حوزه برای اینکه انقلابی بماند باید درک کند در کشور چه می گذرد و حقایق را بیان کند

آیت الله یزدی صبح روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۵/۱۰/۲۰ در دیدار اعضای ستاد تیپ امام صادق (ع) ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی و طلب مغفرت برای ایشان، به  تشریح انواع حکومتها پرداخت.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه با اشاره به ماهیت حکومت های مادی و زمینی و حکومت های آسمانی و الهی، حاکمیت پیامبران، معصومین و ولایت فقیه را از جمله حکومت های آسمانی برشمرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خداوند را ریشه حکومت آسمانی دانسته و اظهار داشت: حق حاکمیت در حکومت های الهی با خداست و حاکم خود را مامور حکم خدا می داند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین با اشاره به آیات مربوط به اطاعت از پیامبر و اولی الامر و تشریح معنای اطاعت در حکومت آسمانی  فرمود: امروز اگر می گوییم یک ولی فقیه، ولی امر مسلمین است یعنی از طرف خدا منصوب شده نه مردم، مردم فقط کمک می کنند که ولی فقیه به حمایت مردم قدرت اجرایی پیدا کند.

ایشان ادامه داد: ما می گوییم در اسلام خدا منشاء مشروعیت است، وقتی ولی فقیه در چارچوب اسلام چیزی فرمودند باید اطاعت کرد.

آیت الله یزدی همچنین به نقش علما و طلاب بسیجی در حوزه علمیه اشاره کرده و فرمودند: حوزه جایی است که باید لا و نعم داشته باشد باید موضع گیری کند. حوزه علمیه مقدسه است که باید مسائل را تبیین کند.

ایشان تاکید کردند: حوزه برای اینکه انقلابی بماند باید درک کند در کشور چه می گذرد و حقایق را بیان کند تا اسلام و انقلاب اسلامی بتواند باقی بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *