پنجمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین در یزد آغاز شد

 پنجمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با حضور علمای استان های کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در شهر یزد آغاز شد.

 

در مراسم افتتاحیه این اجلاسیه, شخصیت های برجسته و مسؤولان نهادهای حوزوی و شماری از اعضای شورای عالی و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اعضای مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان ولی فقیه در سه استان یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان، ائمه جمعه و علما و فضلا حضور پیدا کردند.
در ابتدای این اجلاسیه آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد ضمن خوش آمدگویی به مهمانان، به تشریح وضعیت فرهنگی و اجتماعی استان پرداخت و برخی مسائل ونیازهای حوزه های علمیه استان را برشمرد.
 وی حضور علمای بلاد در اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در شهر یزد را اقدامی شایسته توصیف کرد و گفت: برگزاری این اجلاسیه ها سبب تقویت مدارس علمیه می شود و ما از برگزار کنندگان این اجلاسیه در شهر دارالعباده یزد قدردانی می کنیم.
وی خواستار توجه بیشتر به مدارس علمیه شد و گفت: اکنون ظرفیت و امکانات برای پذیرش طلاب در استان یزد محدود است، اما مراکز علمی و دانشگاهی ظرفیت بسیاری دارند که بسیار بجا است به نسبت، توازنی در این خصوص برقرار شود.
آیت الله ناصری اظهار داشت: باید در استان های کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان به مدارس علمیه توجه بیشتری شود و مدارس بزرگی تاسیس گردد تا جایگاه دارالعلم محقق شود و در سایر استان ها نیز این موضوع مورد توجه قرار گیرد.
در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری عضو جامعه مدرسین و دبیر این اجلاسیه با تاکید بر اینکه رسالت و ماموریت حوزه های علمیه با پیروزی انقلاب نه تنها تمام نشده بلکه سنگین تر شده است، تصریح کرد: حوزه باید خود را برای پاسخگویی به نیازهای روز آماده کند.
وی افزود: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هر دو سال یک بار اجلاس سراسری خود را با حضور علمای سراسر کشور در قم برگزار می کند و اجلاسیه های منطقه ای این نهاد برجسته حوزوی در استان های مختلفی برگزار شده و ثمرات بسیار خوبی نیز به همراه داشته است.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری از شهر یزد به عنوان شهر علم و عالم خیز یاد و با گرامی داشت یاد و خاطره آیت الله شهید صدوقی و مرحوم صدوقی امام جمعه فقید یزد تصریح کرد: امام جمعه فقید یزد عنایت ویژه ای به برگزاری این اجلاسیه در شهر یزد داشتند و تلاش های وافری را در این خصوص انجام دادند.
وی افزود: اجلاسیه جامعه مدرسین با برگزاری سه کمیسیون کار خود را آغاز کرد و خوشبختانه به ضرورت های زمان اشاره و مباحث خوبی مطرح شد و مصوبات آن ارائه خواهد شد.
عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه این مصوبات پیگیری و بررسی خواهد شد تا به نتیجه برسد، گفت: با مشارکت علما و بزرگانی از علمای سه استان یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان این مساله دنبال و نتایج کمیسیون ها پیگیری خواهد شد تا شاهد توسعه مدارس علمیه باشیم.
براساس این گزارش در ادامه این نشست آیت الله جنتی، امام جمعه زاهدان و تنی چند از اعضای جامعه مدرسین حوزه علیمه قم و تعدادی از علمای منطقه به ایراد سخنرانی و بیان دیدگاه های خود در خصوص مسائل منطقه و حوزه های علیمه پرداختند.
پنجمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نوبت بعدازظهر نیز  ادامه خواهد داشت و شخصیت های برجسته حوزوی به تبیین دیدگاه های خود درباره نقش روحانیت در مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خواهند پرداخت.
گفتنی است روز گذشته نیز علمای بلاد در سه کمیسیون، به بررسی نقش حوزه های علمیه در مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و تبلیغی پرداختند و مصوبات این کمیسیون ها در اجلاسیه امروز ارائه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *