طلیعه

article thumbnailدر هفته‌های اخیر دو سفر بین‌المللی که اقتدار منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت توجه بسیاری از رسانه‌های منطقه و بین‌المللی را به خود جلب کرد. اولین و مهم ترین این سفرها، سفر بشار اسد رییس جمهور سوریه به ایران و دیدار وی با رهبر معظم انقلاب بود که رسانه‌ها از آن به عنوان دیدار پیروزشدگانی یاد کردند که با مقاومت، ایستادگی و فداکاری توطئه سرنگونی سوریه را خنثی کردند و در برابر توطئه بزرگی پیروز شدند که علیه سوریه، کشورها و ملت‌های منطقه و نیز محور مقاومت طراحی شده بود. این سفر با...
مطالب بیشترطلیعه  
 

آیت الله احمد بهشتی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روز پنج شنبه مورخ 1397/02/06 در همایش نکوداشت علمی علامه شهید قاضی سید نورالله شوشتری با بیان اینکه شهید بزرگوار مظلومانه زندگی و به شهادت رسید، خاطرنشان کرد:  جرم وی اظهار صلوات و سلام پس از ذکر نام مولای متقیان است و مخالفانش با این بهانه قصد دریافت حکم قتلش از اکبرشاه را داشتند اما موفق نشدند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه قاضی نورالله به مذاهب چهارگانه اهل تسنن تسلط داشت، افزود: وی فتاوای شیعی را در قضاوت اجرا می کرد با این حال مخالفان، وی را بدعت گذار نامیدند.

این عضو جامعه مدرسین حوزه، ضرورت معرفی و احیاء آثار شهید ثالث در مجامع علمی را خواستار شد و گفت: یکی از مظلومیت های قاضی نورالله شوشتری، شیعه تراشی بود؛ وی در کتاب مجالس المؤمنین ۸۵۷ شخصیت را به عنوان شیعه معرفی کرده است حتی اهل تسننی که عدالت را قبول داشته، حسن و قبح عقلی را پذیرفته و نسبت به امامت نظر سوئی نداشته باشند.

آیت الله بهشتی یادآور شد: مظلومیت دیگر شهید ثالث گرایش به تصوف و صوفی گری است؛ حال آنکه هر عارفی، صوفی نیست و هر صوفی، عارف نیست.

وی با بیان اینکه قاضی نورالله شوشتری  مدعی به تقیه نبود، تصریح کرد: وی یک چهره برجسته شیعی در میان اهل سنت بود و مناظراتش با علمای عامه در دفاع از تشیع بهترین دلیل بر تقیه نداشتن است منتهی وی تقیه مدار بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: همگان از مذهب تشیع شهید ثالث آگاه بودند؛ از این رو بهانه قتلش را از جهانگیرشاه به دست آوردند.

آیت الله بهشتی اظهار داشت: تقیه مداری با اهل تسنن خوب است و سبب تأثیرگذاری و گرایش به مذهب تشیع خواهد بود.

 
 

رهنمود

article thumbnailحوزه‌ی علمیّه حقیقتاً ظرفیّت‌های بی‌شماری دارد. این دقّتهایی که انسان در مباحث فقهی و در مسائل کم‌اهمّیّت در بین فقها مشاهده میکند -که از لحاظ عملی و از لحاظ جایگاهش در مجموعه‌ی احکام اسلامی خیلی چیز مهمّی نیست- واقعاً شگفت‌آور است؛ یعنی این‌ جور [دقّتهای] عمیق و ریزبین و ژرف‌نگر، در کارهای فقهی ما و در علمای ما وجود دارد؛ خب این خیلی ظرفیّت مهمّی است. این حوزه می‌تواند همه‌ی نیازهای یک نظام اسلامی را، جامعه‌ی اسلامی را برآورده کند. اگر چنانچه نهادسازها -یعنی مثلاً فرض کنید بانک مرکزی یک نهاد...
مطالب بیشتررهنمود  

آمار بازدیدکنندگان

امروز143
دیروز1043
در هفته3922
در ماه20428
مجموع21090471

بازدید کنندگان برخط

4
Online