آیت الله یزدی: شناخت نیازهای روز مهمترین وظیفه مبلغان دینی است

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین علمیه قم در نشست عمومی چهارمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین در اهواز بر شناخت شبهات ونیازهای روز از سوی مبلغان دینی و روحانیون تأکید کرد.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی چهارمین اجلاسیه  منطقه‌ای جامعه مدرسین آیت الله یزدی در آغاز نشست رسمی این نشست گفت: لازم است مبلغان دینی در هر سطح فعالیت، جهت ارتقاء باورهای دینی مردم تمام کوشش خود را به کار گیرند.
وی افزود: در شرایطی که قرار داریم هجمه‌ تبلیغاتی دشمن با بهره گیری از ابزارهای نوین رسانه‌ای شدت گرفته است و در این زمان حساسیت عملکرد مبلغان بیش از گذشته احساس می‌شود.
وی از همه کارشناسان عرصه فرهنگی و دینی درخواست نمود طرح ها و برنامه‌های پیشنهادی جهت ارتقاء سطح فرهنگ دینی جامعه را به جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم ارائه دهند.
آیت الله یزدی در ادامه به تشریح مباحث مطرح شده در کمیسیون راهکارهای ارتقاء سطح فرهنگ دینی جامعه پرداخت و گفت: براساس نظریه برخی، ضرورت افزایش و بهره‌گیری از ابزارهای نوین تبلیغی جهت انتقال مفاهیم دینی به مردم بسیار ضروری است.
وی خاطرنشان کرد: اگر چه معتقد به بهره‌گیری بیشتر از ابزار نوین هستیم اما تامین محتوای پیام‌های تبلیغی نیز امر بسیار ضروری است.
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: به اعتقاد کارشناسان، زندگی انسانها برگرفته از تفکر آنهاست و بر همین اساس هدف و میدان اصلی فعالیت ائمه و پیامبران، عقل و فکر مردم بوده است.
وی با اشاره به ضرورت ارتقاء سطح علمی مبلغان دینی گفت: لازم است مبلغان دینی در همه سطوح مختلف، با بهره‌گیری از دوره‌های تخصصی سطح معلومات دینی خود را افزایش دهند.
وی به ائمه جماعات، مبلغان و روحانیون توصیه کرد اقتضائات و نیازهای روز جامعه را شناسایی و برای پاسخگوئی به شبهات روز خود را آماده کنند.
وی با تأکید بر اجرائی شدن مصوبات و پی‌گیری نظرات ارائه شده در کمیسیون‌ها واجلاسیه‌های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امیدورایم شاهد تأثیرات و نتایج این اجلاسیه‌ها در سطوح مختلف فرهنگی ودینی جامعه باشیم.
وی در پایان از زحمات و مهمان نوازی حوزه علمیه خوزستان در برگزاری این نشست تقدیر و تشکر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *