Ayeh

رهنمود

تصویر مطلب** حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم، راه پیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی را دو آزمون بزرگ ملت ایران خواندند و با تبیین خصوصیات نامزدهای شایسته ی مجلس، حضور پرشور و آگاهانه ی همه ی مردم در انتخابات ۲ اسفند را در حل مشکلات داخلی و بین المللی مؤثر برشمردند و تأکید کردند: هر کس ایران عزیز، امنیت میهن و آبروی وطن را دوست دارد و در پی حل مشکلات است، باید در پای صندوق رأی حضور یابد تا عزم و اقتدار ملی ایرانیان بار دیگر به منصه ی ظهور برسد. رهبر معظم انقلاب...
مطالب بیشتررهنمود  

آمار بازدیدکنندگان

امروز753
دیروز1573
در هفته2326
در ماه24281
مجموع166282

بازدید کنندگان برخط

9
Online

حجت الاسلام والمسلمین محسن فقیهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در جلسه تفسیر مورخ  ۱۱ مهرماه 1398 خود در سخنانی با اشاره به آیات ۹۴ و  ۹۵ سوره مبارکه بقره گفت: براساس این آیات، یهود و یهودیان می‌گفتند که آخرت و بهشت برای ما هست و  دیگران سهمی از بهشت ندارند.


این عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: خداوند به پیامبر(ص) می‌فرماید به یهود بگو که اگر آخرت و بهشت برای شماست و اختصاص به شما دارد پس  شما درخواست و آرزوی مرگ کنید زیرا دنیا پر از مشکلات است ولی در بهشت بهترین زندگی را خواهید داشت.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی ادامه داد: خداوند در این آیه محاجه کرده که شما اگر واقعا راست می‌گویید که بهشت تنها و تنها برای شما هست پس چرا از مرگ می‌ترسید در حالی که از نشانه‌های ایمان آن است که انسان از مرگ نترسد.

ایشان با بیان اینکه یهودیان به هیچ وجه تقاضای مرگ نمی‌کردند و از مرگ می‌ترسیدند چون می‌دانستند اعمال زشتی انجام داده‌اند، بیان کرد: این‌ها می‌دانند که در آخرت جایگاه خوبی ندارند لذا از مرگ هراسان هستند.

این استاد تفسیر حوزه علمیه با بیان اینکه از این آیه معلوم می‌شود که خود یهودیان هم به آنچه می‌گفتند معتقد نبودند تصریح کرد: بعضی مواقع برخی افراد از علم و تقوای خود سخن می‌گویند در حالی که می‌دانند آن طور نیستند؛ یهودیان هم می‌دانستند که افراد خبیثی هستند ولی خود را از تمام مردم دنیا بهتر می‌دانند و تصور می‌کنند آخرت هم برای آن‌هاست و دلیل دروغگویی آنان هم این است که از مرگ می‌ترسند و تقاضای مرگ ندارند.

ایشان با بیان اینکه امام حسین(ع) در کربلا برای شهادت لحظه‌شماری می‌کرد و امام علی(ع) وقتی ضربت خورد فرمود فزت و رب الکعبه و اصحاب امام حسین(ع) مرگ را احلی من العسل می‌دانستند، بیان کرد: وقتی کسی مومن حقیقی باشد این گونه است بنابراین یکی از نشانه‌های سنجش ایمان افراد این است که ببینیم از مرگ می‌ترسد و یا اینکه ترسی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی افزود: ادعای یهودیان در اینکه بهشت برای آنان است اعتقادی به حرف خود نداشتند و دروغ می‌گفتند و از مرگ هم می‌ترسیدند زیرا کارهای زشت و خبیثانه‌ای انجام داده‌اند و از کیفر اعمالشان  می‌ترسند.

** دروغ و تکبر نشانه ظالم بودن فرد است

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی بیان کرد: کسانی که چنین ادعاهای دروغی دارند ظالم هستند؛ اصولا هر کسی را که ببینیم خود بزرگ‌بینی دارد و اهل دروغ است و خودش را فوق‌العاده و بالا می‌بیند و برای خودش احترام بیش از حد قائل است ظالم است.

ایشان با بیان اینکه این افراد دچار توهم هستند، تصریح کرد: اعتقاد معاد بالاترین ابزار برای تنظیم اعمال انسان است؛ اگر آخرتی نباشد انسان هر کاری را انجام می‌دهد ولی اگر اعتقادی باشد فرد به این باور است که پاداش اعمالش را می‌بیند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اعتقاد به معاد از مهم‌ترین مسایلی است که مورد توجه برای ایمان انسان است اظهار کرد: کسانی که زندگیشان پاک است و با صفا زندگی کرده‌اند؛ کلاهی بر سر مردم نگذاشته و به مردم محبت و تواضع کرده و ظلم و اجحافی نکرده‌اند، ترس از مرگ ندارند ولی کسانی که خیلی از مرگ می‌ترسند افرادی هستند که خلاف زیادی در زندگی کرده‌اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: کسانی که دروغ می‌گویند و ادعاهای باطلی در جامعه دارند جزء ظالمین هستند؛ ممکن است کسی بگوید من می‌خواهم از خودم تعریف کنم و بگویم من مجتهد و مرجع تقلید هستم؛ به دیگران چه ارتباطی دارد؟ یا مثلا من لیاقت ریاست جمهوری و فلان پست و ... را دارم ولی اگر این ادعاها دروغ باشد نشانه ظالم بودن فرد است.

این استاد حوزه علمیه افزود: روز قیامت سفره ما وابسته به اعمال امروز ماست؛ اگر مثلا نماز شب می‌خوانیم و یا ظلم و خلاف می‌کنیم همه این‌ها در سفره ما قرار می‌گیرد؛ اگر به کسی که قصد رفتن کربلا دارد کمک کنید و یا هر کار خیری انجام دهید آن را در قیامت می‌بینید؛ بنابراین از خدا بخواهیم سفره روز قیامت ما پر از خیرات و مبرات و کارهای خوب و خیر باشد.

طلیعه

تصویر مطلب** انقلاب اسلامی ایران انقلابی دینی و کاملا مردمی بوده و هست. این دو ویژگی که از ابتدا، از مهمترین پایه‌های قدرت این انقلاب بوده است، اکنون در چله دوم انقلاب اسلامی همچنان قدرت بخش و اثر گذار است. انقلاب اسلامی در زمانه ای به وقوع پیوست که هر دو ابرقدرت حاضر در جهان تلاش داشتند اندیشه و گفتمان خود را در جوامع مختلف بسط دهند و با یارگیری و جذب ملت‌ها و دولتها به سمت خود پایه‌های سلطه جهانی خود را گسترش دهند . انقلاب اسلامی به هردوی این اندیشه‌ها " نه" گفت و با تکیه به قدرت خدا وارد میدان شد....
مطالب بیشترطلیعه  
Template Design:Jameeh modarresin Qom