برنامه کمیسیون های ششمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین آغاز شد

مراسم افتتاحيه كميسيون هاي ششمين اجلاس منطقه اي - شيراز

آئین آغاز به کار نشست کمیسیون های ششمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین در شیراز برگزار شد.

در ابتدای این نشست آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس ضمن خوش آمدگویی به حاضران ، گزارشی از وضعیت روحانیت و حوزه های علمیه در استان ارائه کرد.

ایشان فرمودند: استان فارس دارای ستارگان پرفروغ مرجعیت از صدها سال پیش است و هم اینک نیز روحانیت در استان جایگاه ویژه ای دارد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس فرمودند: هم اینک در استان سی هزار طلبه در پنجاه و هفت مدرسه علمیه مشغول به تحصیل هستند. همچنین بیست و پنج مدرسه علمیه خواهران در استان فعالیت می کنند.

آیت الله ایمانی خاطر نشان کرد: قریب به هفتاد نماز جمعه در استان اقامه می شود که بیشترین تعداد نماز جمعه در بین استانهای کشور را دارد.

ایشان ابراز امیدواری کرد این اجلاسیه برکات فراوانی برای حوزه های علمیه ومردم این منطقه داشته باشد.

در ادامه آیت الله حسینی بوشهری دبیر برگزاری این اجلاسیه و معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین به تشریح برنامه های کمیسیون ها پرداخت و گفت: از چند ماه پیش مطالعه مشکلات، آسیب ها و راهکارهای مسائل حوزه و روحانیت در منطقه آغاز شد و مطالب بسیار مفیدی جمع آوری شده است.

مدیر حوزه های علمیه فرمودند: براین اساس ششمین اجلاسیه منطقه ای در قالب سه کمیسیون حوزه و روحانیت، فرهنگی تبلیغی و سیاسی اجتماعی بحث ها را پیگیری ومصوبات نهایی را تنظیم خواهد کرد.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: این مصوبات به نهادهای ذی ربط از جمله شورای عالی حوزه، مرکز مدیریت و نهادهای فرهنگی تبلیغی و دولت ارجاع داده خواهد شد و همچنین جمع بندی مصوبات خدمت مقام معظم رهبری تقدیم می گردد.

گفتنی است کمیسیون های ششمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین در نوبت صبح و بعدازظهر مسائل مطرح شده را بررسی و مصوبات نهایی را برای طرح در اجلاسیه عمومی روز پنج شنبه آماده خواهند کرد.

گزارش تصویری افتتاحیه و کمیسیون های:

{gallery}stories/ejlas/ejlas_ma/shiraz/komision{/gallery}

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *