند از تک تک خانواده روحانیت و مسئولان نظام اسلامی یاری می‌طلبند برای پیشرفت عزت سربلندی کشور و نظام اسلامی کار عاقلانه‌ای انجام دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس: افتخار جامعه مدرسین خدمت به ولایت و امامت است

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تبعیت از ولایت فقیه نیم‌ قرن در مقابل توطئه‌ها ایستاد و خدمت به ولایت و امامت را افتخار خودمی داند.

آیت‌الله ایمانی در دومین روز اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلادضمن خیر مقدم به حاضران در این جلسه گفت: خداوند را سپاسگذاریم که حرم سوم اهل‌بیت‌(ع) را محل برگزاری ششمین اجلاسیه قرار داد.

وی افزود: نیم قرن در طوفان‌های حوادث در خط مستقیم ولایت‌فقیه قدم برداشتن و با فتنه‌ها جنگیدن و مقابله با هجمه‌های استکبار و استبداد خارجی و داخلی نفاق‌ها وکج‌فهمی‌ها کار مردان شایسته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس ادامه داد: برای جامعه مدرسین افتخار است که طی نیم‌قرن همچنان در مقابل هیچ طوفانی سر خم نکرده است.

وی اضافه کرد: افتخار جامعه مدرسین دفاع از ولایت و امامت بوده و امروز نیم قرن خدمت را به مناظره می‌نشیند و ارتباط جامعه مدرسین و علمای بلاد فضایی را می‌سازد که جامعه بتواند راه امامت و ولایت را ادامه و پیگیری نماید.

آیت‌الله ایمانی با بیان این‌که خداوند این افتخار را به روحانیت و شاخص آن، جامعه مدرسین عنایت کرده که در مقابل همه توطئه‌ها بایستد که آخرین آن فتنه سال ۸۸ به بعد بود.

وی در پایان ابراز امیدوارم کرد این اجلاسیه در تصویب مصوباتی که در کمیسیون‌ها مورد بررسی قرار گرفته و برای حوزه‌های علمیه کشور اثرگذار باشد

آیت الله مقتدایی: علمای دین سکانداران هدایت جامعه هستند

قائم مقام شورایعالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در طول تاریخ از زمان بعد از غیبت امام زمان تاکنون علما و بزرگان دین سکان داران هدایت وارشاد مردم بوده اند و مردم را به راه حق و حقیقت ارشاد می کردند و مقابل منحرفان ایستاده اند.

وی افزود: علما مقابل همه دشمنی ها و طرح های شیطانی ایستاده اند و ملت را از گرفتاری ها ناملایمات نجات می دهند.

آیت الله مقتدائی خاطرنشان کرد:جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از افرادی شناخته شده، عالم و مرجع تقلید هستند و جایگاه و منزلتی که جامعه مدرسین دارد ذاتی است و نه اعطایی نیست.

وی تاکید کرد:این جایگاه عظیم که جامعه در امت اسلامی در داخل و خارج از کشور دارد جایگاه ذاتی است و منشا آن دو چیز است یکی اعضای جامعه و شخصیت های بزرگ و یکی موضع گیری هایی که این جامعه در مقام حمایت ازدین و مبارزه با فاسدین و دشمنان دین داشته است.

وی به برنامه تهدیدهای فرهنگی  در استانهای فارس،بوشهر و هرمزگان اشاره کرد و گفت:فعالیت های انحرافی در سه استان جنوبی مطرح شده که خطرناک است و بزرگان حوزه نیز در این زمینه دغدغه داشتند.معتقد هستم تنها راه مبارزه با انحرافات و این امراض مزمن، تقویت حوزه های علمیه است.

آیت الله مقتدایی افزود:روحانیون سه استان در ارتباط با جامعه و در جهت تقویت حوزه های علمیه در سه استان برنامه ریزی کنند و این حوزه ها هستند که می توانند در دفاع از ارزش ها کار کنند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری«مدظله العالی»:
رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: امام خمینی عزت و هویت از دست رفته روحانیت را احیاء کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی صبح امروز در دومین روز از اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  گفت: امام به ما عزت داد و هویت از دست رفته روحانیت را احیا کرد، در حال حاضر فرماندهی بیش از یک‌میلیون نیروی مسلح سپاه، بسیج، نیروی انتظامی به دست یک روحانی، مجتهد، مرجع تقلید و یک فرزند پیامبر است و این چیز کمی نیست.

وی افزود: هستند از بزرگانی که یادشان هست رضاخان در مدرسه فیضیه تکیه به دیوار حرم داد و هر چه ناسزا داشت به حوزه و روحانیت گفت و حاج شیخ محمدتقی بافقی یزدی را کتک زد.

محمدی گلپایگانی خاطرنشان کرد: آن ذلت‌ها را ما در آن زمان دیدیم و با تمام وجود لمس کردیم، نمی‌گوییم شرایط کشور اکنون مدینه فاضله شده اما بزرگان ما و مسئولان حکومت کار را به پیش می‌برند و برای آن که مفاسد باقی مانده از گذشته اصلاح شود زمان نیاز است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: حتی در زمان امیرالمومنین علی (ع) که معصوم و مطلق حق بود در مرکز حکومت یکی از ارادتمندان حضرت در ماه رمضان شرابخواری کرد و امیرالمومنین وی را حد زد و این نشان می‌دهد که فساد به سادگی ریشه‌کن نمی‌شود اما سمت و سوی حرکت جامعه ما درست است.

وی تصریح کرد: قدرتی که امروز کشور ما دارد را مقایسه کنید با برخی از روسای همسایگان ایران که در سازمان ملل در راهرو می‌ایستند تا رئیس جمهور آمریکا عبور کند و سر تعظیم فرود آورند.

وی ابراز داشت: آمریکا التماس می‌کند که به نوعی با ما ارتباط برقرار کند اما رهبر عظیم‌الشان که یک سر و گردن از تمام دولتمردان جهان بالاتر است با یک سخنرانی تمام توطئه‌ها و بافته‌های آنان را نقش بر‌آب می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی افزود: این برنامه اقتصاد مقاومتی که این روزها مطرح شده از تفکرات ناب مقام معظم رهبری است که در جلسه با سران سه قوه آقا بیان کردند اگر می‌خواهید از این گردنه عبور کنیم باید نگاهتان به خارج نباشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از سردمداران حکومت آمریکا علنی گفت آن ایرانی خوب است که مرده باشد، بیان کرد: این اروپاییان که مدعا دارند و قدرت‌نمایی می‌کنند در مذاکرات عبد ذلیل آمریکا هستند و یک خانم  در حالی بر راستی‌آزمایی تاکید دارد که خودشان کذاب هستند و به عهد و قرارداد خود پایبند نیستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین  محمدی‌گلپایگانی ادامه داد: این‌ها جهان‌خواران و حیواناتی هستند که با کراوات و لباس اتو کرده جهان را چپاول می‌کنند چنانکه در اوکراین می‌بینید چه خبر است و از چند هزار کیلومتر آن سوتر در تظاهرات اوکراین شرکت کرده و آن را به آشوب می‌کشانند.

به گفته وی در سوریه و افغانستان نیز وضع این‌گونه است و قراردادی مانند کاپیتولاسیون را دارند بر مردم افغانستان تحمیل می‌کنند که اگر امضا کنند ذلت ابدی را برای خود خریده‌اند.

وی در پایان سلام گرم مقام معظم رهبری را به حضار ابلاغ کرد.

گفتنی است این همایش در نوبت بعدازظهر نیز با ارائه گزارش کمیسیونها و سخنرانی چندتن از مسئولان کشوری به کار خود ادامه خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *