اهتمام به احیای فریضه امر به معروف درس مهم زندگی حضرت زهرا است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، با تاکید بر اینکه در هر زمانی شمر و یزیدیانی وجود دارند که باید در مقابل آنها ایستاد و با آنها مبارزه کرد، اهتمام به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را یکی از مهم ترین درس های زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) دانست.

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، روز شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ در مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) که با حضور اقشار مختلف مردم در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) قم برگزار شد، با تسلیت این ایام، بر ضرورت الگوگیری و توجه جامعه از زندگی و سیره حضرت فاطمه(س) تاکید کرد.

وی با بیان اینکه فضائل این بانوی گرامی بی نهایت است، تصریح کرد: در فضائل و زندگی دختر گرامی رسول اکرم(ص) پیام های زیادی نهفته است که می تواند سرمشق و الگوی جامعه اسلامی باشد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه پیام های زندگی حضرت زهرا(س) نباید به فراموشی سپرده شود، ابراز داشت: زندگی حضرت زهرا(س) برای اقشار مختلف مردم، مسؤولان، جوانان و بانوان پیام دارد و همه باید به آن توجه کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خواستار تبیین این فضائل برای اقشار مختلف مردم شد و گفت: یکی از فضائل حضرت زهرا(س) عبادت ایشان بود، این بانوی گرامی هنگامی که در محراب نماز و عبادت می ایستادند از خوف خدا بدن شان به لرزه می افتاد.

وی تصریح کرد: متاسفانه عبادات و نمازهای ما به گونه ای است که به همه چیز فکر می کنیم جز نماز و ذکر خدا، در حالی که باید برعکس باشد.

این مرجع تقلید سادگی در زندگی را از دیگر فضائل و پیام های زندگی حضرت زهرا(س) ذکر کرد و گفت: متاسفانه ما به جای الگو گرفتن از سیره ایشان در مجالس عروسی به تجملات روی آورده ایم که همین تجمل گرایی و چشم و هم چشمی ها سبب شده بسیاری از جوانان، دختران و پسران نتوانند ازدواج کنند.

وی در ادامه با اشاره به خطبه های حضرت زهرا(س) عنوان کرد: این بانوی مصیبت دیده وقتی در مسجد می ایستاد همچون شیر می غرید و با فساد مبارزه می کرد و در بالاترین سطح نسبت به امر به معروف و نهی از منکر همت می گماشت.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم اهتمام به احیای فریضه امر به معروف را یکی از پیام های مهم زندگی حضرت فاطمه(س) ذکر و تاکید کرد: این مساله برای ما پیام های بسیاری دارد که امر به معروف را فراموش نکنیم و حتی اگر دیدیم برخی از مسؤولان قدم انحرافی برمی دارند به آنها اعتراض کنیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات بزرگ جامعه ما فراموش شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، این مساله تبعات بسیاری از جمله عدم استجابت دعا را به همراه دارد.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(ص) بهترین درس مبارزه با فساد و اهتمام به احیای امر به معروف و نهی از منکر را داد و ما باید به این مساله توجه کنیم.

این مفسر برجسته قرآن کریم در ادامه با اشاره به جمله معروف «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» ابراز داشت: در حال حاضر هم عمرسعدها، شمرها و یزیدیان در جوامع هستند و باید در برابر آنها ایستاد و با آنها مبارزه کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه شریفه «ولکم فی رسول الله اسوه حسنه» اظهار داشت: برخی از افراد ضعیف الایمان به هنگام بروز مشکلات و مصائب نماز و روزه را کنار می گذارند، در حالی که وقتی به سیره و روش و منش انبیا و اولیا الهی نگاه می کنیم می بینیم که این بزرگان بزرگ ترین مصائب را تحمل می کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *